دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: در فتنه ۸۸ عده‌ای خط قرمزهای اسلامی را زیر پا گذشتند و ملت قیام کرد و جواب تاریخی بدان‌ها داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حیا صفت بارز انسان‌های با تقوا است، اگر حیا از انسان برداشته شود موجود ترسناکی می‌شود.

وی اضافه کرد: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، حماسه ۹ دی در جریان فتنه ۸۸ با حضور مردم به وجود آمد، از اوایل انقلاب فتنه‌های زیادی توسط دشمن بر نظام اسلامی تحمیل شده اما توسط مردم خنثی شد، در فتنه ۸۸ عده‌ای خط قرمزهای اسلامی را زیر پا گذشتند و ملت قیام کرد و جواب تاریخی بدان‌ها داد.

امام جمعه نقده گفت: دشمن در فتنه ۸۸ شعارهایی دادند که اساس و پایه نظام را هدف قرار داده بود، عده‌ای از خواص ساکت شدند و حرف نزدند، عده‌ای از خواص همراهی کردند و برخی‌ها موضع دو پهلو گرفتند، یکی از صفات منافق این است که اعلام موضع نمی‌کند و نگاه می‌کند که ببینند منفعت در کجاست و قدرت و پیروزی در هر طرف باشد در آن سو قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: فتنه ۸۸ برای ما یک تجربه بود و یاد گرفتیم که نباید ولایت را تنها گذاشت.

حجت‌الاسلام فصیح نیا گفت: علامه مصباح یزدی عمار انقلاب بود و همیشه مواضع صریح داشت، رهبر معظم انقلاب تکریم آقای مصباح را تکریم راه حق عنوان کردند، ایشان در گفتن حق، زبان گویا داشتند و لذا در جوامع علمی حوزه و دانشگاه باید الگو باشند.

وی ادامه داد: دیدگاه اسلام در مورد زنان بسیار والاست و پیامبر اسلام در خصوص عظمت حضرت زهرا(س) بیان کردند، سلمان هر کس فاطمه را دوست داشته باشد در قیامت با من خواهد بود و هر کس بغض فاطمه را داشته باشد در قیامت در جهنم است.

امام جمعه نقده گفت: انسان اگر بدون تعصب جایگاه زن را در غرب بررسی کند، می‌بیند فاصله جایگاه زن در غرب و جایگاه زن در اسلام چقدر متفاوت است، آنهایی که شعار زن زندگی آزادی سر می‌دادند، ببیند در غرب ۵۰ درصد کسانی که خودکشی می‌کنند زنان هستند.

وی تصریح کرد: خشونت جنسی در غرب بی‌داد می‌کند، تا آنجایی که خود زنان در غرب به خاطر خشونت جنسی تظاهرات می‌کنند، بله آزادی حیوانی و بی بندباری را ما در انقلاب اسلامی نمی‌پذیریم و قبول نداریم و انقلاب اسلامی به زن ارزش داده و رشد تحصیل و تخصص علمی در بین زنان بعد از انقلاب رشد قابل توجه داشته است.

حجت‌الاسلام فصیح نیا گفت: تمامی عرصه‌ها برای زنان الگو داریم ما زینب کبری(س) به عنوان اسوه صبر و مقاومت داریم، حضرت زهرا(س) داریم که هم در مسائل سیاسی هم اجتماعی حضور داشت.

وی با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت سردار سلیمانی، تصریح کرد: سردار سلیمانی در عرصه جهاد اکبر، در عرصه جهاد اصغر، در جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه سرباز اسلام بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha