شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان البرز بر اهمیت توجه وافر به مسائل فرهنگی تأکید کرد و گفت: باید اولویت های راهبردی عرصه فرهنگ از جمله جهاد فرهنگی مورد تأکید رهبر انقلاب، جدی تر مورد توجه قرار گرفته و از بستر مدرسه و آموزش و پرورش آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز به نمایندگی از ائمه جمعه، در بیست و ششمین اجلاس سراسری نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و حرکت‌های جهادی رئیس جمهور، اظهار داشت: این که نگذاشتید مردم نسبت به نظام اسلامی و دستگاه جمهوری اسلامی بی اعتماد شوند، مایه خرسندی و امتنان است.

وی حضور پرشور و جهادی رئیس جمهور در میدان را بسیار ارزشمند دانست و بر اهمیت توجه وافر به مسائل فرهنگی تأکید کرد و افزود: باید اولویت های راهبردی عرصه فرهنگ از جمله جهاد فرهنگی مورد تأکید رهبر انقلاب، جدی تر مورد توجه قرار گرفته و از بستر مدرسه و آموزش و پرورش آغاز شود.

امام جمعه کرج با بیان این که لازم است دانشگاه فرهنگیان و گزینش های اولیه معلمان با رویکرد جدید تقویت شود و اگر این بستر خوب و به درستی رقم بخورد دیگر فرآیندها اثربخش خواهد بود، بر اهمیت باز طراحی فعالیت های اموزش و پرورش تاکید و نهاد مسجد را از برجسته ترین بسترهای اشراب معارف به جامعه برشمرد و بیان داشت: نیاز است تا نگاه فرهنگی دولت به صورت هدفمند در مسیر توسعه سخت افزاری و نرم افزای مساجد تراز اسلامی دنبال شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی، تقویت شورای فرهنگ عمومی در راستای اجرایی‌سازی مهندسی فرهنگی و تدبیر ضمانت اجرایی در این مسیر را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ائمه جمعه در موضوع عفاف و حجاب دغدغه دارند و فرهنگ سازی در این زمینه بسیار ارزشمند است که باید این فرهنگ سازی از محیط دولت و نهادهای دولتی آغاز شود و ستادهای دولتی اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع مهم فرهنگی داشته باشند که متأسفانه ترک فعل مسئولان در این بخش بسیار زیاد است.

وی با بیان این که مدیران لیبرال بزرگترین آسیب را بر پیکره فرهنگ زده‌اند، اظهار داشت: هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی حاکمیتی نیازمند توصیه رئیس جمهور بوده، جبهه انقلاب و مردم مومن از برخی موضع گیری های غیر تخصصی و تنش آفرین برخی از مسئولان نگران بوده و گلایه مندند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز، خطاب به رئیس جمهور، با بیان این که شما از حمایت ائمه جمعه سراسر کشور و مردم مومن و انقلابی برخودارید و نباید ملاحظه کسی که به فرهنگ اسلامی آسیب می زند را بکنید، گفت: از ملامت ملامت کنندگان نهراسید.

وی اظهار داشت: تربیت هنرمند مولد و مبلغ فرهنگی بسیار مهم است؛ این حجم از اقدامات و فعالیت های فرهنگی دولت باید به موقع و مبتنی بر جلوه های هنری اطلاع رسانی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بر اهمیت تقویت گفت‌وگو با مردم تصریح کرد و ابراز داشت: بیان مشکلات از زبان صادقانه، صمیمی و با اخلاص شما قطعا تأثیرات فراوانی بر روی مشارکت مردم در انتخابات خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha