شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماینده ولی فقیه در استان البرز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: فرهنگ هویت هر جامعه است و با انحراف فرهنگ همه ارکان جامعه متزلزل می‌شود و اگر فرهنگ قدرتمند باشد تمام ارکان آن جامعه قدرتمند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه مؤثرترین و بالاترین عنصر در موجودیت هر جامعه فرهنگ آن جامعه است گفت: ناکارآمدی نهادهای متولی فرهنگ منجر به ضعف عملکرد کشور خواهد شد. در این راه برنامه ریزی و طراحی درست امور فرهنگی لازم است تا محیط فرهنگی برای تقویت حیات فرهنگ تقویت شود.

باید فضای فرهنگی جامعه را باغبانی کرد

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب درباره مهندسی فرهنگ می‌فرمایند در حوزه فرهنگ باید رفتار حکومت مثل باغبان باشد. باغبان باید همه امور کاشت، داشت و برداشت را به موقع انجام دهد تا محصول خوب برداشت کند. در این زمینه باید فضای فرهنگی جامعه را باغبانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: باید در مقوله فرهنگ دقت لازم را داشته باشیم و تفکر و تنبه در آیات و روایات و سیره پیامبر و معصومین عمل کنیم.

وی افزود: اهمیت موضوع فرهنگ در انقلاب اسلامی در بیانات متفاوت بنیانگذار کبیر انقلاب هم متجلی شده است. امام خمینی (ره) به اصلاح فرهنگ عمومی و توجه به تهاجم فرهنگی دشمن تاکید داشتند.

امام جمعه کرج تاکید کرد: امروز همه دستگاه‌های متولی در امور فرهنگی باید با تمام قوا در میدان حاضر باشند و برای فرهنگ باید کارهای بسیاری کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم رهبر انقلاب گفتمان سازی است

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم رهبر انقلاب گفتمان سازی است. گفتمان‌های مهمی، چون جهاد تبیین، گام دوم، اقتصاد مقاومتی و اخیرا امیدآفرینی مواردی است که رهبر معظم انقلاب پایه گذار آن‌ها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: امروز نیاز اصلی جامعه ما برای مقابله با توطئه‌های دشمن تاکید بر امید آفرینی در آحاد ملت است مجموعه شورای فرهنگ عمومی باید به دنبال امیدآفرینی در استان باشد.

امروز شاهد یک جنگ نرم گسترده برای از بین بردن افکار و عقاید مردم هستیم

وی ادامه داد: امروز جامعه ما شاهد یک جنگ نرم گسترده برای از بین بردن افکار و عقاید مردم است، جبهه استکبار به واسطه گستردگی رسانه‌های خود و ضعف درونی کشور بر افکار و عزت نفس مردم تاثیر می‌گذارند.

امام جمعه کرج گفت: امروز ما در کارزار جنگ نرم فرمانده‌ای مثل رهبر معظم انقلاب داریم که با گفتمان‌های مهمی به ما برای مقابله با تهاجم دشمن کمک می‌کند. امروز باید بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان چراغ راه همه دستگاه‌های متولی فرهنگ برای شکل دهی به نظام فرهنگی کشور قرار گیرد. هریک از عناصر فرهنگی باید وظایف و نقش‌های خود را بدانند و براساس نقشی که برای آن پیش بینی شده تلاش کند.

وی تاکید کرد: کارهای فرهنگی ما باید نتیجه داشته باشد و پس از انجام برنامه‌های مختلف بتوانیم اثرگذاری آن را در بستر جامعه ببینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha