دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1134915
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
تصاویر/ آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون کشور

حوزه/ فرمانده سپاه ولی عصر(عج) استان خوزستان گفت: ورزش باعث نشاط, حرکت و تقویت زیرساخت‌های اصلی کشور یعنی نیروی انسانی است، از این رو دشمن می خواهد از این عرصه سوء استفاده کرده و ضربه خود را به ما وارد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان امروز در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون کشور ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و تبریک ایام ماه رجب، اظهار داشت: اینکه حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون بعد از انقلاب اسلامی فراتر از تلمذ و تدریس علوم دینی، فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و اقداماتی که در راستای وظایف ذاتی روحانیت است، در عرصه ها و صحنه های اجتماعی، نظامی، دفاعی و امنیتی حضور فعال دارند یک حرکت نو، جدید و بدیع است که با سنگ بنای امام خمینی(ره) و درایتی که مقام عظمای ولایت داشتند حاصل شده است.

وی گفت: اینکه یک طلبه جوان علی رغم همه ی مشاغلی که در حوزه های علمیه در کار فرهنگی، تبلیغ و ترویج معارف دینی دارد، در صحنه مقابله با دشمن سینه سپر می کند و در مقابل دشمن می‌ایستد یک حرکت بدیع است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، ابراز کرد: ما در روزهای اول جنگ در خرمشهر شاهد بودیم که یک طلبه جوان پرشور در آن سختی های روزهای اول جنگ که دشمن قصد تصرف خرمشهر را داشت، شهید والامقام و روحانی معزز شریف قنوتی در مقابل نیروهای بعثی جانانه می ایستد و به شهادت می رسد. در طول دفاع مقدس یکی از مؤلفه های گردان های بسیج محور و مردم پایه این بود که باید حتما در آن ها یک روحانی یا طلبه حضور می داشت که آن روحانی و یا طلبه علاوه بر کارهای فرهنگی، اقامه نماز، سخنرانی و بیان معارف دینی، کارش این بود که موقع عملیات وقتی که گردان در زیر حملات و بمباران های شدید دشمن زمین گیر می شد، او بلند می شد و با جسارت به سمت دشمن می رفت، تکبیر می گفت و در بین رزمندگان ایجاد هیجان می کرد تا خاک را از دشمن پس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما متعدد عزیزان طلبه جوانی داشتیم که با ابتکارات و توانمندی هایی که در بعد معنوی داشتند دیگر رزمندگان را جذب کرده و به آن ها برای انجام عملیات روحیه می دادند و شب عملیات نیز آنها داوطلب خط مقدم گردان ها برای مقابله با دشمن بودند.

وی تصریح کرد: این روحیه جهادی و انقلابی باید هم در جسم و هم روح طلاب تجلی پیدا کند. الحمدلله ما شاهد گروه های جهادی طلاب هستیم که به مناطق محروم و صعب العبور برای خدمت رسانی به مردم می روند

سردار شاهوارپور اظهار کرد: برای تقویت این روحیه جهادی و انقلابی نیاز است که برادران طلبه علاوه بر آن باورها، اعتقادات و انگیزه هایی که برای کار خودشان دارند، از نظر جسمی نیز توانمند باشند تا بتوانند در مناطق محروم حضور پیدا کرده و خدمات خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: امروز ما شاهدیم که دشمنان ما عرصه تهدیدات را گسترده کرده‌اند(تهدیدات ترکیبی که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند) و علاوه بر بحث فضای مجازی در صحنه های دیگری هم علائم تهدید را به صورت جدی می بینیم که یکی از آن صحنه ها صحنه ورزش است. علی رغم اینکه این ها به دروغ می گویند که ورزش فقط مربوط به حوزه اجتماعی است و نباید ورزش در حوزه‌های دیگر دخالت کند اما سال گذشته شما شاهد بودید که وقتی تیم ملی ما به مسابقات جهانی رفت این جنایتکاران غربی آدم‌هایی را از اروپا و دیگر کشورها اجیر کردند و به قطر آوردند تا روحیه تیم ملی ما را تضعیف کنند. این حرکت یک حرکت بسیار بداخلاقانه‌ای بود که این جنایتکاران انجام دادند.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) استان خوزستان گفت: امروز عرصه ورزش توسط دشمنان ما مدیریت می‌شود و اگر ما در این عرصه و موقعیت ورود نکنیم، نشناسیم و خودمان را مهیا نکنیم دشمنان ممکن است از این صحنه و عرصه استفاده کنند و بخواهند به جوانان این مرز و بوم ضربه بزنند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش باعث نشاط, حرکت و تقویت زیرساخت‌های اصلی کشور یعنی نیروی انسانی است، از این رو دشمن می خواهد از این عرصه سوء استفاده کرده و ضربه خود را به ما وارد کند؛ لذا ورود طلاب جوان ما در عرصه ورزش نه فقط برای جسم خودشان بلکه برای این است که بتوانند در صحنه‌های نبردی که دشمن ناخواسته برای ما مهیا می‌کند به عنوان سفیران انقلاب اسلامی و پایه گذاران حرکت آینده نظام اسلامی در مقابل اقدامات دشمن با قدرت، اقتدار و با روحیه بالا و جهادی که همواره در بین برادران طلبه بوده، ایستادگی کرده و ان شاء الله توطئه‌ها دشمن را خنثی کنند.

سردار شاهوارپور بیان داشت: در عرصه دفاع از حرم نیز طلاب ما خوش درخشیدند که من با افتخار می گویم تعدادی از برادران طلبه خوزستانی ما به همراه گردان‌های اعزامی حضور پیدا کرده و به شهادت رسیدند که امروز در این مراسم مادر یکی از آن شهدا یعنی شهید بدری حضور دارد.

وی در پایان خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در این مراسم، گفت: استان خوزستان مهد شهیدان کشور است و بیش از دو سوم شهدای کشور در استان خوزستان به شهادت رسیدند؛ از این رو هر جایی که قدم می گذارید جای خون شهیدی است که همواره مثل آلاله های سرخ همه ی مهمانان خود را به آغوش می گیرد، ان شاء الله در این روزهایی که در این استان حضور دارید از نسیم حیات بخش و روح بخش شهدا بهره مند شویم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha