چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی گفت: حرکت موشک‌ها از بالای سر نیروهای آمریکایی، رژیم غاصب و تروریست‌ها پیامش این است که امنیت خط‌قرمز کشور ما است و با کسی شوخی نداریم و همسایگان بدانند که در صورت همکاری با رژیم غاصب و عبور از خطوط قرمز ملت ایران پاسخ سخت و کوبنده‌ای دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام وحید طالبی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان پلدشت که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: توجه به مردم در فریضه نمازجمعه نشانه‌ای از جایگاه اساسی مردم در اسلام و نقش بسیار برجسته آنان در حیات و تحرک اسلامی است و نقش‌آفرینی و حق مردم در نظام اسلامی به‌گونه‌ای است که به فرموده امیرمؤمنان (ع) اگر مردم نخواهند و نیایند، تکلیف از شخصِ صاحب حقی مانند ایشان هم ساقط است؛ اما اگر مردم خواستند، پذیرش مسئولیت بر او واجب می‌شود.

وی با اشاره به اجلاس نمازجمعه و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی اضافه کرد: نمازجمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است، باید هر چه باشکوه‌تر و پرمحتواتر اقامه شود وامامت جمعه جز بهترین اموراتی است که اجر اخروی دارد و امام جمعه با تمام اقشار مختلف در ارتباط است و باید سعی کند رضایت الهی و مردم را کسب کند.

امام جمعه پلدشت تصریح کرد: حضور مردم در صحنه و پشتیبان ولایت‌فقیه بودن رمز پیروزی اسلام است و انتخابات یکی از محل های تبلور این حضور است و و البته حضور در انتخابات انتخابات صرفاً تکلیف نیست؛ بلکه حق مردم است که بتوانند قانون‌گذاران، مجریان قانون و یا اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز دست خدا در مسئله بین‌المللی غزه قابل‌مشاهده است، گفت: مردم مظلوم و مقتدر غزه توانستند دنیا را تحت‌تأثیر مبارزات خود قرار دهند و امروز دنیا به این مردم و مبارزان و گروه مقاومت آن‌ها به چشم قهرمان نگاه می‌کند.

حجت الاسلام طالبی برجسته‌شدن مظلومیت و درعین‌حال پیروزی مردم غزه در چشم جهانیان را از آثار و برکات صبر و توکل آنان خواند و تصریح کرد: امروز کسی در دنیا قائل به پیروزی رژیم غاصب و خبیث صهیونیستی در جنگ نیست و در نظر آحاد مردم دنیا و سیاسیون، این رژیم، موجودی ظالم، بی‌رحم، گرگ خونخوار و شکست‌خورده و متلاشی است.

امام‌جمعه پلدشت با تمجید و تحسین کار بزرگ ملت یمن و انصارالله در پشتیبانی از مردم غزه، خاطرنشان کرد: یمنی‌ها به مجاری حیاتی رژیم صهیونیستی ضربه وارد کردند و از تهدید آمریکا نترسیدند چرا که انسانِ خداترس از غیرِ خدا نمی‌ترسد و این کار آنها حقاً و انصافاً مصداق جهاد فی‌سبیل‌الله است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده ایران به رژیم غاصب، داعش و تروریست‌ها افزود: مقر موساد در اربیل عراق، تروریست‌های مستقر در کردستان عراق، سران داعش، مقر سران جیش الظلم در ۲۶ دی‌ماه با رمز امام هادی علیه‌السلام با خاک یکسان شد و هدف از شلیک این موشک‌ها و انتخاب مسیر طولانی دارای پیام‌های مختلفی به کل دنیا بود و دشمنان آن را به‌خوبی دریافت کردند.

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: حرکت موشک‌ها از بالای سر نیروهای آمریکایی، رژیم غاصب و تروریست‌ها پیامش این است که امنیت خط‌قرمز کشور ما است و با کسی شوخی نداریم و همسایگان بدانند که در صورت همکاری با رژیم غاصب و عبور از خطوط قرمز ملت ایران پاسخ سخت و کوبنده‌ای دریافت می‌کنند.

امام‌جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت اعتکاف گفت: اعتکاف یکی از سنت‌های الهی، انبیا و اولیا الهی است و به دین اسلام اختصاص ندارد؛ بلکه قبل از دین اسلام نیز بوده است و خداوند در ماه رجب و در ایام اعتکاف زمینه‌ای را فراهم کرده است تا در این دنیای مادی سه روز از دنیا فاصله گرفته و در بهترین مکان مقدس باخدا رازونیاز کنیم.

وی افزود: باتوجه‌به توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان، آئین معنوی و ارزشمند اعتکاف در ماه مبارک رجب، می‌تواند اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جوانان را در برابر تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن محافظت و واکسینه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha