پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
همایش آموزشی ۱۰۰ زوج شاهد و ایثارگر در قم

حوزه/ همایش آموزشی ۱۰۰زوج از فرزندان شاهد وایثارگر استان قم با حضور مسئولان استان و خانواده های شاهد و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در این مراسم که با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم برگزار شد، ضمن تبریک به زوج های جوان گفت: تشکیل خانواده و توجه بر پایداری و استحکام خانواده نقش مهمی در سلامت اجتماعی دارد و بسیار مورد تاکید اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: شما نسل ایثارگر باید در همین ابتدای زندگی مشترک سبک زندگی اسلامی را سرلوحه قرار دهید و سعادت دنیا و عقبی را برای خود و نسل تان رقم بزنید.

وی تاکید کرد: شما رسالت سنگینی را در جامعه بر عهده دارید شما یادگاران شهدا و ایثارگران هستید ما همه در قبال شهدا مسئولین و باید سبک زندگی شهدا که برگرفته از سبک زندگی اهل بیت است را سرلوحه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه در قم نیز در این مراسم گفت: اهمیت ازدواج این سنت بزرگ اسلامی و احسان و نیکی درخانواده در قران و روایات اسلامی بسیار مورد تاکید است.

وی با اشاره به عوامل موثر در تحکیم روابط زوجین افزود: توجه به فرامین اسلامی موجب خوشبختی و کاهش آسیب های اجتماعی است دشمن تلاش می کند تا بنیان خانواده را با تسلط فرهنگ منحط غرب متزلزل سازد، جوانان ما با بهره گیری از الگوهای اسلامی باید مسیر صحیح را در زندگی خویش برگزینند.

در ادامه جلسه دکتر احمد آقاجانی از اساتید دانشگاه و مشاور مرکز مشاوره شاهد استان قم نیز به بیان نکاتی در رابطه با مهارت حل تعارض زوجین و اهمیت آن در شکل گیری یک ارتباط مطلوب در خانواده و موضوع سلامت روان و بلوغ روانی زوجین و اثرات آن در تداوم رابطه مطلوب مطالبی را عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha