یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علیرضا حسین نژاد

حوزه/علیرضا حسین نژاد گفت: میزان زکات پرداختی توسط مردم مؤمن استان اردبیل در ۹ ماهه سال جاری به رقم ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل ،علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، امروز بعد از ظهر در جلسه گردهمایی ائمه جمعه استان اظهار کرد: میزان زکات پرداختی توسط مردم مؤمن استان اردبیل در ۹ ماهه سال جاری به رقم ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این مبلغ، حدود ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی و مابقی، زکات واجب بوده است.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه ۹۰ درصد زکات جمع‌آوری شده برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان هزینه شده است، گفت: مردم مؤمن استان اردبیل بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره و حدود بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز زکات واجب پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و بروز سیل در برخی شهرستان‌های استان اردبیل، همچنان کشاورزان و مردم مؤمن استان زکات خود را به کمیته امداد پرداخت کردند تا بخشی از نیازمندی مددجویان برطرف شود.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز با بیان اینکه در کنار زکات واجب باید از زکات مستحب نیز برای کمک به نیازمندان استفاده کنیم، افزود: با پرداخت زکات از سوی کشاورزان، تجار و فعالان اقتصادی برای حفظ عزت و عظمت محرومان به راحتی می‌توانیم این منابع را صرف رسیدگی به آن‌ها کنیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha