شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با بیان اینکه امام علی(ع) آیینه تمام نمای پروردگار عالم است، گفت: باید خداوند را شاکر باشیم که ما را محب امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) قرار داده است، چرا که این بالاترین نعمتی است که خداوند می‌تواند به یک نفر بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در گردهمایی روسای هیئت‌های حسینی، شاعران و مداحان اهل بیت(ع) استان، با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر، با بیان اینکه این عالم انسان‌های بزرگی به خود دیده که در رأس آنها انبیا الهی و پیامبر گرامی اسلام بودند، اظهار داشت: اما خداوند اراده کرد تا تمام این فضلیت‌ها را در یک جا جمع کند و لذا علی(ع) را در عالم ارائه کرد.

وی با تأکید بر اینکه امام علی(ع) همان آدم، موسی و عیسی بود با همه فضائلشان، گفت: خداوند تمام صفات و اسما الهی را در وجود امیرالمومنین(ع) قرار داد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه امام علی(ع) آیینه تمام نمای پروردگار عالم است، خاطرنشان کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که ما را محب امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) قرار داده است، چرا که این بالاترین نعمتی است که خداوند می‌تواند به یک نفر بدهد.

وی با اشاره به اینکه این محبت زمینه ساز تربیت انسان و رسیدن به درجات بالاست، ابراز کرد: این جمع علاوه بر اینکه محبت این خاندان را در قلب دارد، ثناگوی اهل بیت(ع) نیز می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، به تشریح عوامل ماندگاری دین در طول تاریخ پرداخت و یادآور شد: در طول ۱۴۰۰ سال پیش جبهه باطل همیشه در تلاش بوده و هست تا اسمی از دین نماند اما موفق نشده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه امروز اسم علی(ع) در عالم فراگیر شده است، اظهار کرد: پرونده این عالم با نام امام حسین(ع) بسته خواهد شد و لذا باید گفت پایان خوشی در انتظار عالم است که با ظهور حضرت حجت(عج) و عدالت گستری‌ها به پایان می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: از دیگر عواملی که می‌توان در ماندگاری دین به آن اشاره کرد، خصوصا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ورود مردم در عرصه است.

وی با بیان اینکه در این بین اقشاری نقش موثرتری دارند، گفت: اربعین با این عظمت و حضور مردم در دیگر مناسبت‌ها از نشانه‌های دین داری جامعه است که شما در تحقق آن موثر بوده و هستید.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه خادمی اهل بیت(ع) و موثر بودن در عرصه حفظ دین، توفیقی است که خداوند به حاضرین در این جلسه داده است، خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعاتی که شما در آن نقش به‌سزایی دارید، دعوت به حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری است، معروفی که دشمن تلاش می‌کند تا این مهم در جامعه کم رنگ شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha