یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصویر »آثار شاعران عاشورایی اردبیل

حوزه/ مدیر موزه شهرداری اردبیل از به نمایش گذاشتن آثار جمعی از شاعران نامدار عاشورایی اردبیل در گالری تعزیه موزه شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اردبیل، محمد فتحی اظهار کرد: ادبیات عاشورایی این مرز و بوم قرن‌هاست که غم و اندوهی سترگ را از حنجره نبض آلود خود می‌سراید و شعر که احساس را می‌فهمد، همواره این حس غریب را در غربتی جانکاه بازتاب داده و در آمیختگی شعر با شعور حماسی و جادوانه سهم عظیم در تداوم خط سرخ عاشورا داشته است.

وی افزود: آثار، دست نوشته‌ها و وسایل شخصی جمعی از شاعران نامدار عاشورایی اردبیل در گالری تعزیه موزه شهرداری به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه شهرداری اردبیل بیان کرد: اردبیل، این خاستگاه تشیع و مرکز تجلی شور و عشق حسینی از قرن‌ها پیش، نمایش میراث گران قدر فرهنگ عاشورایی بوده و این فرهنگ در اعتقادات مذهبی مردم کهن شهر اردبیل ریشه دوانیده است.

فتحی تصریح کرد: خانواده‌های بزرگوار و محترم زنده یاد استاد عباسقلی یحیوی، زنده یاد استاد رحیم منزوی اردبیلی، زنده یاد جلیل ناصر آزاد، زنده یادکاتب اردبیلی، زنده یاد منعم اردبیلی و ناصح اردبیلی آثار این شاعران گرانقدر عاشورایی را به موزه اهدا کرده اند و در گالری تعزیه موزه شهرداری در معرض بازدید قرار گرفته است.

وی همچنین از دیگر خانواده‌های شاعران عاشورایی درخواست کرد جهت تکمیل گالری تعزیه آثار اساتید عاشورایی اردبیل را به صورت اهدایی یا امانی به موزه تحویل دهند تا با نام این بزرگواران در مجموعه موزه شهرداری نگهداری شود.

فتحی در پایان گفت: بخش‌های مختلف موزه عمارت شهرداری اردبیل، همه روزه به صورت رایگان برای بازدید عموم آزاد است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha