دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین غفوری، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: فضا و امکانات زندان، باید بگونه ای باشد که زندانیان از لحاظ فکری متحول شده و در آن صورت است که باعث نجات خود و جامعه خواهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، امروز در دیدار با مدیرکل و معاونین زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، ضمن تأکید ‌بر اهمیت پیشگیری از جرائم، بیان کرد: جمعیتی که در زندان به ‌سر می‌برند، تقریباً به‌ اندازه جمعیت یک شهر است و این موضوع زیبنده جامعه اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، زندانی‌ شدن افراد جامعه را خسرانی بزرگ خواند و گفت: هنگامی که فرد به زندان می‌رود علاوه‌ بر مشکلاتی که برای خودش پیش می‌آید، خانواده وی نیز دچار مشکلات زیادی می‌شوند و فرد در آینده نمی‌تواند آنچنانی که باید در جامعه فعالیت داشته باشد.

وی افزود: اگر مجموع اتفاقاتی که برای یک انسان زندانی را جمع‌بندی کنیم، متوجه می‌شویم که خسارت بسیار سنگین است و در حقیقت یک سرمایه‌ سوزی بسیار بزرگ نیروی انسانی اتفاق می‌افتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ، با مروری بر ظرفیت‌های ویژه و ارزنده استان کرمانشاه، اظهار داشت: باید شرایط جامعه به‌گونه‌ای باشد که افراد به ‌سمت اعمال خلاف قانون نروند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث ایجاد مشکلات در جامعه می‌شود موضوع بیکاری دانست و گفت: بحمدالله آمار بیکاری استان ،درحال کاهش است و به ‌لطف خدا آینده کرمانشاه، در بخش‌های صنعت، اقتصاد شهری، گردشگری و کشاورزی روشن است و موجب افزایش اشتغال خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فضای جامعه باید به‌گونه‌ای باشد که امکان وقوع جرم در آن در پایین‌ترین سطح ممکن باشد، عنوان کرد: فرهنگ‌سازی در جامعه بسیار مهم است و باید فرهنگ عمومی و دینی جامعه، به‌ سمتی برود که اگر فرد دچار مشکلاتی شد، مرتکب اعمال خلاف قانون نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با ذکر این نکته که هدف اصلی از زندانی کردن افراد باید ایجاد تحولات فکری و معنوی‌ باشد، خاطرنشان کرد: فضای زندان باید دارای امکانات کارگاهی، رفاهی و ورزشی مناسب باشد، چنانکه رشد شخصیِ فرد زندانی متوقف نشود و بتواند کار مفیدی انجام دهد، لازم است زندانیان از لحاظ فکری متحول شوند که در آن صورت، باعث نجات خود و جامعه خواهد شد.

زندان‌ها باید کانون تحولات فکری و معنوی باشند

زندان‌ها باید کانون تحولات فکری و معنوی باشند

زندان‌ها باید کانون تحولات فکری و معنوی باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha