شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1133896
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کتاب «شبح دوست‌داشتنی؛ پنج‌گفت‌وگو با خلبانان فانتوم»

حوزه/ کتاب «شبح دوست‌داشتنی؛ پنج‌گفت‌وگو با خلبانان فانتوم» نوشته صادق وفایی توسط انتشارات ایران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, کتاب «شبح دوست‌داشتنی؛ پنج‌گفت‌وگو با خلبانان فانتوم» نوشته صادق وفایی به‌تازگی توسط انتشارات ایران منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یازدهمین‌عنوان مجموعه «دفاع مقدس» است که این ناشر چاپ می‌کند.

کتاب پیش‌رو در برگیرنده گفت و گو با خلبانانی است که در طول دفاع مقدس با هواپیماهای فانتوم F۴ مدل‌های D و E پرواز کرده‌اند. به‌عبارت دیگر پرنده فانتوم (شبح) به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینان مهم جنگ ایران و عراق، ستون فقرات موضوعی و محتوای گفت و گوها و مصاحبه‌های این کتاب است.

«شبح دوست‌داشتنی» با امیر جانباز خلبان محمد عتیقه‌چی شروع می‌شود که سابقه ۲ اجکت از هواپیما و یک‌سانحه هلی‌کوپتر را در کارنامه دارد. گفت و گوی دوم کتاب با امیر جانباز آزاده خلبان محمدصدیق قادری است که پس از خروج اضطراری در آسمان بغداد همراه خلبان کابین جلوی خود هوشنگ ازهاری به اسارت دشمن درآمد و سال‌های پرمرارتی را پشت سر گذاشت که هنوز هم عوارض زخم‌ها و جراحت‌های آن را به یادگار دارد.

سومین‌گفت و گوی این کتاب با امیر جانباز آزاده محمدرضا صلواتی انجام شده که روز سوم مهر ۱۳۵۹ بر فراز پایگاه هوایی کوت مورد اصابت موشک‌های هواپیما و پدافند زمین به هوای دشمن قرار گرفت و همراه کابین جلوی خود هوشنگ شیروین تن به خروج اضطراری از فانتوم داده و به اسارت درآمد. امیر جعفر عمادی هم دیگر خلبان فانتومی است که نویسنده «شبح دوست‌داشتنی» با او مصاحبه کرده و به‌عنوان یکی از تیزپروازان پایگاه هوایی بندرعباس، در سال‌های دفاع مقدس به حراست از آسمان خلیج فارس و نبرد با کشتی‌های نفت‌کش و تجاری حامی دشمن بعثی پرداخت.

مؤلف کتاب «شبح دوست‌داشتنی» آن را به شهید علی (ایرج) عشقی از شهدای بسیجی دفاع مقدس تقدیم کرده که در عملیات کربلای ۸ به شهادت رسید.

این کتاب با ۲۸۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha