یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: انتخابات را پیش رو داریم و باید فکر کنیم و بدانیم که هر رأی چه تأثیری دارد و می‌تواند در آینده ما و ایران اسلامی مؤثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در جمع معتکفان مسجد امام حسن عسکری (ع) قم با بیان اینکه امام صادق (ع) دررابطه‌با ابوذر که از صحابه پیامبر (ص) بود فرمودند بیشترین عبادت ابوذر تفکر و عبرت‌گرفتن بود، اظهار کرد: در قران کریم هم در باره تفکر فرمود افرادی که خداوند را در هر حالی یاد می‌کنند و در خلق آسمان‌ها و زمین تفکر می‌کنند به این نتیجه می‌رسند که خداوند این همه مخلوقات را باطل نیافریده است.

وی با بیان اینکه وقتی مخلوقات بیهوده آفریده نشده باشند مگر می‌شود که انسان که اشرف مخلوقات است بیهوده و باطل آفریده شده باشد گفت: این تفکر انسان را به خشوع و تواضع در برابر خداوند وامی‌دارد و خاضعانه از خداوند درخواست می‌کند که او را از آتش جهنم و دوزخ حفظ کند.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه یکی از بهترین عبادات در ایام اعتکاف این است که در هدف خلقت و وظایف خود تفکر کنید، افزود: ما در این ایام انتخابات را پیش رو داریم و باید فکر کنیم و بدانیم که هر رأی چه تأثیری دارد و می‌تواند در آینده ما و ایران اسلامی مؤثر واقع شود.

وی با بیان اینکه خدا به ما اختیار داده است و باید با انتخاب صحیح و اصلح به وظیفه خود به‌درستی عمل کنیم افزود: در مورد تفکر و خط فکری باید افرادی مانند آیت‌الله مصباح یزدی الگوی ما باشند که به تعبیر مقام معظم رهبری استاد فکر و برای نظام و انقلاب دلسوز بود و از همین جهت هم دشمنان زیادی داشت؛ دشمنانی که نه دشمن شخص او بلکه دشمن شخصیت و فکرش بودند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه ما الگویی مانند حضرت زینب (س) را داریم که در عرصه فکر، روش و رفتار باید از این الگو پیروی کنیم افزود: حضرت زینب (س) در مقاطع مختلف زندگی خود مواضع درست و صحیحی گرفتند و از کودکی خطبه فدکیه را نقل کردند و بعد همراه پدر به کوفه هجرت کردند و استاد قرآن بودند و به‌خصوص در داستان کربلای اباعبدالله (ع) و بعد از آن آمر به معروف و ناهی از منکر بودند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در مجلس ابن زیاد که ظلم خود به اباعبدالله (ع) را به‌پای خدا گذاشته بود و با جسارت به حضرت زینب (س) می‌گفت این کار خدا را چگونه می‌بینید فرمودند اگر کشته‌شدن ما را می‌گویی بدان که ما خاندانی هستیم که شهادت و کشته‌شدن در راه خدا برای ما نوشته شده است ولی روی دیگر این ماجرا این است که همان‌طور که امروز شما برای کشتن امام خود جمع شدید یک روز دیگر هم در قیامت جمع خواهید شد تا جواب خون‌های به‌ناحق ریخته شده را بدهید.

تأثیر گذاری هر برگ رای انتخابات در آینده ایران

تأثیر گذاری هر برگ رای انتخابات در آینده ایران

تأثیر گذاری هر برگ رای انتخابات در آینده ایران

تأثیر گذاری هر برگ رای انتخابات در آینده ایران

تأثیر گذاری هر برگ رای انتخابات در آینده ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha