شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طلاب استان خراسان جنوبی

حوزه/ جلسه مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی طلاب و فضلای این استان به همت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای خراسان جنوبی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، قبادی، مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی در جمع طلاب و فضلای استان، ضمن گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تمامی شهدای اسلام و انقلاب از جمله شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و امنیت کشور، به جایگاه طلاب و روحانیون در جامعه اشاره نمود و اظهار داشت: علیرغم تمام توطئه ها و دسیسه ها، طلاب و روحانیون از جایگاه والایی در میان آحاد ملت برخوردارند.

وی طلاب و روحانیون را پرچم‌داران ولایت و مدافعان حریم امامت و ولایت دانست و تصریح کرد: طلاب در گستره تاریخ همواره در دفاع از خط امامت و ولایت پیشتاز بوده و سینه سپر کرده اند.

مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی در ادامه به ظرفیت های جغرافیایی استان خراسان جنوبی اشاره نمود و اذعان داشت: با توجه به همسایگی استان خراسان جنوبی با افغانستان و همجواری با چهار استان کشور، این استان از نظر امنیتی از مناطق مهم سرزمینمان است.

قبادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طوفان الاقصی، غزه و رژیم صهیونیستی، با بیان این که عملیات طوفان الاقصی اقدامی صد در صد فلسطینی بود، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از نیروهای سیاسی جنبش حماس نیز از تصمیم نظامی این جنبش اطلاع نداشتند.

سخنران این نشست با بیان این که عملیات طوفان الاقصی هیمنه نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید، خاطرنشان کرد: در عملیات طوفان الاقصی هر سه مولفه بازدارندگی، اقدامات پیش دستانه و قاطعیت در تصمیم که همواره مورد توجه دکترین دفاعی رژیم صهیونیستی بود، فرو ریخته شد.

قبادی افزود: عملیات طوفان الاقصی طرح های رژیم صهیونیستی برای ممانعت از ورود غیر یهودیان به سرزمین های اشغالی را در هم شکست و قاطعیت ارگان های امنیتی رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت.

مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی با بیان این که هم اکنون رژیم صهیونیستی در حال دست و پا زدن است، خاطرنشان کرد: این که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، قطعا و بدون شک اتفاق خواهد افتاد.

در جلسه مدیرکل اطلاعات خراسان جنوبی با طلاب و فضلای این استان چه گذشت؟

وی در ادامه ضمن تبیین استراتژی نظام سلطه در برابر نیروهای جبهه مقاومت، «مقابله با جبهه مقاومت و خاموش کردن شعله های بیداری اسلامی»، «قداست زدایی از بیت المقدس با عنایت به جایگاه آن در بین مسلمانان جهان» و «پاکسازی وجهه رژیم نامشروع صهیونیستی در افکار عمومی جهان و معرفی به عنوان رژیمی صلح دوست» از برجسته ترین استراتژی های استکبار جهانی علیه جبهه مقاومت بود.

قبادی با بیان این که علی رغم این که رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ هزار تن بمب بر سر مردم بی دفاع غزه ریخته است، روحیه فرزندان مقاومت همچنان بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی سرآغازی بر زمین گیر کردن ماشین نظامی اسرائیل و فرسوده سازی آن است.

مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در کشور و با بیان این که در سال‌های اخیر تمام اقدامات تروریستی که در کشور انجام شد، با بهره گیری از عناصر غیر ایرانی و از اتباع بیگانه صورت گرفته است، اظهار داشت: استکبار جهانی در هرجا خواست از نیروهای ایرانی استفاده کند، ضربه شدیدی خورده است.

وی تبیینی از طرح های تروریستی خنثی شده در کشور ارائه نمود و با بیان این که تمام تیم‌ها اعم از تیم های پشتیبانی و حمل و نقل تروریستی که در کشور نفوذ کرده بودند، ضربه سختی خوردند، خاطرنشان کرد: فرو ریختن عقبه اقدامات تروریستی در سایه سار عنایات الهی و همراهی های ملت روی داد.

قبادی با بیان این که سربازان گمنام امام زمان(عج) و جامعه اطلاعاتی دست به دست هم داده، ضربات سنگینی را به گروه های تروریستی معاند می زنند، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی ضربات سخت و سنگینی از نیروهای نظامی و امنیتی مقاومت متحمل می شود که تنها بخش کوچکی از آن رسانه‌ای می شود.

پرداختن به موضوع انتخابات از مسائل بسیار مهم کشور از دیگر فرازهای سخنان مدیر کل اطلاعات استان خراسان جنوبی بود و وی با تاکید بر این که هیچ دوره ای از انتخابات به اندازه این دوره مهم و حیاتی نیست، اظهار داشت: تبلیغات گسترده دشمن با سیاست راهبردی حذف ملت از تصمیم گیرهای کلان کشور دنبال شده، قصد دارند موضوع انتخابات که از افتخارات جمهوری اسلامی و از مهمترین سنجه های مقبولیت نظام است را به حاشیه بکشانند.

مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی با تأکید بر این که مردم ایران با تمام گرایش های سیاسی و مذهبی همواره پای نظام مقدس اسلامی ایستاده اند، خاطرنشان کرد: مردم همچنان به روحانیت اعتماد و اعتقاد داشته گوش به فرمان روحانیت هستند و دشمنان شدیدا به دنبال تخریب نهاد روحانیت در میان آحاد مردم است.

سخنران این نشست به مشارکت بالای مردم استان خراسان جنوبی در انتخابات اشاره و با بیان این که خراسان جنوبی در تمام ادوار انتخابات جزء سه استان با بیشترین مشارکت مردمی بود، اظهار داشت: در دور قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی با ۷۴ درصد مشارکت مردمی نخستین استان در خلق شکوه حضور ملت پای صندوق های رای بود.

وی با تأکید بر این که تمام گروهک های ضد انقلاب به دنبال کاهش سطح مشارکت مردم پای صندوق های رای هستند، تصریح کرد: بدون شک در سایه سار غیرت ایرانی و اهمیت مشارکت ملت، ایجاد رقابت حداکثری، سلامت و امنیت انتخابات؛ حضور مردم به ویژه اهالی خراسان جنوبی خار دیگری بر چشمان توطئه افکن دشمنان اسلام و انقلاب خواهد بود.

قبادی به اهم چالش های پیش روی انتخابات اشاره نمود و اذعان داشت: نهادهایی مثل شورای نگهبان که از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی دفاع می کند، نباید تضعیف شود؛ تخریب نهادهای قانونی از جمله شورای نگهبان از دسیسه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی استان ارائه نمود و تصریح کرد: تمام مجموعه های استان یکصدا و یکدست همه به دنبال ایجاد فضایی سلام و امن برای خلق شکوه رقابت حداکثری و تقویت حضور ملت پای صندوق های رای هستند.

مدیرکل اطلاعات استان خراسان جنوبی آراستگی به سلاح علم را مهمترین رسالت طلاب و روحانیون و نگاه تخصصی به حوزه‌های مختلف تبلیغی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: پاسخ به شبهات اعتقادی، از جمله موضوع فرق و ادیان به ویژه در میان نسل جوان بسیار مهم و ضروری است، باید مبتنی بر نگاه تخصصی وارد میدان تبلیغ شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پتانسیل و ظرفیت های اقتصادی بالقوه خراسان جوبی اشاره نمود و یادآور شد: در حوزه اقتصاد باید نگاه فرصتی به استعدادهای استان اعم از مرز و کویر داشت و تمامی پتانسیل های اقتصادی استان را به فعلیت رساند تا این استان، از استان کم برخوردار به استان توسعه یافته تبدیل گردد.

قبادی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت حفظ و صیانت سنگر مسجد و تقویت این ظرفیت عظیم، تصریح کرد: در حوزه های علمی و پژوهشی نیازمند حضور فرهیختگان حوزوی و خلق کارهای عمیق و دقیق پژوهشی هستیم.

حجت الاسلام درخشان، از کارشناسان مسائل امنیتی نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان، یادآور شد: شرایط جهانی، شرایط محور مقاومت، اغتشاشات اخیر و ... نشان‌دهنده اهمیت این دور از انتخابات است.

وی با بیان این که دشمن به طور خاص برای این دور از انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاهش مشارکت مردمی و شکل گیری مجلس ضعیف و زدن برچسب حداقلی را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: دشمن با فعالیت های رسانه ای و در برخی از برهه های مختلف، فضای کنشگری را تضعیف می‌کند.

این کارشناس مسائل امنیتی با بیان این که روند مشارکت مردم در انتخابات خبرگان رهبری همواره روندی افزایشی و رو به رشد بوده است، خاطرنشان کرد: کاهش مشارکت مردم در انتخابات خبرگان از دسیسه هایی است که مقبولیت و مشروعیت نظام ولایی را نشانه گرفته است.

حجت الاسلام درخشان با بیان این که دشمن در خواب آشفته و طراحی خام خود برای دوره گذار از جمهوری اسلامی تا تثبیت دولت جایگزین، این دوره را به سازمان مجاهدین سپرده است، اظهار داشت: دشمنان هیچ تفاوتی میان آحاد مختلف روحانیت قائل نبوده، با هر نوع نماد و سنبل دین مخالف هستند؛ در صورت قدرت یابی، سازمان مجاهدین به هیچ یک از طلاب و روحانیون رحم نخواهد کرد.

در جلسه مدیرکل اطلاعات خراسان جنوبی با طلاب و فضلای این استان چه گذشت؟

سخنران این نشست ضمن اشاره به توطئه های دشمن برای به غفلت انداختن بخشی از بنده روحانیت، تصریح کرد: بر اساس آمار دقیق و بررسی های علمی، روحانیت همچنان در بخش بزرگی از جامعه ما اثرگذاری خود را دارد و علیرغم کاهش مراجعه، اقبال به روحانیت کم نشده است.

وی که در جمع طلاب خراسان جنوبی سخنرانی می کرد، با تأکید بر این که شما روحانیون اثرگذار هستید و دشمن تلاش می کند تا شما را تخریب و از ورود به مسائل مختلف باز دارد، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون حوزه در عین اطلاع و ابراز انزجار از تمامی مشکلات و فشارهای اقتصادی که بر مردم تحمیل شده، دعوت مردم را برای خلق حماسه حضور ملت در پای صندوق های رای را نه تنها رسالت دینی، بلکه وظیفه‌ای ملی می داند.

حجت الاسلام درخشان با بیان این که اکنون زمان گله، شکایت و سکوت نیست و دشمن به طور جدی وارد جنگ اراده ها و میدان تبیین شده است، خاطرنشان کرد: حضور در میدان دعوت مردم برای مشارکت در انتخابات اصل بسیار مهمی است که باید بدان توجه وافری داشته باشیم؛ دعوت برای حضور در انتخابات رسالتی سنگین بر دوش تمام انقلابیون به ویژه طلاب معزز است.

دکتر عظیمی از کارشناسان امنیتی نیز در این جلسه بر اهمیت حضور طلاب و روحانیون در میدان های مختلف تبیینی تصریح کرد.

سخنران این نشست با بیان این که نسل جدید کشور به سمت بهره گیری از ظرفیت های چت جی بی تی در هوش مصنوعی حرکت می کند، خاطرنشان کرد: اگر خود را مسلح به سلاح های به روز تبیینی نکنیم، گرفتار پیاده سازی تمام طرح های دشمنان خواهیم شد.

وی گزارشی از تعداد کتاب های چاپ شده در جهان، جستجوهای گوگل، ایمیل های ارسالی و ... ارائه و در تبیین برجسته ترین معضل اقتصادی کشور، ابراز داشت: جزیره ای شدن اقتصاد و خلأ ید دولت از کف بازار، یکی از توطئه های دشمنان در پیگیری تحریم های اقتصادی دولت محور است؛ متاسفانه توجه چندانی بدین موضوع صورت نمی گیرد.

عظیمی در ادامه به کوچ بخشی از جامعه ایرانی به جهان متاورس اشاره و با بیان این که تا ۶ سال دیگر مسئله استارلینک به اولین مسئله کشور تبدیل و برای هر گوشی موبایل یک موج فراکنس بارشی ارائه خواهد شد، اظهار داشت: بر طلاب و فضلا لازم است تا نه تنها به دغدغه های نسل امروزی، بلکه به جهت گیری های سبک زندگی نسل جوان و نوجوان توجه جدی داشته باشند.

وی مقابله با بسیاری از مشکلات اعتقادی انعکاس یافته توسط جریان های معاند را از رسالت های سنگین طلاب و فضلا دانست و اذعان داشت: آشنایی با سطح آگاهی های کف جامعه از نخستین اقداماتی است که طلاب و فضلا در میدان های مختلف تبلیغی باید بدان توجه داشته باشند.

این کارشناس امنیتی ضمن اشاره به درآمدهای ایران از کریدورهای پروازی و مقایسه آن با درآمدهای نفتی، تصریح کرد: دشمن شدیدا به دنبال دور نگهداشتن ایران از بهره گیری از کریدورهای حمل نقل جهانی است.

وی با بیان این که مرگ اطلاعات در دنیای امروز یک هزارم ثانیه است و در یک هزارام ثانیه بسیاری از برنامه ریزی ها تغییر می کند، خاطرنشان کرد: سرعت و شتاب بخشی به برنامه ریزی ها و عملیاتی سازی آن از اقدامات انکار ناپذیر دنیای امروز است.

عظیمی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که هر آرامشی نامش امنیت نیست و هرکسی باید سهم خود را در ایجاد امنیت ایفا نماید، ابراز داشت: ایجاد امنیت پایدار الزاما همیشه توام با آرامش نیست؛ در بسیاری از موارد برای رسیدن به امنیت پایدار، همچون بیمار به خواب رفته، باید آرامش تصنعی سلب و داروی امنیت به جامعه تزریق گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی، نماینده طلاب و فضلای قائن نیز در ابتدای این نشست به اهمیت انتخابات و تاثیرات ارزشمند آن اشاره نمود و اذعان داشت: همگان در راستای خلق شکوه حضور ملت پای صندوق های رای مسئولیم و باید در این مسیر قدم های جدی تری برداریم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت امیدآفرینی، طلاب را مهمترین قشر امیدآفرینی در میان آحاد ملت توصیف کرد و یادآور شد: انتخابات رویدادی مهم در نظام مقدس اسلامی است، که باید از سلامت و امنیت آن صیانت نمود.

یادآور می شود این جلسه به همت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای خراسان جنوبی برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha