سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مهدی رجب پور مسئول هیئت و کانون جوادالائمه

حوزه / ویژه برنامه های سراسری هیئت و کانون جوادالائمه (ع) در شب و روز سالروز میلاد امام جواد (ع) با شعار «امام جواد، امام جوان، جهاد تبیین» تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مهدی رجب پور، مسئول هیئت و کانون جوادالائمه (ع) امروز شنبه ۳۰ دی ماه در نشست خبری در مسجد جوادالائمه با اشاره به اینکه ویژه برنامه های این کانون از شب میلاد فرزند دردانه امام رضا (ع) آغاز خواهدشد و تا نیمه شعبان ادامه دارد اظهار داشت: همزمان با شب میلاد حضرت جواد (ع) اجتماع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در میدان شهدا و حرکت به سمت حرم رضوی با شاخه های گل (گلباران نور) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه های فرهنگی و ماشین نویسی، نورافشانی با شعار یا جواد ابن الرضا (ع) از دیگر برنامه های ولادت امام جواد (ع) عنوان کرد و افزود: طرح ملی (پسران آسمانی) تشویق نامگذاری فرزندان تازه متولد شده به نام های مبارک علی، حیدر، جواد، محمدجواد، مهدی، حجت و.. خبرداد، همچنین جمعی از بانوان طلبه در روز میلاد حضرت جواد (ع) با حضور در تعدادی از بیمارستان های مشهد هدایای متبرک به مادران ونوزادان پسر اهدا خواهند کرد.

رجب پور با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی علمی، ادبی با موضوع امامت و مهدویت با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی ادامه داد: کارگاه تولید آثار هنری با موضوع مولود کعبه، مولود با برکت امام جواد (ع) و مولود منتظر امام مهدی (عج) با سرفصل مولود با برکت برگزار می شود.

وی از برگزاری مسابقه آذین بندی منازل و مساجد، دانشگاه ها و کارخانجات و ادارات و مدارس به مناسبت های ویژه ماه رجب و شعبان اشاره کرد و اضافه کرد: این مسابقه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و از برگزیدگان تقدیر می گردد.

وی به طرح های ملی سلام بر امام (زیارت از راه دور) درنهم هر ماه شمسی و نذر نهم اشاره کرد و ادامه داد: در نذر نهم همه خانواده ها می توانند به نیت امام جواد (ع) در روز ۲ بهمن ماه همزمان با سالروز تولد این امام معصوم (ع) به ۹ نفر از نیازمندان توزیع غذا یا کمک هزینه تحصیلی، ازدواج و... انجام دهند.

وی از برگزاری همایش بین المللی خادم الجواد تقدیر از خادمان و کسانی که در اربعین در کاظمین به زائران خدمت می کنند در یک اسفندماه در مشهد خبر داد و گفت: در این همایش که در سالن اجتماعات موسسه روزنامه قدس برگزار می کنند از جمعی خادمان عراقی در اربعین به زوار خدمت می کنند تقدیر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha