دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روح الله عباسی

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: ما باید بتوانیم بستر و فضای گفت و گوی صمیمی و در عین حال صریح و بی پرده بین مسئولان و جوانان را فراهم کنیم.

دکتر روح الله عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که زمینه سازی به منظور تقویت ایمان و امید در بین نسل جوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مسئولان کشور است، اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر فردی که علاقه مند به ایران و منافع و مصالح کشور عزیزمان است باید در راستای تقویت ایمان و امید در جامعه به خصوص در بین نسل جدید تلاش کند.

وی افزود: چند سال پیش بود که حضرت آقا به صراحت فرمودند که بزرگترین جهاد در عصر اخیر، جهاد امیدآفرینی است و طبعاً این امید آفرینی باید در سایه تقویت اعتقادات و بُعد ایمانی مردم باشد تا اثرگذار و نتیجه بخش باشد.

عباسی همچنین گفت: اگر در تاریخ هم بنگریم به خوبی متوجه می شویم که انبیای الهی با تقویت «ایمان» و «امید» به نصرت الهی، توانستند گردنه های سختی را پشت سر بگذرانند. ما در دوران جنگ تحمیلی نیز همین وضعیت را داشتیم و تمام دنیا بر علیه جمهوری اسلامی برخاسته بودند، اما نتوانستند آن را به زانو درآورند. در بحث محور مقاومت نیز همین داستان وجود دارد و امروز می بینیم که غزه مظلوم در اوج جنایات بی شرمانه صهیونیست ها چگونه ایستادگی کرده است.

معاون اداری-مالی دانشگاه حضرت معصومه(س) در ادامه به بیان این که امروز هجمه دشمن و برنامه ریزی اش بر روی جوانان است، گفت: آن ها به دنبال ایجاد ناامیدی در بین نسل جدید هستند و برای شکاف بین نسلی برنامه جدی دارند و طرح هایی از سالیان گذشته در دست دارند که اثرات برخی از آن ها را در جامعه مشاهده می کنیم.

وی یادآور شد: اهتمام همه دلسوزان و علاقه مندان به انقلاب اسلامی در عرصه تبیین باعث می شود که تا حدود زیادی توطئه های دشمنان و عوامل آن ها در ناامیدکردن مردم و نسل جوان خنثی شود.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: نه فقط در سطح دانشگاه ها بلکه در جامعه نیز سوالات و شبهاتی در ذهن جوانان وجود دارد در زمینه های گوناگون که باید به درستی به آن ها پاسخ داد و این مساله حاکی از اهمیت جهاد تبیین به عنوان فریضه ای است که رهبر معظم انقلاب آن را فوری و قطعی برشمردند.

وی ابراز داشت: در این راستا به خصوص از نخبگان و اساتید انتظار می رود که ضمن ارتباط با نسل جدید، اولاً شرایط محیطی، ابزارهای رسانه ای، فرهنگی، هجمه ها و ... را بشناسند تا بتوانند با زبان نسل جدید، با آنها ارتباط برقرار کنند و انشاءالله جلوی آن هجمه‌ها را بگیرند.

عباسی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر این که نسل جدید با وجود پرسشگری، بسیار حق‌پذیر است، همانطور که اطلاعات مختلفی در اختیار دارد، اگر تحلیل درستی را بشنود، آن را باور می‌کند و پای آن باور می‌ایستد و این خود یک ویژگی بسیار عالی است. اگر ما بتوانیم آن مبانی و منظورهای خودمان را به درستی، با استدلال های روشن، ارتباط مناسب و به روز با دانشجویان و نسل جدید بگیرد، قطعاً اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی گفت: از سویی با توجه به انتخاباتی که در پیش رو داریم، فرصت خوبی مهیاست که جلسات پاسخ به سوالات و دغدغه ها در دانشگاه ها و دیگر نقاط فراهم شود. البته این ارتباط گیری نباید محدود به فصل انتخابات شود و بعد از آن دیگر خبری از این گونه جلسات صریح و شفاف نباشد.

وی در خاتمه افزود: بی شک پدید آمدن همین فضای گفت و گو برکات و آثار فراوانی به همراه دارد به خصوص در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که حقیقتاً یک ضرورت به شمار می رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha