یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، گفت: یکی از ابتکارات برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری(ره)، احیای تاریخ روحانیت بوشهر یعنی فرهنگ دینی در استان و تحول در ساختار فرهنگی استان بود، که حاصل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)، اظهار داشت: یکی از ابتکارات برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری(ره)، احیای تاریخ روحانیت بوشهر یعنی فرهنگ دینی در استان و تحول در ساختار فرهنگی استان بود، که حاصل شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) کار بسیار دقیق و جامع شناختی بود، افزود: با این کار مردم استان بوشهر می‌توانند سابقه دینی و فرهنگ مقاومتی را بهتر بشناسند.

وی با اشاره به تدوین کتاب «تصانیف العلما»، یادآور شد: از زمان مرحوم ابن نوح سیراف تا پیش از برگزاری این کنگره تعداد هزار و ۲۰۰ کتاب توسط علمای و روحانیت استان تدوین شده بود، اما طی ۶ سال اخیر با بررسی کتابخانه‌های مهم دنیا به این منابع دست پیدا کردیم و حاصل آن تدوین کتاب «تصانیف العلما» بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه این کنگره ابراز کرد: طی ۹ سال از برگزاری این کنگره به طور میانگین هر دوره ۳۵۰ اثر شامل، کتاب، پایان‌نامه و مقاله چاپ شده که در مجموع بیش از سه هزار اثر چاپ شده و این کار بزرگی است و باعث شده تا علمای زیادی هم احیا شوند.

وی خواستار جمع آوری آثار برتر سالیان گذشته شد و گفت: می‌توان این آثار را در قالب یک کتاب چاپ کرد، همچنین گزارش مصور همایش‌های ۱۱ ساله تهیه و اینکه چه آثار و برکاتی داشته است نیز در این کتاب آورده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha