دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: کارگروهی تشکیل شود و گنجینه تجربه و عبرت دیگران نوشته شود که هر کسی در این عرصه وارد شد، از تجربه دیگران استفاده کند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در جمع پرسنل نیروی انتظامی، اظهار داشت: استقبالی که از شهید دشت بوری صورت گرفت، نشان از عظمت کار فراجا و قدردانی مردم است.

امام جمعه بوشهر افزود: نیروی انتظامی در جغرافیای ملی نقش اول در تحقق امنیت همه جانبه را دارد و به همین جهت نیروی انتظامی در نگاه مردم هم مایه اتکای امنیتی است و هم مایه آرامش، از آن طرف از منظر نظام حکمرانی سرپنجه قدرتمند نظام در حاکمیت، امنیت است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز کرد: نیروی انتظامی یک نیروی راهبردی و استراتژیک بوده و این نکته مهمی است که اتکای مردمی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه گسترده‌ترین و آشکارترین نیرو برای تأمین امنیت در جغرافیای کشور نیروی انتظامی است، گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نقطه اتکا اصلی تحقق امنیت و آرامش و بستر ساز برای پیشرفت و تحقق عدالت است.

وی یادآور شد: با توجه به این اهمیت و این ارزش و تاثیر، باید نیروی انتظامی تراز داشته باشیم تا شاخص‌های امنیت و آرامش در جامعه و زمینه سازی پیشرفت بیشتر شود.

وی شاخصه نیروی انتظامی تراز را ایمان، تقوا و اخلاق عمومی و حرفه‌ای دانست و گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که تمام کارها بر اساس ایمان به خدا است و کسی که ایمان به خدا نداشته باشد از منظومه انسانیت خارج است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: اعتقاد قلبی و التزام عملی به مبانی دین دومین شاخصه است، یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی این است که نگذارد گناهی صورت گیرد و برای این کار باید خود الگو باشد.

امام جمعه بوشهر، اخلاقی عمومی و اخلاق حرفه‌ای را شاخصه سوم عنوان کرد و یادآور شد: مراجعه شما با مردم یک اخلاق عمومی و حرفه ای نیاز دارد تا مردم کنار شما احساس امنیت کنند.

وی با بیان اینکه افراد حاضر در نیروی انتظامی باید دانش کار را داشته باشند، اظهار کرد: اگر انسان دانش نداشته باشد، جاهلانه رفتار می‌کند و همین باعث می‌شود تا نتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد، دانش به دو صورت به دست می‌آید یکی با دیدن دوره و مطالعات و دوم تجربه، به همین خاطر هم باید دوره‌های علمی در عرصه دانش اندوزی انتظامی داشته باشید و هم از آن طرف از تجربه دیگران بر دانش خود اضافه کنیم و خود صاحب تجربه شویم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: کارگروهی تشکیل شود و گنجینه تجربه و عبرت دیگران نوشته شود که هر کسی در این عرصه وارد شد، از تجربه دیگران استفاده کند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به نظم و انضباط، گفت: کسی که می‌خواهد قانون مداری کند، باید خود دارای نظم و انضباط و قانون مدار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز کرد: انسان وظیفه‌ای که به او محول شده را مهمترین شغل بداند و مجاهدت در انجام وظیفه و تکلیف خود کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha