دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علم الهدی در همایش بصیرتی بسیج  طلاب

حوزه /نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز با دو جریان متحجرین و روشنفکران دینی در حوزه مواجه هستیم که آفتی بزرگ برای انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در همایش بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، امروز یکشنبه 1 بهمن ماه در سالن اجتماعات هتل جوادالائمه (ع) با اشاره به اینکه امروز اسلام در جهان در یک بستری از عزت قرار گرفته که بی سابقه است و روحانیت نیز به واسطه وابستگی به دین، از این سفره عزت برخوردار است، اظهار داشت: امروز عده ای پای این عزت و پای انقلاب ایستاده و مجاهدت می کنند؛ اما عده ای نیز قدر این عزت را ندانسته و ابعاد آن را درک نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان ساخت: ما قبل از پیروزی انقلاب، وضعیتی را پشت سر گذاشته ایم که آن وضعیت برای جوانان امروز ما قابل تصویر نیست.

امام جمعه مشهد بیان داشت: ما امروز در شرایطی قرار داریم که اسلام در دنیا گسترش پیدا کرده و به عزت بالایی رسیده است؛ اما باید توجه داشت که ریخته شدن روزانه خون شهدا، قیمت این عزت را گران تر کرده و وظیفه ما را سنگین تر می نماید.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: خون شهدای کرمان، قیمت های انقلاب است که بالا رفته و ما باید این قیمت را پرداخته و مجاهدت زیادی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: امروز با دو جریان متحجرین و روشنفکران دینی در حوزه مواجه هستیم که آفتی بزرگ برای انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان ساخت: امروز برخی از افراد در حوزه حضور دارند که نسبت به نیازهای روز جامعه و کشور بی تفاوت بوده و از کنار مسائل عظیم فقهی که نظام با آن درگیر است، به راحتی می گذرند.

امام جمعه مشهد افزود: همچنین شاهد حضور برخی روشنفکران دینی هستیم که با ولایت زاویه داشته و آن را روشنفکری می دانند که این مسئله، رسالت مجمع نمایندگان طلاب را سنگین می کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه بسیج طلاب و اساتید باید در حوزه تقویت شود، بیان داشت: گرفتن معیار ارزش علمی و ارزش فکری از دو جریان تحجر و روشنفکری از ضروریات بوده و فضلای جوان باید به میدان آمده، جلوه گری نموده و میدان را به دست بگیرند.

وی ابراز داشت: ما باید همچون شهدا که تمام ظرفیت خود را پای انقلاب قرار دادند، تمام ظرفیت و پتانسیل خود را در این عرصه وارد نماییم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان ساخت: باید ارزش گذاری های علمی و فقهی در حوزه تغییر پیدا کرده و اساتید در مسائل جدید نظام ورود کنند.

امام جمعه مشهد در پایان بیان داشت: افتخار ما سربازی امام زمان (عج) است و ایشان نوکر و سرباز به روز می خواهد؛ لذا باید خود را به روز نگاه داشته و آماده خدمت باشیم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب، ضمن خیرمقدم به امام جمعه مشهد، به ارائه گزارشی از فعالیت ها، برنامه ها و خدمات مجمع نمایندگان طلاب پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha