دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ناجی

حوزه/ حجت الاسلام ناجی گفت: در مواقع حساس علامه مصباح به میدان آمد و نقش آفرینی و جریان سازی کرد و از ولی فقیه دفاع جانانه نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا ناجی امشب در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که آیت الله مصباح محبوب نائب امام زمان(عج) بود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف نسبت به علامه مصباح یزدی توجه ویژه داشتند و فرمودند بر همه واجب است که قدم در راه بزرگداشت این عالم برداریم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان، با بیان اینکه یکی از مراتب کمال انسان، عصمت تفضلی است، گفت: بخشی از عصمتی که ائمه طاهرین(ع) دارند عصمت تفضلی است و تصور بر این است که دیگران بهره‌ای از آن ندارند، در حالی که آیات نورانی قرآن کریم حرف دیگری می‌زند.

وی افزود: عصمت تفضلی در دایره عدم سهو، خطا، نسیان و اشتباهی است که از ائمه اطهار(ع) مطرح می‌شود و در عصمت تفضلی فرد را متوجه غافل بودن خود می‌کنند و بنابراین انتخاب صحیح می‌کند.

حجت الاسلام ناجی با تأکید بر این وجه از عصمت برای همه افراد، تصریح کرد: در این آیه شریفه و آیات دیگری به همان اندازه که عصمت تکسبی در افراد ایجاد می‌شود به همان میزان نیز خداوند متعال عصمت تفضلی عنایت می‌کند، لذا نقطه مقابل آن را قرآن کریم می‌فرماید " فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ".

وی اضافه کرد: این ذکر خدا، ذکر رحیمی است و رحمت خاص خداوند است، زمانی که فردی در دایره رحمت خداوند و انجام وظیفه قرار می‌گیرد، پروردگار به طور خاص به فرد عنایت می‌کند و مسیرها را باز می‌کند و در جهتی که خدا دوست دارد فرد را قرار می‌دهد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان، این درجه از عصمت را سبب ساز رحمت عنوان کرد و یادآور شد: از این روی فرد منبع فیض در عالم می‌شود و دیگران از آن بهره می‌برند و امروز نیز بر سر سفره عالمی نشسته‌ایم که در طوفان‌های انقلاب " لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ " بود و در موقعیت‌هایی که بسیاری جرأت نداشتند به دلیل انتقادهای فراوان وارد شوند، علامه به طور قوی پا به میدان می‌گذاشت.

وی به دفاع علامه مصباح یزدی(ره) از ولایت فقیه در قضیه کوی دانشگاه اشاره کرد و گفت: سید حسن نصرالله زمانی که درباره علامه مصباح صحبت می‌کند، می‌گفت آن چه علامه در فضای اعتقادی بیان کرده، تصویر آن را در جبهه مقاومت می‌بینید.

حجت الاسلام ناجی به روایتی از حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرماید "کسی که خالص‌ترین عبادت خود را سمت خدا بفرست، خداوند بهترین مصلحت خود را به سمت فرد فرو می‌فرستد" و بهترین مصداق عینی و عملی این روایت را در علامه شاهد بودیم که در هر جا دیگران ابراز می‌کردند به سیاست کار ندارند و سر از کتاب و درس و بحث بیرون نیاوردند، علامه مصباح به میدان آمد و نقش آفرینی و جریان سازی کرد و از ولی فقیه دفاع جانانه نمود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha