شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ همایش ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش استان قم

عضو جامعه مدرسین قم با اشاره به رعایت شرع و قانون در تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات گفت: اینگونه نیست که برخی می‌گویند که اگر در تأیید صلاحیت‌ها تسامح کنند، مشارکت بالا می‌رود، بلکه باید شرع و قانون پیاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی در هفدهمین همایش تخصصی ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش استان قم که امروز یکشنبه 24 دی 1402 در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: توفیق درک ماه رجب یکی از شریف‌ترین و نورانی‌ترین ماه‌های سال را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که زنده ماندیم و در پرتو سلامت و امنیت، بار دیگر ماه رجب را درک کردیم که این نعمت بسیار بزرگی است. ماه رجب ماه ریزش رحمت الهی است و استغفار، صدقه و خیرات در آن ممتاز است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رسانه‌های معاند به منظور کمرنگ کردن حضور مردم در دو انتخابات پیش رو در حال تلاش هستند. رهبر معظم انقلاب این بار بیش از دفعات قبل نسبت به حساسیت مسئله انتخابات توجه داده‌اند که این امر نشان از اهمیت انتخابات پیش رو دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: إن‌شاءالله علی رغم جنگ روانی دشمن، انتخابات پر شوری خواهیم داشت و خواهیم دید که آن روز یکی از روزهای تماشایی برای شوکت انقلاب اسلامی است و یک حماسه ملی رقم خواهد خورد.

عضو جامعه مدرسین قم با اشاره به رعایت شرع و قانون در تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات گفت: اینگونه نیست که برخی می‌گویند که اگر در تأیید صلاحیت‌ها تسامح کنند، مشارکت بالا می‌رود، بلکه باید شرع و قانون پیاده شود، چرا که اگر کسانی که مردم آن‌ها را قبول ندارند تأیید بشوند، مشارکت پایین خواهد آمد و از طرف دیگر نیز اگر کسی که اهلیت دارد تأیید نشود، مشارکت پایین خواهد آمد، بنابراین باید آن چیزی که شرع و قانون است پیاده شود.

وی ادامه داد: دولت باید مراقب باشد تا اتفاقی رقم نخورد که موج نارضایتی در جامعه ایجاد کند و در نتیجه آن، انتخابات تحت تأثیر واقع شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه و محبوبیت روحانیت در میان مردم گفت: علی رغم همه شیطنت‌هایی رسانه‌ای دشمن، همچنان محترم‌ترین، مکرم‌ترین و مطمئن‌ترین صنف و قشر در نظر مردم، روحانیت است.

وی افزود: البته نمی‌خواهم بگویم که ما ضعفی نداریم و نسبت به روحانیت حرف و حدیثی نیست، بلکه علت این احترام و اطمینان، تقوا، معنویت، همسویی و خدمتی است که مردم در طول زمان از روحانیت دیده‌اند و قطعا اگر کاستی و ضعفی وجود دارد باید آن را جبران کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ضمن تقدیر از مجاهدت‌های مبارزان یمنی، بیان کرد: یمن امروز به حمایت از جبهه مقاومت و به عنوان یک عضو فعال از این جبهه، به خوبی می‌درخشد و زورگویان و قلدران را گوشمالی می‌دهد و وظیفه ماست که برای پیروزی آن‌ها دعا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب در سراسر کشور، بیان داشت: این فرهنگ انسانی و آسمانی اعتکاف در گذشته رایج نبود؛ اما اکنون به گونه‌ای شده است که افراد از قبل برای شرکت در این مراسم ثبت نام می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به ائمه جماعات مدارس ادامه داد: امروز در فضای جامعه فرصتی به نام اعتکاف در اختیار نوجوانان و جوانان قرار گرفته است و شما به عنوان امامان جماعت مدارس که مرتبط با جوانان و نوجوانان هستید، باید شرایطی را فراهم کنید که هر جوان حداقل یک بار این اعتکاف را تجربه کند.

وی گفت: اگر وظایف اولیه روحانیت را انجام دهیم، عین سیاست و مسائل اجتماعی است و همراهی مردم در آن مسائل را در پی دارد. در سایه این ارزش‌هاست که با کمترین هزینه و بیشترین نتیجه می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را از بین ببریم، به شرط اینکه اهمیت این مسائل را واقعا درک کرده و آن‌ها را پیاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha