شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار نظری استاندار خراسان رضوی

حوزه/ نظری گفت: انقلاب اسلامی ماهیتش در تقابل با دنیای استکبار و رویارویی حق و باطل است، این توقع که روزی بتوانیم با استکبار نشسته و تعامل کنیم توهمی بیش نیست زیرا هیچ‌گاه حق در برابر باطل نمی‌تواند قرار بگیرد پس این مبارزه مستمر و طولانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه، در دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار خراسان رضوی که در سالن صبای صداوسیما برگزار شد، ضمن ادای احترام شهدای خط مقدم مبارزه استکبار، اظهار داشت: امروز مردم غزه با حداقل و نبود امکانات ایستادگی می‌کنند که برای این مقاومت سر تعظیم فرود می‌آورم، ایستادگی که بنیانگذار آن سردار سلیمانی بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه علی رغم همه مشکلات داخلی تلاش ها نتیجه بخش بوده است، افزود: انقلاب اسلامی ماهیتش در تقابل با دنیای استکبار است و رویارویی حق و باطل است، این توقع که روزی بتوانیم با استکبار نشسته و تعامل کنیم توهمی بیش نیست زیرا هیچ‌گاه حق در برابر باطل نمی‌تواند قرار بگیرد پس این مبارزه مستمر و طولانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مبارزه با استکبار در همه عرصه‌ها و میادین به ویژه در حوزه زنان است، خاطرنشان کرد: دشمن در حوزه زنان نیز در مقاطع و به شیوه‌های مختلف برنامه داشته است.

نظری یادآور شد: زمانی جامعه زنان و نقش آنان در رابطه با نهضت امام و جریان انقلاب موضوعیت پیدا می‌کند که بدانیم در آن تاریخ و شرایط قبل از انقلاب زنان و مادران چه ایستادگی‌ها و از خودگذشتگی‌ها کردند.

نظری با بیان اینکه اگر چه توطئه های دشمن امروز زیاد شده اما آموزش‌ها و بصیرت‌ها نیز ارتقاء یافته، اضافه کرد: حضور زنان عفیف در طول انقلاب اسلامی با رهبری امام نقش اساسی در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی داشته است.

استاندار خراسان رضوی، حضور زنان و همگام کردن خانواده با اهداف انقلاب را دو مؤلفه مؤثر در انقلاب اسلامی قلمداد و تاکید کرد: تابلوهای مصداقی و عملی حضور عفیفانه زنان در عرصه های مختلف مهم ترین تابلوهای مصداقی انقلاب اسلامی و این نظام مقدس است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور عفیفانه زنان در ادامه به وضعیت بدحجابی و بی حجابی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: ما معتقدیم بسیاری از موضوعات مربوط به خانواده است و زنان به زیبایی می‌توانند در راستای رفع آن تلاش کنند.

نظری با بیان اینکه دشمن در صدد درگیر کردن ما و در تقابل هم قرار دادن ما در درون جامعه است، به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشف حجاب یک حرام سیاسی است، اشاره کرد و افزود: این تعبیر مفهوم بلندی دارد و مسئله فردی نیست زیرا هر اقدامی در این زمینه حتما عقبه خواهد داشت که هوشیاری نسبت به موضوع را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه بی حجابی و با حجابی مطرح نیست بلکه هدف دشمن و عقبه و امتداد این بازی سیاسی است، گفت: باید بدانیم پشت این بازی چه کسانی با چه اهدافی هستند این روشنگری باعث می‌شود حتی بسیاری از آنان که بی حجابی می‌کنند از اقدام خود بازگردند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید توطئه‌های دشمنان را که متناسب با شرایط پیچیده می‌شود شناخت و نسبت به آن بصیر بود، تاکید کرد: مکلف هستیم در این وادی هوشیارانه عمل کنیم و با تدبیر باشیم تا نقشه‌های شوم دشمن خنثی شود.

نظری، گریزی به مشکلات حوزه خانواده زد و آمار طلاق در این استان را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات در خانواده است که در این زمینه باید برای تشکیل خانواده پایدار، تحکیم بنیان خانواده، حفظ آن و درمان آفات احتمالی برنامه داشته باشیم که پرچمدار این حوزه زنان هستند که باید از ظرفیت های علمی و عملی آنان بهره بگیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha