پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
انتخابات

حوزه/ سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین آمار داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس آخرین گزارش شورای نگهبان در روز چهارشنبه، ۶۷۸ نفر دیگر تایید صلاحیت شدند و تعداد داوطلبان به ۱۲ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی برای هشت سال، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که هر روز مخاطبان خود را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

۲۰ کمیته ویژه انتخابات ۱۱ اسفندماه در خاش فعال شدند

صاحب گل صالحی امروز شنبه در نشست اعضای ستاد انتخابات خاش اظهارکرد: هم اکنون کمیته های تبلیغات، رسانه و اطلاع رسانی، اجرایی و نیروی انسانی، سوخت، امنیت، خدمات، تدارکات و پشتیبانی، خودرویی و حمل و نقل، روستایی و عشایری، فرهنگی و هنری، زیرساخت و ارتباطات، ادارات و نهادها، بانوان، جوانان و ورزشکاران، اصناف و بازاریان، شهداء و ایثارگران، بسیج، کارگری، دانش آموزی، دانشگاهی، علما، معتمدان و نخبگان ویژه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دوره ششم خبرگان رهبری در خاش فعال شدند.

فرماندار خاش افزود: تمام تلاش ما بر این است که علاوه بر اینکه تنور داغ انتخابات را شاهد باشیم به جذب حداکثری مردم؛ اقدامات موثری انجام دهیم تا ۱۱ اسفندماه حماسه ای عظیم و باشکوه شکل گیرد.

بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، امنیت و انتظامی، پشتیبانی و خدمات در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دوره ششم خبرگان رهبری ویژه حوزه انتخابیه خاش، تفتان، میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد زاهدان دخیل هستند.

نامزدهای تایید صلاحیت انتخابات مجلس در خراسان رضوی به ۸۷۹ نفر رسید

کمال سرویها، مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست تایید صلاحیت‌ها، ۷۸۰ نامزد از سوی هیئت نظارت خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس در خراسان رضوی تایید صلاحیت شدند که هفته گذشته ۶۴ نامزد تایید صلاحیت شده دیگر به این فهرست افزوده شد و اکنون نیز این تعداد به ۸۷۹ نامزد رسیده است.

وی افزود: با توجه به آمار ذکر شده و ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی برای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی، در حال حاضر به طور متوسط ۴۹ نامزد برای کسب هر کرسی نمایندگی مجلس در این استان رقابت می کنند.

برگزاری انتخابات در سه هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد استان فارس گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سه هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد.

اسماعیل قزل سفلی در آیین افتتاح ۱۵ شبکه تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس افزود: در جریان این انتخابات افزون بر ۸۶ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و تامین امنیت انتخابات در امر سازماندهی و برگزاری انتخاباتی سالم، باشکوه و امن مشارکت و فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: تاکنون در استان فارس ۸۲۳ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که به ازای هر کرسی نمایندگی ۴۲ داوطلب خواهیم داشت که نوید این را می دهد که یکی از رقابتی ترین انتخابات را برای انتخابات مجلس داشته باشیم.

پیشنهاد مطهری به مردم در پاسخ به ردصلاحیت روحانی

‌علی مطهری با انتقاد از تنگ‌نظری‌ها به «شرق» می‌گوید: به باور من ردصلاحیت حسن روحانی توسط شورای نگهبان کار نادرستی بود؛ چراکه این تصمیم برخلاف رهنمودهای رهبر انقلاب برای شکل‌گیری انتخابات با مشارکت حداکثری است. بااین‌حال ردصلاحیت حسن روحانی شبیه به ردصلاحیت مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در سال ۹۲ بود که باوجود کنارگذاشتن ایشان، باعث شور انتخاباتی شد؛ بنابراین می‌توان این انتظار را داشت که مردم در پاسخ به ردصلاحیت حسن روحانی و همچنین دیگر کاندیداها به نامزدهای طیف معتدل، میانه‌رو و مستقل رأی بدهند تا آنها با پایگاه رأی مردمی بیشتر بتوانند منشأ اثر مثبتی در مجلس آتی باشند. همین واکنش مردم پای صندوق‌ها باعث شکل‌گیری مجلسی قوی‌تر و بازگشت مجلس به جایگاه خود در قانون اساسی شود. پس اگرچه اشتباه شورای نگهبان در ردصلاحیت حسن روحانی جای دفاع ندارد، اما مردم با مشارکت بیشتر در انتخابات این ردصلاحیت را به نتیجه مطلوب بدل کنند تا طیف معتدل و میانه‌رو، هم در میان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان رهبری بتوانند تحولی جدی را در کشور رقم بزنند. البته بعید به نظر می‌رسد که شورای نگهبان، حسن روحانی را در مرحله رسیدگی به شکایات تأیید کند. چون در همان سال ۹۲ هم، باوجود انتظار فراوان، مرحوم هاشمی‌رفسنجانی درنهایت نتوانست به انتخابات راه پیدا کند. به‌خصوص که برخی از جریان‌های داخلی، آقای روحانی را ادامه راه و مسیر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی تلقی می‌کنند و به دلیل بداخلاقی پررنگ ‌و ‌عجیب با مرحوم هاشمی که اکنون همان بداخلاقی به حسن روحانی هم منتقل شده است، احتمال بسیار کمی وجود دارد که او (روحانی) هم در نهایت بتواند در انتخابات حضور پیدا کند؛ بنابراین بهترین پاسخ و واکنش مردم به این ردصلاحیت، حضور پررنگ در پای صندوق و انتخاب طیف میانه‌رو و معتدل است.

تعداد داوطلبان انتخابات مجلس به ۱۲ هزار و ۷۱۱ نفر رسید/ احتمال افزایش تایید صلاحیت‌ها وجود دارد

محسن اسلامی با اشاره به آخرین آمار داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس آخرین گزارش شورای نگهبان در روز چهارشنبه، ۶۷۸ نفر دیگر تایید صلاحیت شدند و تعداد داوطلبان به ۱۲ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین اضافه کرد: بررسی اعتراضات تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت و احتمال افزایش تعداد داوطلبان وجود دارد.

۱۸ هزار نفر بر روند برگزاری انتخابات در فارس نظارت دارند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان فارس گفت: ۱۸ هزار ناظر امین که آموزش‌های لازم را نیز طی کرده‌اند بر روند برگزاری انتخابات نظارت دارند و از آرای مردم صیانت می‌کنند.

بهروز پرنیان افزود: انتظار از شورای نگهبان این است که سلامت انتخابات را مد نظر داشته باشد که کار ناظران این هدف را محقق می کند.

۱۶۵ صندوق اخذ رای به شعب انتخاباتی لرستان اضافه شد

استاندار لرستان گفت: ۱۶۵ صندوق اخذ رای نسبت به دوره گذشته به شعب برگزاری انتخابات اسفندماه امسال در استان اضافه شده است.

فرهاد زیویار در سخنانی اظهار کرد: تاکنون ۳۱۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تایید صلاحیت شده اند و تا زمان آغاز رسمی تبلیغات به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی گفت: یکهزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در لرستان تعیین شده است که ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در آنها حضور دارند همچنین در این دوره نسبت به دوره گذشته انتخابات ۱۶۵ صندوق، معادل ۱۰ درصد به شعب اخذ رای استان افزوده شده است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۶۲۴ نقطه اخذ رای برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در این استان آماده می شود.

استاندار لرستان افزود: همچنین هفت شبکه محلی سیما نیز برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در هفت حوزه انتخابیه استان توسط صداوسیما راه اندازی شده است.

رونمایی از ۶ شبکه تلویزیونی انتخاباتی در گلستان

رسول شکری نیا، مدیرکل صدا و سیمای استان گلستان از رونمایی ۶ شبکه جدید انتخاباتی ۲۴ ساعته در استان گلستان خبر داد.

وی گفت: صدا و سیما در گلستان فعالیت هایی با ماهیت انتخاباتی در دست اقدام دارد که افتتاح این شش شبکه جدید و مجزا برای هر شهرستان، جزو این موارد است؛ ۸۵ درصد استان تحت پوشش این ۶ شبکه خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای استان گلستان ادامه داد: این شبکه‌ها فردا یکشنبه ۸ بهمن ماه با حضور سخنگوی مقام معظم رهبری در تالار اشراق صداوسیما افتتاح و رونمایی می شود و نامزدهای انتخاباتی می توانند در این فضا به معرفی برنامه های آتی خود بپردازند.

برنامه اقتصادی «پایش» ویژه انتخابات مجلس به آنتن بازگشت

فصل جدید برنامه اقتصادی «پایش»، ویژه انتخابات مجلس به میزبانی ندا سپانلو به زودی از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

برنامه «پایش» یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های اقتصادی صداوسیما است. در سری جدید این برنامه بر موضوعات انتخاباتی به ویژه در حوزه اقتصاد و دغدغه‌های معیشتی مردم تمرکز شده است.

پایش کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه اول سیما است که در فصل جدید به تهیه‌کنندگی ایمان علی‌محمدی و سردبیری سیدمهدی موسوی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

تایید صلاحیت سه داوطلب انتخابات مجلس خبرگان کرمانشاه

علی شعبانی رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به ثبت نام شش داوطلب برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان در استان، گفت : از این تعداد طبق اعلام صورت گرفته سه نفر تایید صلاحیت شدند.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه آیت الله مصطفی علما، آیت الله امان الله نریمانی و حجت الاسلام مهدی خطیبی سه داوطلب تایید شده برای انتخابات مجلس خبرگان در استان هستند.

شعبانی با بیان اینکه داوطلبانی که تایید صلاحیت نشده‌اند سه روز برای اعتراض فرصت دارند، گفت: این داوطلبان از ششم تا هشتم بهمن ماه برای ثبت اعتراض فرصت دارند و پس از آن شورای نگهبان طی یک فرصت ۱۰ روزه به اعتراضات رسیدگی خواهد کرد.

شمار داوطلبان انتخاباتی تایید شده گناباد و بجستان به ۳۷ نفر رسید

رضا نصیری، فرماندار گناباد و رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت:‌ شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده این حوزه انتخابیه با تایید صلاحیت سه نامزد انتخاباتی دیگر به ۳۷ نفر افزایش یافت.

وی افزود:‌ پیش از این صلاحیت ۳۴ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات برای حوزه انتخابیه گناباد و بجستان تایید شده بود.

وی ادامه داد: نتیجه نهایی تایید و یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۱۹ بهمن جاری توسط هیات نظارت شورای نگهبان در اختیار ستاد انتخابات وزارت کشور قرار می‌گیرد.

۱۲ کانال تلویزیونی تبلیغات انتخاباتی خوزستان راه اندازی شد

کانال های ۱۲ گانه تلویزیونی تبلیغات انتخابات در خوزستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و با نام مبارک حضرت امیرالمومنین علی(ع) راه اندازی شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در مراسم راه اندازی ۱۲ کانال تبلیغاتی انتخابات در صدا و سیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: چهار راهبرد اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران در انتخابات که مقام معظم رهبری بیان فرموده است، مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت محقق شده است.

وی افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا به مقصد برسیم و امیدواریم شاهد حضور پرشور با مشارکت حداکثری مردم و مسئولان باشیم.

انصراف یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در هرمزگان

عبدالله صادقی، رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: سید محمدعلی مدرسی طباطبایی اهل یزد از این دوره انتخابات مجلس خبرگان انصراف داد.

وی افزود: محمد ابراهیمی اهل هرمزگان و سید ناصر محمدی هنزائی اهل یزد نامزدهای تایید صلاحیت شده برای این دوره از انتخابات مجلس خبرگان هستند.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان با بیان این که ۱۳ نامزد برای کسب کرسی نمایندگی مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بودند، گفت: اشخاصی که صلاحیتشان رد شده است تا ۸ بهمن مهلت دارند با مراجعه به سامانه داوطلب شورای نگهبان اعتراضشان را ثبت کنند.

طحان نظیف: انتخابات خبرگان بدون داوطلب کافی در حوزه ای برگزار نمی شود

هادی طحان نظیف در گفت و گویی اظهار داشت: در مورد انتخابات خبرگان، نسبت به حوزه‌هایی که احیانا تعداد داوطلبان به اندازه کافی وجود ندارد باید عرض کنم هنوز فهرست نامزدها نهایی نیست و داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است، ۳ روز فرصت اعتراض دارند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما از دیروز در حال دریافت شکایات و اعتراضات آنها هستیم و پس از اتمام مهلت، به اعتراضات رسیدگی می‌شود. همچنین مانند رویه ادوار گذشته و البته مشابه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز امکان جابجایی کاندیداها از حوزه‌ای به حوزه دیگر وجود دارد که این مهلت هم تا ۷۲ ساعت قبل از رای‌گیری است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شرط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه برخورداری از فضا و شرایط رقابتی است، لذا تا شرایط لازم برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، انتخاباتی برگزار نخواهد شد و بر اساس قانون امکان ندارد انتخابات خبرگان در حوزه‌ای که به تعداد کافی داوطلب وجود نداشته باشد، برگزار شود.

رادیو سلامت به استقبال انتخابات می‌رود

شنوندگان رادیو سلامت می‌توانند موضوع انتخابات را در برنامه بهارستان سلامت دنبال کنند.

محمد یوسفی، مدیر فضای مجازی رادیو سلامت با بیان اینکه برنامه بهارستان سلامت از تولیدات فضای مجازی این شبکه است، گفت: ویژه برنامه انتخاباتی بهارستان سلامت به تهیه کنندگی و گویندگی مسعود حسنی از ۱۶ بهمن شروع می شود.

وی ادامه داد: در این برنامه قرار است با نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بودند، گفت و گو شود. هدف از تهیه برنامه بررسی دستاوردهای مجلس در حوزه بهداشت و درمان و سلامت است.

یوسفی تاکید کرد: شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون سعی در ایجاد شور بیشتر و همچنین تبیین و روشنگری دارند تا انتخابات با مشارکت پرشور برگزار شود. یکی از جذابیت‌های رسانه برای مخاطبان خود زمانی است که مطالبات طیف‌های مختلف و احزاب را شاهد هستند چرا که فرصت شناخت را فراهم می‌کند، رادیو سلامت هم مستثنی از این موضوع نیست و با توجه به ماموریت هایی که به عهده دارد، موضوع انتخابات را در قالب های مختلف مورد بررسی قرار می دهد.

تأیید صلاحیت ۷ داوطلب دیگرِ انتخابات مجلس در استان مرکزی

بهنام نظری با اشاره به ابلاغ نتایج جدید بررسی اعتراض برخی داوطلبان انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان، گفت: بر این اساس در استان مرکزی ۷ داوطلب دیگر تأیید صلاحیت گرفتند و جمع نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون به ۳۳۷ نفر رسیده است البته بررسی‌ها تا بیستم بهمن ماه ادامه خواهد داشت و احتمال افزایش و کاهش این آمار وجود دارد.

نظری افزود: بر اساس اعلام شورای نگهبان در این مرحله در حوزه‌ انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ۲ نفر، در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان ۲ نفر، در حوزه شازند ۲ نفر و در حوزه خمین یک نفر به جمع نامزدها اضافه شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی همچنین با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: از مجموع ۱۰ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان مرکزی، صلاحیت ۴ نفر تأیید شد.

نامه قرارگاه ائمه جمعه شهرستان اسلامشهر به لیست‌های مطرح انتخابات مجلس تهران

با توجه به جمعیت قریب به ۷۰۰ هزار نفری شهرستان اسلامشهر ، اختصاص دو سهمیه در لیست تهران ، به یک خواست عمومی تبدیل شده است ، و افزایش سهمیه می‌تواند سهم بسزایی در ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق های رای داشته باشد.

ضمن تشکر از زحمات آقای مهدی شریفیان نماینده محترم مردم اسلامشهر اعلام می‌داریم تا لحظه تنظیم این نامه ، برای معرفی سهمیه اسلامشهر در لیست انتخابات مجلس تهران ، هیچ اجماعی صورت نگرفته و جلسات مشورتی جامعه بزرگ نیروهای انقلاب ، تحت نظارت ائمه محترم جمعه شهرستان در حال برگزاری است و انشاءالله نتیجه قطعی در موعد مقرر حضورتان اعلام خواهد شد .

افزایش تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده در البرز

مرتضی ولی پوری" شنبه ۷ بهمن با اشاره به افزایش تعداد تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی، گفت: همزمان با اجرای اقدامات و در راستای انجام فرآیند قانونی بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، صلاحیت ۴۱ داوطلب دیگر از کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان البرز تایید و تا کنون تعداد کل داوطلبان تأیید شده به ۴۱۲ نفر رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز درخصوص نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز بیان کرد: از مجموع ۱۱ داوطلب ثبت نامی از البرز، پس از طی مراحل قانونی و بررسی‌های صورت گرفته توسط شورای نگهبان، دو نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده اند.

تایید صلاحیت ۳ نامزد خبرگان رهبری در گلستان

سید علی مهاجر، رئیس ستاد انتخابات استان گلستان روز شنبه گفت: با اتمام زمان بررسی صلاحیت داوطلبین ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تاکنون در استان ۳ نفر مورد تایید قرار گرفته اند.

وی افزود: طبق قانون افرادی که در مجلس خبرگان رهبری تایید نشدند می‌توانند از تاریخ ۶ الی ۹ بهمن (طی ۳ روز) از طریق سامانه داوطلب اعتراض خود را ثبت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: در ادامه بررسی اعتراضات داوطلبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت شده در سامانه شورای نگهبان در تاکنون ۲۱ نفر دیگر تایید شده و به عرصه رقابت بازگشته‌اند.

مهاجر بیان داشت: بر این اساس تاکنون ۳۶ نفر از کسانی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند با اعلام نظر شورای نگهبان در ۱۱ اسفندماه امسال برای کسب آرای مردم در مدت قانونی تبلیغات به فعالیت های انتخاباتی مشغول خواهند شد.

همسر شهید نبی‌لو: شرکت در انتخابات ادامه دادن راه شهداست

همسر شهید مدافع حرم، مصطفی نبی‌لو با بیان این که همسرشان بعد از جنگ تحمیلی، وارد جهاد فرهنگی شد و به دنبال تربیت نسل بیدار و انقلابی بود، گفت: اگر می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم و قدردان خونی که برای امنیت ایران اسلامی ریختند، باشیم، باید در انتخابات شرکت کنیم.

آغاز به کار ۱۵ کانال انتخاباتی استان فارس

در مراسمی که امروز، ۷ بهمن در صدا و سیمای فارس برگزار شد و زنده از سیمای شبکه فارس روی آنتن رفت، ۱۵ کانال انتخاباتی صدا و سیمای فارس ویژه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

احمد پهلوانیان،‌ مدیرکل صدا و سیمای فارس در این مراسم با بیان اینکه این طرح بزرگترین رخداد رسانه‌ای کشور است و بسیار قابل توجه و مایه افتخار است، گفت: در کشور ۲۰۰ کانال انتخاباتی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی می‌شود که سهم استان فارس ۱۵ کانال انتخاباتی به تعداد ۱۵ حوزه انتخابیه استان فارس است.

وی افزود: این حرکت شاخص، جهادی و انقلابی مبتنی بر سند تحول رسانه ملی در دور جدید است که پرچمدار عدالت رسانه‌ای در سراسر کشور است و در هیچ گوشه‌ای از دنیا نظیر این حرکت ارزشمند دیده نمی‌شود.

پهلوانیان اظهار کرد: با راه‌اندازی این کانال‌های انتخاباتی هزاران نامزد در سراسر کشور می‌توانند از طریق رسانه ملی، خود و ایده‌ها و نظرات خود را مطرح و در معرض دید و رأی مردم بگذارند.

۶۲ درصد ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس در کرمان تایید صلاحیت نهایی شدند

رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به آخرین آمار داوطلبان این دیار در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از ۶۴۵ داوطلبی که ثبت نام خود را نهایی کردند تا امروز(شنبه) ۳۶۴ نفر در کل استان معادل ۶۲ درصد تایید صلاحیت شده‌اند.

رحمان جلالی در جمع خبرنگاران افزود: نتیجه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز طبق قانون از چهارم تا پنجم ماه از طریق سامانه پیامکی وزارت کشور به داوطلبان اعلام شده است که براساس آن از ۱۴ داوطلبی که ثبت نام خود را در استان نهایی کردند ۶ نفر تایید صلاحیت نهایی، ۶ نفر انصراف دادند و ۲ نفر هم رد صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: ۲ نفری که برای داوطلبی انتخابات مجلس خبرگان رهبری رد صلاحیت شدند برای اعتراض به این نتیجه از ششم تا هشتم بهمن ماه فرصت دارند در سامانه اعتراض شورای نگهبان، درخواست اعتراض خود را ثبت کنند و این شورا نیز از نهم تا ۱۸ بهمن ماه به این اعتراض رسیدگی و نتیجه آن را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا بازنشر از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسنی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    استان مرکزی مهم است