شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مهدی صالح

حوزه/ مهدی صالح با بیان اینکه این روزها شرایط زندگی در غزه بسیار سخت و دشوار شده است، گفت: اما با این وجود مردم فلسطین همچنان بر مقاومت خود در مقابل رژیم صهیونیستی پافشاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، برنامه این هفته تلویزیون اینترنتی پاسخ مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه با حضور مهدی صالح، دانشجوی سی و سه ساله اهل غزه و ساکن شهر قم برگزار شد.

مهدی صالح گفت: من اهل جبالیا هستم. خانواده من از یکی از توابع شهر عسقلان اخراج شدند و به غزه رفتند. پدرم معلم بازنشسته بودند که در همین حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند. شهادت ایشان چهار روز بعد از عملیات طوفان الاقصی بود. پدرم مدتی را مسئول شاخه ای از جنبش مقاومت فلسطین بودند.

وی افزود: از نظر رژیم صهیونیستی هرکسی که با اجرای عملیات طوفان الاقصی موافقت داشته است، عضو جنبش حماس می باشد. اما این در حالی است که جمعیت موافق این علمیات بسیار زیاد بوده و در کشورهای مختلف جهان شاهد حضور و تجمعات آن ها هستیم. به نوعی می توان گفت که همه مردم فلسطین و همه آزادگان عالم مدافع طوفان الاقصی بوده و هستند.

این دانشجوی اهل غزه در ادامه با اشاره به اینکه برخلاف شایعه ها مردم فلسطین ناصبی نیستند، اظهار کرد: در میان نام شهدای فلسطینی نامی که بیشترین تکرار را داشته «علی» بوده است. در فلسطین نام و نام خانوادگی «مهدی» بسیار است. این کاملاً کذب است که مردم فلسطین ناصبی و دشمن اهل بیت علیهم السلام هستند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود مردم فلسطین از صدام علیه ایران حمایت کرده اند حرف بیهوده ای است، زیرا مردم فلسطین در زمان جنگ صدام با ایران خودشان درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی بودند. البته پیش از جنگ صدام با ایران، او با فرستادن تعدادی موشک از مردم فلسطین حمایت کرد و مردم فلسطین هرگز خود صدام را ندیدند و فقط آن موشک ها را دیدند. اینکه گفته می شود در فلسطین میدانی به نام صدام بنا شده است، این میدان در یک روستا در کرانه باختری وجود دارد که توسط یک شخص که هوادار صدام بوده و به صورت کاملاً خصوصی ساخته شده و دولت فلسطین هیچ نقشی در ساخت آن نداشته است.

مهدی صالح برخی از سیاست های حماس در مقابله با رژیم صهیونیستی را برشمرد و خاطرنشان کرد: حماس هرگز از مبارزه با رژیم صهیونیستی پشیمان نیست. شهدای فلسطینی را که حماس شهید نکرده و این اولین بار تقابل بین جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی نبوده است. رژیم صهیونیستی از اول خلقت مایه دردسر و جنگ برای مردم فلسطین بوده و به دفعات متعدد به ملت ما حمله ور شده است. در طوفان الاقصی برای اولین بار فلسطینی ها بودند که دست پیش گرفتند و خسارات سنگینی را به اسرائیل وارد کردند. این ضربه موجب شد رژیم صهیونیستی پس از چندماه جنگ با مجاهدان فلسطینی در نقاط مختلفی از غزه تصمیم به عقب نشینی بگیرد.

وی وضعیت شمال غزه را خیلی محکم تر از قبل دانست و بیان داشت: در آنجا علی رغم اینکه مشکلات جسمانی و وضعیت زندگی برای مردم غزه آنچنان است که برخی از آن ها در خیابان و در اثر ضعف دچار غش کردن می شوند، اما از جهت روحی بسیار مستحکم تر پای مقاومت ایستاده اند.

این دانشجوی فلسطینی با بیان اینکه شرایط زندگی در غزه بسیار سخت و دشوار شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود مردم فلسطین همچنان بر مقاومت خود در مقابل رژیم صهیونیستی پافشاری دارند.

وی با اشاره به دیدگاه مردم فلسطین در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: این شهید بزرگوار به قول آقای اسماعیل هنیه شهید راه قدس بود. حاج قاسم دست ما را از تکنولوژی های مختلف ساخت سلاح و تجهیزات نظامی پر کرد.

مهدی صالح با تأکید بر عدم اجازه فلسطینیان خارج از غزه برای رفتن به آنجا اظهار کرد: متأسفانه راه های رفتن به غزه بسته است و حتی دولت مصر نیز اجازه عبور از گذرگاه رفح را به ما نمی دهد.

وی بیان داشت: مسئله دعا کار بسیار مهمی است که همه افراد دلسوز ملت فلسطین حداقل کاری که می توانند در راه همراهی با مردم غزه داشته باشند دعا برای شادی روح همه شهدای راه قدس و پیروزی مجاهدان اسلام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha