چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
افروغ

حوزه/ افروغ گفت: هنر قابلیت‌های برجسته‌ای برای بیان حقایق و افراد جامعه و مخاطبین خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر امشب در حاشیه تماشای فیلم‌های منتخب هفدهمین جشنواره سینما حقیقت در سینما شهید آوینی، اظهار داشت: وقتی در ابعاد مختلف هنر نگاه می‌کنیم قابلیت‌های برجسته‌ای برای بیان حقایق و افراد جامعه و مخاطبین خود دارد.

وی اظهار کرد: یکی از مقوله‌های این مولفه پرداختن به واقعیت‌های موجود در جامعه انسانی و مسائل و موضوعات و حتی محیط زیست است و این حقایق مبتنی بر پژوهش و واقعیت‌هایی است که با واکاوی پژوهش‌گران جامعه مطرح شده که برای نشان دادن به مخاطب باید از ابزار هنر استفاده کرد.

افروغ افزود: یکی از جدی‌ترین مسائل در این حوزه موضوع سینما حقیقت است که با مستندهای خوب و خلاقیت‌های هنری که به کار گرفته می‌شود می‌تواند واکاوی‌های موثری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: هوشمندی در تعیین موضوع، به کار بردن خلاقیت هنری و دامنه انتشار می‌تواند به تولید آثار فاخر و ماندگار کمک کند.

افروغ عنوان کرد: بوشهر به عنوان یکی از استان‌های اکران فیلم‌های منتخب جشنواره سینما حقیقت، از روز نخست شاهد استقبال خوب همشهریان از آثار این جشنواره بودیم و این مهم به ما انگیزه‌ای دوچندان می‌دهد که میزبان این رویدادها در استان باشیم.

وی ابراز کرد: امیدوارم با برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر معرفی هنرمندان پیشکسوت و فعال گذشته، زمینه و بستر را برای هنرمندان جوان و نوجوانی که امروز فعالیت هنری خود را آغاز کرده‌اند فراهم کنیم.

افروغ اضافه کرد: فیلم "آخرین کوسه نهنگ" اثر رامتین بالف که در ارتباط با محیط زیست تولید شده به گواه تمام مخاطبین، مستندی زیبا و شگرف بود که این جای تحسین دارد، زیرا فعالیت هنری با عشق و علاقه همراه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این اداره از آثار فاخر فرهنگی هنری هنرمندان هم‌استانی حمایت می‌کند و این را رسالت خود می‌داند.

وی تصریح کرد: هنر قابلیت‌های برجسته‌ای برای بیان حقایق و افراد جامعه و مخاطبین خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha