یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والسلمین غفوری، در جمع اعضای شورای دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: تربیت انسان مهمترین مأموریت و مسئولیتی که خدای متعال بر دوش انبیاء(ع)، اولیاء و بشر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه،حجت الاسلام والمسلمین غفوری، پیش از ظهر امروز، در جمع اعضای شورای دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه برگزار شد با استناد به آیه، «یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ»، گفت: رسما خدای متعال در آیات متعددی ، جز یک مورد که تعلیم را بر تزکیه مقدم فرمود، همه جا با تقدیم«یُزَکِّیهِمْ»، مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: فی الواقع وزارت پرورش و آموزش درست است ، نه وزارت آموزش و پرورش ، قرآنی اگر می خواستیم اسم بگذاریم، باید پرورش و آموزش، یا تزکیه و تعلیم، نامگذاری می شد.

وی در خصوص اینکه تربیت بزرگترین کار و خطیرترین مسئولیت و مأموریتی است که خدای متعال بر دوش بشر گذاشته، گفت: البته به تبعیت از آن بشر خاص، وظیفه مهم تربیت انسانها، بر دوش بشر عام ، یعنی بر دوش پدر و مادر، معلمین و عالمان دینی هم گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، در خصوص بحث تربیت دانش آموزان، گفت: اگر با دانش افزایی یا بروز رسانی معلمان و کادر مدارس ما که اشخاصی فرهیخته باشند، اگر ما متمرکز بشویم ،روی تربیت نسل آینده ساز، این کار شدنی است در صورتی که ما روی آن متمرکز بشویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در خصوص وظائف دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش، گفت: مهمترین رسالت دفتر همکاری ،زمینه سازی و تدبیری کنند و بدنبال ارتقاء فرهیخته گی، بصیرت ، فهم و علم جایگاه تربیت و اهمیت آن باشیم.

وی در پایان گفت: متولیان امر تعلیم و تربیت در مدارس، باید تائیر گذار و مربی به معنا واقعی اش باشند و رسالت عظیم را باید پیگیری کنید.

تربیت مهمترین مأموریت الهی بر دوش انبیاء(ع)، اولیاء است+عکس

تربیت مهمترین مأموریت الهی بر دوش انبیاء(ع)، اولیاء است+عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha