شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1137988
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
جلسه افزایش جمعیت

حوزه / کارشناس ناباروری با اشاره به آمار بالای سقط در کشور، عنوان کرد: در سطح کشور ۳ درصد سقط‌ها خود به خودی، ۲ درصد درمانی و ۹۵ درصد عمدی است و متاسفانه روزانه هزار سقط جنین در کشور صورت می‌گیرد، تقاضا در خصوص سقط جنین جای نگرانی دارد، وقتی لقاحی صورت گرفته شود یک انسانی به وجود آمده، فرقی با دیگر انسان‌ها ندارد و اگر اعتقادات دینی داشته باشیم اجازه نداریم انسانی را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، صبح امروز جلسه با موضوع راه کارهای درمان ناباروری به منظور افزایش جمعیت با حضور کارشناس درمان ناباروری در مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه برگزار شد.

در این جلسه زارعی کارشناس ناباروری اظهار داشت: از نظر آماری استان بوشهر از استان‌های اول در ناباروری است و این آمار حتی در شهرستان گناوه نیز بیشتر است، علاوه بر ۱۵ در صد ناباروری اولیه، ناباروری ثانویه هم شایع است که متاسفانه در استان ما، ۱۹ درصد زنان نابارور هستند و در سطح کشوری ۱۵ درصد، یعنی ما ۴درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد مشکلات ناباروری مربوط به خانم‌ها است و ۴۰ در صد مربوط به آقایان و ۲۰ درصد دیگر ناشناخته، متاسفانه در درمان ناباروریِ خانم‌ها، آقایان بررسی نمی‌شوند چون یک باور غلط در میان آقایان وجود دارد که فکر می‌کنند، مشکلی ندارند.

زارعی به یکی از بیماری‌های شایع آقایان در ناباروری اشاره کرد و گفت: بیماری واریکوسل که مخصوصا در منطقه ما به دلیل کار سنگینی که آقایان انجام می‌دهند بسیار شایع است، ولی ما در شهرستان دکتر اورولوژیست داریم که می‌توان با یک عمل سرپایی این بیماری درمان شود و ۳۵ درصد قدرت باروری با این عمل ساده برمی‌گردد.

کارشناسی ناباروری، سبک زندگی غلط، مصرف دخانیات، الکل، رژیم غذایی ناصحیح و مصرف فست فود را در تغییر کیفیت اسپرم مردان موثر دانست و اظهار کرد: با یک سبک تغذیه سالم، کیفیت اسپرم اصلاح می‌شود و باروری صورت می‌گیرد.

وی به بیماری شایع در ناباروری خانم‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تنبلی تخمدان بیماری شایعی در خانم‌ها است که با تغییر سبک زندگی و یک سری تدابیر می‌توان آن را درمان کرد.

کارشناس ناباروری، تصریح کرد: یک سری اقدامات و قوانینی در جهت خدمات درمان ناباروری تصویب شده ولی هنوز در اجرای برنامه‌ها با مشکل مواجه هستیم، در استان دو جا برای خدمات دولتی درمان ناباروری در نظر گرفته‌اند، یکی بوشهر که هنوز اجرا نشده و دشتستان که در مرحله ابتدایی و تکمیل نشده است.

زارعی ادامه داد: طرح ملی رویش امید از طرف بسیج استان که زوج‌های جوان را بیمه تکمیلی می‌کند که در آن کسانی که نابارور هستند می‌توانند پرونده خود را ارایه و خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به آمار بالای سقط در کشور، عنوان کرد: در سطح کشور ۳ درصد سقط‌ها خود به خودی، ۲ درصد درمانی و ۹۵ درصد عمدی است و متاسفانه روزانه هزار سقط جنین در کشور صورت می‌گیرد، تقاضا در خصوص سقط جنین جای نگرانی دارد، وقتی لقاحی صورت گرفته شود یک انسانی به وجود آمده، فرقی با دیگر انسان‌ها ندارد و اگر اعتقادات دینی داشته باشیم اجازه نداریم انسانی را از بین ببریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha