سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1128014
۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
تبریز

حوزه/ امام جمعه ماهنشان گفت: نهم دی روز از بین رفتن سنگین‌ترین فتنه تاریخ علیه انقلاب و جزو ایام‌الله به معنی حقیقی کلمه بود و باید یادآوری شود تا این ایام از یادها نرود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های نماز این هفته، اظهار داشت: یک ملت در قالب انتخابات در مدیریت کلان کشور حضور می‌یابد و خود برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل انتخابات فرصت استثنایی برای یک ملت است، چرا که در انتخابات نوع دولت و نوع مجلس توسط ملت تعیین می‌شود، به همین دلیل انتخابات فقط یک حق نیست، بلکه علاوه‌برآن مسئولیت خطیر و یک وظیفه ملی و دینی است و کوتاهی در آن علاوه بر اینکه در مدیریت کشور مشکلات خاص و گاهی غیرقابل‌جبران درست می‌کند مسئولیت شرعی هم دارد.

امام جمعه ماهنشان، با اشاره به ادامه جنایت ضد بشری آمریکا و انگلیس و فرانسه که با دستان شوم و رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین، تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا جنایات این رژیم در غزه عادی نشود، ممانعت از عادی‌سازی جنایات اسرائیل در غزه نه فقط اقدامی اسلامی و ایرانی بلکه اقدامی انسانی و اخلاقی است که هر انسان آزاده‌ای در جهان باید در برابر جنایت علیه بشریت به‌ویژه انسان‌های بی‌دفاع از خود واکنش نشان دهد.

وی افزود: عادی‌شدن جنایت به معنای ریخته‌شدن قبح آن جنایت است، تا آنجا که رفته‌رفته جنایت‌کار خودش را برای انجام آن جنایت محق خواهد دانست، از این‌رو باید به هر شکل ممکن از عادی‌سازی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه ممانعت شود.

وی با گرامیداشت روز ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، خاطرنشان کرد: نهم دی روز از بین رفتن سنگین‌ترین فتنه تاریخ علیه انقلاب و جزو ایام‌الله به معنی حقیقی کلمه بود و باید یادآوری شود تا این ایام از یادها نرود و برای فهم حماسه نهم دی باید ریشه‌ها و نتایج این حرکت عظیم و حیاتی را مورد بررسی و تحلیل قرارداد، چرا که ۹ دی دشمنان را مأیوس کرد و در واقع دوست را از دشمن جدا و منافق را رسوا کرد، به همین دلیل این روز شاخص است و جهت و آدرس درست را نشان می‌دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha