شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: خواندن نماز مانند سدی در برابر گناهان است، به دلیل این که روح تقوا و پرهیزکاری را در دل انسان تقویت می‌کند و ریشه های ایمان را  تنومند می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی، مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در مراسم اجلاسیه نماز که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: روح نماز، روحیه خاکساری و عبودیت است، همین دلیل در تمامی آیات و روایات بر اقامه نماز تأکید شده و شرط اصلی تعالی و سعادت انسان دانسته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: نسل جوان، قشر دانشجو و دانش‌آموز امروز به واسطه رشد و توسعه فضای مجازی در نوک پیکان هجمه فرهنگی و اصل شبهه سازی قرار دارند؛ از این رو کارکردن روی تقویت بنیه‌های اعتقادی عبودیت و اطاعت یک بحث بسیار مهم است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند برترین چیزی که بندگان با آن به خدا نزدیک می شوند بعد از معرفت خدا، نماز است.

وی اظهار کرد: نماز موجب آرامش و بهداشت روان انسان می شود، سبب دوری از افسردگی و موجب نشاط می شود، عامل دور شدن از غفلت ها است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اگر دقت و حضور قلب در نماز کامل باشد، انسان به خداوند نزدیک می شود و در نتیجه گناهان و آلودگی ها از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: رسول خدا(ص) نماز را به جویباری زلال تشبیه کرده اند که آدام ها با شستن بدن در آن، از کثیفی ها پاکیزه می گردد ،پس نماز نیز انسان را از حصار گناهان و پلیدی های باطنی نجات می دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آیه شریفه «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ» مهم ترین اصل خواندن نماز، اقامه نماز و نهادینه کردن نماز در سطح جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: خواندن نماز مانند سدی در برابر گناهان است، به دلیل این که روح تقوا و پرهیزکاری را در دل انسان تقویت می‌کند و ریشه های ایمان را تنومند می سازد.

نماز روح تقوا و پرهیزکاری را در دل انسان تقویت می‌کند

نماز روح تقوا و پرهیزکاری را در دل انسان تقویت می‌کند

نماز روح تقوا و پرهیزکاری را در دل انسان تقویت می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha