شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانواده پرجمعیت یزدی

حوزه/ خانم اکرم مرادی از بانوان طلبه یزدی دارای چهار فرزند است که به همراه همسر و فرزندانش در مسیر راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن یزد حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، خانم اکرم مرادی بانوی طلبه یزدی است که سال‌هاست در زمینه وبلاگ نویسی و فضای مجازی و امور پژوهشی فعال بوده و دارای رتبه‌های مختلفی در این زمینه است و با وجود آنکه سطح سه حوزه(ارشد) را به پایان رسانده، هنوز در امور مختلف فرهنگی و اجتماعی و پژوهشی در حوزه خواهران فعالیت دارد و صاحب مقاله است.

او را چند سالی است که در راهپیمایی‌ها همراه فرزندانش می‌دیدم و امسال که با خانواده و چهار فرزندش مشاهده کردم تصمیم گرفتم حالا که بحث جوانی جمعیت داغ است، گفت‌وگوی کوتاهی با این طلبه خواهر یزدی انجام دهم.

- خانم مرادی، چند فرزند دارید و سال تولد آنان را بیان کنید:

با تشکر از خبرگزاری حوزه که همیشه در خط مقدم رسانه فعالیت دارد، بنده چهار فرزند دارم که فرزند اولم پسر و متولد ۹۳ است، فرزند بعدی پسر متولد ۹۶ و دو دختر دارم که اولی متولد ۹۸ و دومی متولد امسال و ۱۴۰۲ است.

- نظر خود را درباره اهمیت ازدیاد نسل و جوانی جمعیت بیان کنید:

اولا معتقدم فرزند بیشتر زندگی بهتری را برای ما به ارمغان می‌آورد و این شیرینی همراه با رضایت خداوند است، لبیک به فرمان رهبر عزیزمان و حفظ انقلاب اسلامی را مدنظر داشته‌ام و امیدوارم بتوانم فرزندان خوبی را تقدیم انقلاب کنم.

- دیدگاه خود را درباره انقلاب اسلامی بیان کنید:

این انقلاب به سختی به دست آمده و برای حفظ آن زحمات زیادی کشیده شده، زمان جنگ تحمیلی من خردسال بودم ولی مادرم تعریف می‌کرد که گاهی مواقع پدرم و چهار برادرم با هم در جبهه حضور داشتند.

خیلی از خانواده‌ها در شرایط مشابه و یا سخت‌تر بودند تا انقلاب پابرجا بماند.

- از اینکه فرزندان خود را به راهپیمایی می‌آورید سخت نیست؟

خیلی مشتاق بودند و چند روزه که آماده شدند تا در راهپیمایی شرکت کنند، همسرم هم همیشه کمک می‌کند تا بچه‌ها خاطره خوبی از این روز به یاد داشته باشند و سال‌های بعد هم برای حضور مشتاق‌تر باشند.

- چقدر از امکاناتی که در رسانه‌ها برای فرزند آوری تبلیغ می‌شود دریافت کرده‌اید؟

وام فرزند چهارم را دریافت کردیم و در مورد واگذاری زمین هم مراحلی را انجام داده‌ایم، امیدوارم مسئولان هم به وعده‌های خود عمل کنند.

- خواسته شما از مسئولان برای خانواده‌های پرجمعیت چیست؟

برای تشویق فرزند آوری فرهنگ سازی شود، مخصوصا برای پدر و مادرها در سنین مختلف مشوق‌هایی قرار دهند و نیز از نظر درمان نازایی هم تسهیلاتی که از سوی بیمه‌ها وجود دارد بیشتر به اطلاع عموم برسد چون خیلی از مردم اطلاعی ندارند.

- آیا اشتغال و فرزند پروری به صورت همزمان امکانپذیر است؟

سختی که دارد، اما با توکل به خدا و همراهی همسرم سختی‌ها کمتر می‌شود، البته در محیط کار هم باید حمایت بشویم. که تا حدود زیادی همراهی می‌کنند ولی اگر فضا برای نگهداری کودکان شیرخوار فراهم شود، دغدغه مادران هم در این زمینه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدحسین IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    زنده باد. ✌🌱
  • م.م IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    تشکر از خانم صبوحی