شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب «هنر اقناع»

حوزه/ کتاب «هنر اقناع» نوشته مجتبی تمدنی دنبال مدیریت افکار عمومی در سیره اهل‌بیت (ع) با کاربست شیوه‌ها و فنون عملیات روانی و ضد عملیات روانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه, کتاب «هنر اقناع» نوشته مجتبی تمدنی به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر و روانه بازار نشر شده است؛ این کتاب به دنبال مدیریت افکار عمومی در سیره اهل‌بیت (ع) با کاربست شیوه‌ها و فنون عملیات روانی و ضد عملیات روانی است.

از آنجایی‌که در ارتباط با جنگ نرم و عملیات روانی، کتاب‌ها و مقالات بسیاری نوشته شده است؛ با این وجود نمی‌توان به‌طور کامل از آموزه‌های غربی و شرقی در این حوزه استفاده کرد؛ کتاب «هنر اقناع» به مسیر حیات پربرکت اهل‌بیت (ع) توجه کرده و با سبکی متفاوت به سیره فرهنگی و اجتماعی آنان پرداخته است.

به‌طور کلی، قدرت سخت و قدرت نرم، دو موضوع اصلی و مهم در عرصه بین‌المللی است، اما مهم‌تر از قدرت سخت، برخورداری از قدرت نرم است. کتاب «هنر اقناع» به کاربست شیوه‌ها و فنون عملیات روانی و ضد عملیات روانی با هدف مدیریت افکار عمومی در سیره اهل‌بیت (ع) پرداخته است و به اهمیت هنر اقناع یا به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان جهاد تبیین در جامعه امروزی می‌پردازد.

به گفته نویسنده، خواننده با مطالعه این کتاب می‌تواند تقابل جبهه حق و باطل را به طور ملموس مشاهده می‌کند، همچنین این کتاب تئوری محض نیست و جنبه کاربردی عملیاتی دارد و در نهایت تلاش داشته است اتفاقات و حادثه‌های تاریخی در حیات معصومین ناقص نباشد و حفظ شود.

در معرفی این کتاب آمده است:

آنچه در هزاره سوم در حوزه امنیت بیش از پیش رخنمایی می‌کند دو موضوع اصلی «قدرت سخت» و «قدرت نرم» در عرصه بین‌المللی است. تمامی حکومت‌ها در حد بضاعت، به‌دنبال بومی کردن جنگ‌افزارهای نظامی بوده تا بتوانند در شرایط اضطرار، از تمامیت ارضی خود دفاع نمایند؛ اما مهم‌تر از قدرت سخت که لازمه دکترین دفاعی است، برخورداری از قدرت نرم برای غلبه بر تبلیغات منفی و عملیات روانی دشمنان و جبههٔ معارض است.

ایران اسلامی به برکت پشتوانه ایدئولوژیک دینی و تأسی از سیره اهل بیت (ع) در حد اعلا از قدرت نرم برخوردار و به عبارتی، در این حوزه الگویی برای بسیاری از کشورها شده است. از همین رو کشورهای متخاصم و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از جریان اپوزیسیون به‌دنبال تضعیف این قدرت نرم بوده و با کاربست شیوه‌ها و فنون عملیات روانی، درصدد تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران هستند، اما با مطالعه سیره اهل بیت (ع) در نحوه مدیریت افکار عمومی به‌راحتی می‌توان دریافت که قدرت نرم ایرانِ اسلامی برگرفته از همان روش‌های نرم امامان معصوم (ع) بوده که توانسته در بسیاری از شرایط سخت، امنیت روانی جامعهٔ اسلامی را حفظ نموده و از یکه‌تازی دشمنان جلوگیری نماید.

این کتاب با ۲۴۰ صفحه و قیمت ۱۵۳ هزار تومان عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha