دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت‌الاسلام جعفر زاده

حوزه/حجت‌الاسلام جعفر زاده با محکوم کردن حادثه تروریستی در کرمان و به شهادت رسیدن تعدادی از هم وطنانمان اظهار کرد: این حادثه جان سوز دل همه مردم ما را اندوهگین کرد اما حماسه آفرینی مردم ایران مثل همیشه دشمنان این مرز و بوم را متحیر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن حادثه تروریستی در کرمان و به شهادت رسیدن تعدادی از هم وطنانمان اظهار کرد: این حادثه جان سوز دل همه مردم ما را اندوهگین کرد اما حماسه آفرینی مردم ایران مثل همیشه دشمنان این مرز و بوم را متحیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران با حضور حماسی خود در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان، بار دیگر اقتدار و عزت خود را به رخ دشمنان کشیدند.

جعفرزاده تصریح کرد: دشمنان تصور می کردند که با این حادثه می توانند ملت ایران را از آرمان های خود بازدارند اما حماسه آفرینی مردم ایران نشان داد که این آرزوی محال آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه دولت به شهرهای کم برخوردار گفت: هر چند اقدامات خوبی هم به برکت انقلاب برای شهرهای کم برخوردار صورت گرفته است اما با این همه این ها کافی نیست و انتظار می رود دولت محترم هم به صورت جهادی در خدمت این مردم شریف باشد.

امام جمعه اصلاندوز در بخش دیگری از خطبه ها با ارائه تحلیلی از مهم‌ترین چالش های اروپا در سال 2024 افزود: شرایط در اروپا مطلوب نیست و سیاست‌های سال‌های اخیر مقامات اتحادیه اروپا به‌ ویژه یکسال اخیر ورود آنها به جنگ روسیه و اوکراین و حمایت از اوکراین در اتحاد با آمریکا هم‌چنین حمایت از اسرائیل در جنگ غزه سبب نارضایتی شهروندان اروپایی از شرایط کنونی و اقبال آنها به احزاب راستگرا شده است.

وی بیان کرد: ایجاد نوعی ذهنیتِ امنیتی در میان افکار عمومی اروپا نیز در گرایش آن‌ها به سمت جریان‌های راستگرا بی‌تاثیر نبوده است چرا که این جریان‌ها بیش از آن‌که نگاه بین‌المللی داشته باشند معطوف به داخل مرزهای کشورهایشان هستند و اولویت‌ را برای کشور خودشان در نظر می‌گیرند نه تمام کشورهای دنیا.

وی در پایان گفت: از این منظر گرایش به احزاب راستگرا در اروپا تا حد زیادی ریشه در نوعی حس خودمحوری ملت‌های اروپایی که در سال‌های اخیر تحت تأثیر وقایع مختلف بین‌المللی نیز تشدید شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha