یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: مردم در روز ۹ دی سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب را از بین بردند و به دشمنان مجال ندادند که ثمره خون شهیدان را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم انسان که او را به خوشبختی و سعادت در دنیا و آخرت می‌رساند بصیرت است، حدود ۴۲ بار تکرار آن در قرآن نشان از اهمیت این ویژگی دارد، بصیرت به معنای این است که انسان فراتر از آنچه به چشم ظاهر می‌بیند چیزهایی را دریافت کند و دیدش عمیق باشد چون همیشه واقعیت با ظاهر یکی نیست گاهی واقعیت با ظاهر کاملاً متفاوت است و انسان ممکن است فریب بخورد.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با گرامیداشت ۹ دی ابراز کرد: اگر انسان بصیرت نداشته باشد، حتماً فریب دشمن را می‌خورد و در دنیا و آخرت دچار گرفتاری‌های زیادی خواهد شد.

امام جمعه عالیشهر ادامه داد: خداوند متعال برای اینکه انسان بتواند به بصیرت و بینش عمیق دست پیدا کند، فرمود من شما را در این دنیا قرار می‌دهم و دشمن هم برای شما درست می‌کنم که شما با شناخت دشمن و دوری از او و شناخت دوست واقعی و پیروی از او بتوانید به جایگاه اصلی خودتان که مقام قرب خدا هست دست پیدا کنید.

وی تصریح کرد: از آن روز تا امروز بارها خداوند انسان‌ها را آزموده، با فرستادن پیامبران خودش که آیا انسان بصیرت پیدا کرده یا نه که با اطاعت از فرستادگان خدا و دوری و مبارزه با دشمنان خدا بتواند به مقام اصلی خود برگردند، اما متاسفانه همچنان انسان‌ها با دشمنان خود و خدا دوستی می‌کنند و با دوستان خود و خدا دشمنی و این علت همه مشکلات و گرفتاری‌های انسان‌ها در طول تاریخ خلقت است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: هر وقت دشمن واقعی و دوست واقعی خود را شناختیم به بهشت دنیایی می‌رسیم که سرانجام آن هم بهشت آخرتی است و تا زمانی که از دشمنان خود و خدا پیروی می‌کنیم در دنیا زندگی جهنمی خواهیم داشت و در آخرت هم به جهنم سقوط می‌کنیم.

حجت الاسلام حمیدی نژاد یادآور شد: امروز متاسفانه پیروی از شیطان جنی و شیاطین انسانی که بدتر از ابلیس هستند باعث افتخار برای بعضی از انسان‌ها است، اینکه ما به خاطر غلبه هوای نفس گناه کنیم چیز عجیبی نیست، اما اینکه انسان به گناه خود افتخار کند و آن را نشانه روشنفکری و به روز بودن و تکامل بداند خیلی عجیب است.

وی با اشاره به دیدار جمعی کثیری از مردم کرمان و خوزستان با رهبر معظم انقلاب، گفت: در دیدار امام بزرگوارمان با مردم کرمان و خوزستان مطالب مهمی بیان شد که ایشان در رابطه با موضوع مهم انتخابات آینده فرمودند، هم جمهوریت یعنی حکومت مردم بر خودشان و هم اسلامیت یعنی اداره کشور با قانون اسلام با انتخابات تحقق پیدا می‌کند، حضور پرشور و حداکثری در انتخابات باعث وحدت و قدرت ایران اسلامی و امنیت کشور می‌شود و زمینه رشد اقتصادی و حل مشکلات را فراهم می‌آورد.

امام جمعه عالیشهر ابراز کرد: هرکه می‌خواهد مشکلات کشور حل شود باید در انتخابات مشارکت داشته باشد، دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات به ضرر کشور تمام می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد رژیم غاصب صهیونیستی هم فرمودند پدیده‌ای بی‌نظیر در تاریخ دنیای اسلام رخ داده، هم از طرف صهیونیست‌های غاصب که این سفاکی و خونریزی و جنایت نظیر ندارد و هم از طرف مردم و مبارزین فلسطینی، این صبر و مقاومت نظیر ندارد، ایشان فرمودند تردیدی نداشته باشید که پیروزی با جبهه حق است و تردیدی نداشته باشید که این رژیم ریشه کن خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی نژاد، با گرامیداشت ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: ۹ دی روزی که مردم بصیر ایران اسلامی نقاب نفاق را از چهره کسانی که در درصدد همکاری با دشمن برای براندازی نظام اسلامی بودند کنار زدند و بعد از سال‌ها معلوم شد چه افرادی با فریب مردم به ریاست رسیده‌اند تا جمهوری اسلامی را نابود کنند.

خطیب جمعه عالیشهر گفت: مردم در روز ۹ دی سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب را از بین بردند و به دشمنان مجال ندادند که ثمره خون شهیدان را از بین ببرند. مردم با بصیرت ایران اسلامی با نائب امام زمان پیمان بستند که تا پای جان در کنار این مظلوم مقتدر بایستند و کسانی که روبروی این حکیم الهی ایستادند همه خوار و ذلیل گردیده‌اند و خداوند قسم یاد کرده که ولی خودش را یاری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha