یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور

حوزه/ اصلانی گفت: خانواده مسلمان تمدن ساز است؛ لذا باید گفتمان خانواده محوری حکمران شود که در این راه ممکن است سختی هایی را متحمل شویم اما تقویت این گفتمان نیاز به مسئولیت پذیری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مینو اصلانی، امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه، در دومین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی، اظهار داشت: زن معمای ناگشوده ذهن بشری و آئینه تمام نمای عزت والا و اقتدار در تمام کائنات هستی است، امروز در دوره ای زندگی می‌کنیم که این شناخت نسبت به جایگاه و شأنیت زن ایجاد شده است.

 رئیس حوزه زنان در دانشکده عالی دفاع ملی با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن در قرن معاصر است، اظهار داشت: این احیاگری‌ نه فقط برای زن مسلمان بلکه در دوره ای که می‌رفت زن در چرخه مادی‌گری، لذت و سودجویی از دست برود، امام (ره) آمد و هویت زن را به معنای واقعی بازگرداند که شاهد آن بحث‌هایی است که زنان آزاداندیش جهان به آن معترفند.

وی با اشاره به اینکه این هویت دهی سبب شد تا زنان جهان تأمل کنند که در چه وضعیتی بوده و چه رسالتی دارند، خاطرنشان کرد: شأنیت تاریخ ساز بودن و تمدن ساز بودن زن پیامی بود که انقلاب اسلامی ما به جهان صادر کرد که بر مبنای آن آزاداندیشانی چون ویلیام گاردنر در کتاب خود به آن اشاره دارد که مفاهیم تبیین شده فرهنگ منحط غرب با خدشه دار کردن هویت زن، هویت خانواده را نشانه گرفت.

وی ادامه داد: فرهنگ غربی بنا داشت هویت خانواده را از جامعه اسلامی جدا کند ایستادگی و مقاومت زن مسلمان را از بین ببرد ولی بانوی مسلمان نشان داد که می‌تواند عفیف و تأثیرگذار باشد.

رئیس حوزه زنان در اندیشکده دفاع ملی تأکید کرد: زن مسلمان توانسته این شجاعت را به جهان عرضه کند، امروز، اسوه این ایستادگی را در مقاومت زنان غزه شاهدیم که به تنهایی جور بیداری چند میلیارد آدم را در جهان به دوش می‌کشند.

اصلانی با بیان این که بانوان مسلمان امروز رسالت جهانی دارند، افزود: تأثیرگذاری ما فقط در داخل مرزهای جغرافیایی مطرح نیست بلکه باید این راه را ادامه داد تا بتوان برای همه زنان جهان با حفظ سنگر عفاف و حجاب، سرلوحه باشیم.

رئیس حوزه زنان در اندیشکده دفاع ملی با تأکید بر اینکه گفتمان محوری رسالت اصلی ما در حوزه خانواده است، عنوان کرد: در خانواده اهل‌بیت (علیهم السلام) نیز تاریخ سازی از طریق خانواده رقم خورده و در فرهنگ عاشورا، نیز ایستادگی و پایداری در جمع خانواده محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه خانواده عزلت پذیر نیست، اضافه کرد: خانواده مسلمان تمدن ساز است؛ لذا باید گفتمان خانواده محوری حکمران شود که در این راه ممکن است سختی هایی را متحمل شویم اما تقویت این گفتمان نیاز به مسئولیت پذیری دارد.

اصلانی با تأکید بر اینکه ما باید ظرفیت وجودی مان را تقویت کنیم تا بتوانیم در عالم تأثیرگذار باشیم، اظهار داشت: دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد و می‌خواهد بهترین گفتمان را برگزیند زیرا از گفتمان‌های مادی و فمنیستی و لیبرالی خسته شده، و این تنها گفتمان انقلاب اسلامی است به شرطی که زنان در این سیر پیشگام شوند.

وی خاطرنشان کرد: زنان هیچ گاه بی دغدغه نیستند و آرمان‌های بلند هدایت شده را بر عهده دارند که هدایت‌گران جامعه هستند و نویدبخش هدایت انسان با تأسی از حضرت زهرا(س) هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha