شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده گفت: امروزه از تمام ظرفیت سخت‌افزاری موجود یعنی مساجد و حسینیه‌ها استفاده نمی‌شود و به اقامه نماز یومیه محدود شده، در حالی که کارکرد مسجد بسیار گسترده‌تر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان که با حضور دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد، یکی از چالش‌های اصلی حوزه فرهنگ کشور را مرتبط با مسائل نرم‌افزاری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه فرهنگ ظرفیت‌های سخت‌افزاری زیادی داریم که یا از آن‌ها استفاده نمی‌شود یا به صورت حداقلی مورد بهره‌برداری هستند.

وی، مساجد و حسینیه‌ها را دارای کارکردها و ظرفیت‌های گسترده فرهنگی دانست و عنوان کرد: امروزه از تمام ظرفیت سخت‌افزاری موجود یعنی مساجد و حسینیه‌ها استفاده نمی‌شود و به اقامه نماز یومیه محدود شده، در حالی که کارکرد مسجد بسیار گسترده‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به آغاز طرح جدید استان هرمزگان برای ساماندهی مساجد سراسر استان، تصریح کرد: امام مسجد باید به به صورت واقعی برای ارتقای کارکردهای مسجد و تاثیرگذاری فرهنگی روی تمام محله تحت پوشش مسجد تلاش کند و این گونه نباشد که محدود به اقامه نماز در روزهای جاری شود بلکه باید به عنوان رهبر فرهنگی محله، مدیریت و راهبری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در دست بگیرد که برای تحقق این امر باید حمایت‌های لازم از امام مسجد صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریاپایه توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: پس از ابلاغ این سیاست‌ها، باب جدیدی تحت عنوان فرهنگ دریاپایه را آغاز کردند چرا که دریا دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های گسترده‌ای است که این فرصت‌ها را باید به فرهنگ عمومی مردم ساحل نشین تبدیل کنیم.

وی با بیان این نکته که آب و هوا و شرایط جغرافیایی به نوع سبک زندگی و فرهنگ‌ مردم تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: داشتن بیشترین طول نوار ساحلی کشور و اشراف به ۲ دریای خلیج‌فارس و دریای عمان سبب می‌شود که استان هرمزگان در زمینه اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب اسلامی پیشرو شناخته شود.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته که هفت استان و ۳۰ درصد جمعیت کشور ساحل‌نشین هستند، تشریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی کشور به کمک شورای فرهنگ عمومی استان‌های ساحلی ساز و کارهایی را برای سیاست‌های فرهنگی اقتصاد دریاپایه تدوین و تبیین کنند تا مسیر فرهنگی مردم که زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است مشخص باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha