دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر /گفت‌وگوی خبرنگار حوزه با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز سوم

حوزه/ پژوهشگر کارش تولید است اما باید کسی باشد که آن اثر پژوهشی را به دیگران برساند، در واقع مرکز رسانه و فضای مجازی یک بلندگوی خوبیست که می تواند فرامرزی هم عمل کرده و پژوهش های درون حوزه را به خوبی به مخاطبان این عرصه برساند.

خانم طاهره حیاتی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم با حضور در غرفه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: نمایشگاه امسال بسیار متفاوت و بهتر از دوره های قبل برگزار شده است و تلفیق دستاوردهای پژوهشی و کتاب با همدیگر در این نمایشگاه بسیار اتفاق خوبی است و ادبیات جدیدی را ایجاد کرده است.

وی افزود: این نمایشگاه نگاه افراد را به دستاوردهای پژوهشی حوزه تغییر می دهد و نشان دهنده این است که دستاوردهای پژوهشی فقط ناظر به یک سری فعالیت های اجرایی در مدارس علمیه نیست وکاملا قابل عرضه هست.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به مسائل مهم زن و خانواده در کشور و انجام پژوهش های لازم در این عرصه ها خاطرنشان کرد: در بحث زن و خانواده کاری های پژوهشی زیادی انجام شده است، ولی همچنان به اولویت های لازم در این عرصه به صورت سیستمی توجه کافی نشده است.

حیاتی با اشاره به سخنان آیت الله اعرافی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی گفت: مدیر حوزه های علمیه یکی از مطالباتی که داشت همین بحث شبکه سازی و ارتباط بین پژوهشگران بود، در واقع پژوهش هایی که انجام می شود چون شبکه سازی خوبی صورت نگرفته است و ساختار خوبی از حیث نرم افزاری طراحی نشده است خیلی در جامعه فعلی ما مورد آنگونه که شایسته است استقبال قرار نمی گیرد.

وی در پایان به نقش مهم رسانه حوزه در ایجاد انگیزه پژوهشی در میان طلاب جوان اشاره و تاکید کرد: پژوهشگر کارش تولید است اما باید کسی باشد که آن اثر پژوهشی را به دیگران برساند, در واقع مرکز رسانه و فضای مجازی یک بلندگوی خوبی است که می تواند فرا مرزی هم عمل کرده و پژوهش های درون حوزه را به خوبی به مخاطبان این عرصه برساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha