یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 1129274
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
خنداب

حوزه/ امام جمعه شهرستان خنداب گفت: زنان هم می توانند منشأ خیر و هم منشأ تحول در جامعه باشند چرا که زن مؤثرترین نقش را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه شهرستان خنداب روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه در نشست اخلاقی که به مناسبت میلاد سراسر نور حضرت زهرا (سلام الله علیها) امام خمینی (رحمه الله علیه) در سالن اجتماعات مدرسه مهدیه خنداب برگزار شد ضمن تبریک به طلاب، اظهار کرد: سوره کوثر برای دلداری پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) نازل شد تا ایشان نگران آینده ی اسلام و دین نباشند.

وی گفت: قاسم و طاهر هر دو از پسران پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم بودند که در سنین کودکی از دنیا رفتند و مشرکین به پیامبر اسلام صل الله علیه و آله و سلم کنایه می زدند که تو ابتر هستی. بنابراین برای امید و دلداری به پیامبر و جواب مشرکان این سوره نازل شد.

حجت الاسلام صفاهانی در ادامه افزود: کوثر در لفظ به معنای خیر کثیر است اما در تفاسیر چندین معنا دارد. کوثر نام نهری در بهشت است و مخصوص کسانی است که شیعه ی امیرمؤمنان (علیه السلام) است و معنای دیگر آن خیر ماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند خیرهایی به پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم داده که ماندگار است که اکثر مفسرین معتقدند که معنای اصلی همین است که خیر ماندگار بر می گردد به فرزندان و نسل حضرت زهرا (سلام الله علیها)، یعنی نسل پربرکت و ماندگاری که جامعه را تا قیامت رهبری می کنند.

حجت الاسلام صفاهانی گفت: حالا که خدا به پیامبر کوثر داده، پیامبر هم باید وظیفه اش را انجام دهد. وظیفه ی جانی، نماز و وظیفه مالی که انفاق کردن است.

طبق این آیه انسان باید در مقابل نعمت ها وظیفه ی خود را انجام دهد، کدام مدال افتخاری بالاتر از این است که انسان طلبه شود؟

امام جمعه شهرستان خنداب اظهار داشت: درس بلندی که از سوره ی کوثر می گیریم این است که زن هم می تواند منشأ خیر و هم منشأ تحول در جامعه باشد چرا که زن مؤثرترین نقش را دارد.

وی در پایان نشست ضمن یادآوری از سیزدهم دی ماه سال نود و هشت سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: جبهه ی مقاومت را در دنیا سردار سلیمانی تشکیل دادند، حشدالشعبی در عراق را سردار سلیمانی گرد هم جمع کرد. داعش یعنی دولت اسلامی عراق و شام که قرار بود همه ی کشورهای منطقه را در بر بگیرد. اما با وجود سردار سلیمانی در منطقه نتوانستند به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام صفاهانی گفت: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) فرموند: اگر ما جلوی داعش را در کشورهای منطقه نگیریم باید با آنها در کرمانشاه و همدان بجنگیم.

وی با بیان این که ما باید مکتب حاج قاسم را تبلیغ کنیم و سردار را به دنیا بشناسیم، افزود: اخلاص، مردم داری و احترام به پدر و مادر از ویژگی های بارز سردار سلیمانی بود.

امام جمعه شهرستان خنداب وصیت نامه ی سردار سلیمانی را حتما بخوانید، چون انسان بهترین ها را در وصیت نامه ی خود می نویسد. برخی از فرازهای سردار سلیمانی عبارتند از: امروز قرارگاه حسین بن (علیه السلام) ایران است ،امروز جمهوری حرم اسلامی است. ولایت فقیه تنها نسخه ی نجات بخش امت است. برای نجات اسلام خیمه ی ولایت را رها نکنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha