یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قرآن کریم

رئیس مرکز امور خانواده و طلاب جامعه المصطفی گفت: با حضور خانواده طلاب از ۶۸ کشور جهان شانزدهمین جشنواره قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب در قم و مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدتقی قاضوی، رئیس مرکز امور خانواده و طلاب جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اظهار کرد: امسال شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی همزمان با یوم الله ۱۳ آبان آغاز شد.

رئیس مرکز امور خانواده و طلاب جامعه المصطفی العالمیه، ادامه داد: امسال شانزدهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در حالی برگزار می‌شود که فتنه‌ها و اهانت زیادی را درباره قرآن در رسانه‌های معاند شاهد بودیم؛ رسانه‌های جمهوری اسلامی به برکت انقلاب همراه با فعالیت‌های قرآنی و علیه این نگاه اهانت‌آمیز رسانه‌های معاند به قرآن به میدان آمدند و ظلم این‌ها را اطلاع‌رسانی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضوی افزود: شعار جشنواره با محوریت قرآن، عزت مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان و حمایت از مردم غزه تحت عنوان «قرآن، عزت و نصرت» نامیده شده است.

وی افزود: مهم‌ترین هدف برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث، افزایش انس با قرآن، حدیث و ادعیه در بین خانواده‌ها، از سطح ابتدایی تا سطح عالی است و باید گفت که امسال جشنواره در سطح گسترده‌ای برگزار می‌شود.

استاد جامعه المصطفی بیان کرد: مرحله دوم این جشنواره امروز جمعه ۲۹ دی‌ماه در قم و مرحله نهایی ۱۸ بهمن‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره تفاوت‌هایی با سال گذشته دارد، اظهار کرد: رویکرد ما از قالب مسابقه محوری به سمت سطح‌بندی قرآنی خانواده‌ها با هدف رفع کم سوادی و بی‌سوادی قرآنی حرکت کرد؛ بنابراین پایش مهارت‌های عمومی قرآنی و حدیثی برای شرکت‌کنندگان انجام شد و روند رشد قرآنی افراد مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت.

رئیس مرکز امور خانواده و طلاب جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: امسال بخش معارفی و تفسیر پررنگ دیده شده و همزمان با سطح‌بندی، آموزش‌های محتوایی هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال پنج هزار و ۵۲۱ نفر در این جشنواره شرکت کردند، عنوان کرد: در سال قبل حدود ۲۴ رشته در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه اول و دوم و همسران داشتیم، اما امسال در قالب ۵۴ مقطع رشته این جشنواره برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضوی با اشاره به اینکه از ۶۸ ملیت در این جشنواره شرکت کردند، اظهار کرد: تقریباً تمام نمایندگی‌ها از جمله تبریز، گرگان، اصفهان، آشتیان شرکت کردند و این برنامه را برای سال آینده داریم که دانشجویان غیر ایرانی هم ورود پیدا کنند.

رئیس مرکز امور خانواده و طلاب جامعه المصطفی العالمیه گفت: دارالقرآن‌هایی داریم که هدفمند با سطح‌بندی و شناخت نیازها و شناسایی توانمندی‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند و از دوره‌های آموزش عمومی تا دوره تربیت مربی قرآن را طبقه‌بندی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی به یک مدل خاص قرآنی که نظام آموزشی خط نور است دست پیدا کرده‌ایم، افزود: نظام آموزشی خط نور مبتنی بر ۶ کتاب است؛ دو کتاب مقدماتی آن را پس از آموزش هزار نفر چاپ کردیم و تحلیل آوایی کلمات، مهارت‌های زبان‌آموزی، منظومه تربیتی و پیوست تربیتی در این مدل آموزشی دیده شده است.

رئیس مرکز امور خانواده و طلاب جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه به دنبال پرورش نخبگان قرآنی هستیم، ادامه داد: این جشنواره می‌تواند به رشد قرآنی، توسعه فعالیت‌های قرآنی و نظام‌مند کردن قرآن و حدیث منجر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha