شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس، جوانگرایی را دلیل عدم ثبت نام ۳۵ نفر از نمایندگان فعلی مجلس خبرگان رهبری ذکر ‌کرد و گفت: این نمایندگان اعلام کردند که سن‌شان دیگر اقتضاء نمی‌کند و ترجیح دادند که جوانان به میدان بیایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

۱۱ گزینه مشترک جامعتین برای انتخابات خبرگان در تهران

تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن رسما آغاز شد و گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی لیست‌ نامزدهای مورد نظر خود را برای انتخابات مذکور منتشر کردند.

در انتخابات خبرگان لیست جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان «جامعتین» به طور سنتی همواره موضوعیت داشته و نگاه‌ها معطوف به این دو لیست بوده است.

پس از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداهای «خبرگان ششم» فهرست جامعه روحانیت مبارز در حوزه انتخابیه تهران با سرلیستی آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» منتشر شد.

به فاصله کوتاهی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم نامزدهای مورد نظر خود برای تهران و سراسر کشور را معرفی کرد.

نگاهی به لیست‌های منتشر شده حکایت از اشتراک حداکثری جامعتین دارد. جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد نامزدی ۱۱ نفر در حوزه انتخابیه تهران اشتراک نظر دارند و تنها ۵ نام متفاوت در لیست جامعتین به چشم می‌خورد.

مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد و از این تعداد، ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان به استان تهران اختصاص دارد.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

لیست جامعه روحانیت مبارز

محمد علی موحدی کرمانی، علیرضا اعرافی، سید محمد علی موسوی جزائری، قربانعلی دری نجف آبادی، غلامعلی صفایی، محمود محمدی عراقی، حسینعلی سعدی، غلامرضا مصباحی مقدم، محسن قمی، علی مومن پور، غلامعلی نعیم آبادی، مصطفی پورمحمدی، حمید حوالی شهریاری، محسن اسماعیلی، علی رازینی، هادی صادقی

لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

محمد علی موحدی کرمانی، علیرضا اعرافی، سید محمد علی موسوی جزائری، قربانعلی دری نجف آبادی، غلامعلی صفایی، محمود محمدی عراقی، حسینعلی سعدی، غلامرضا مصباحی مقدم، محسن قمی، علی مومن پور، غلامعلی نعیم آبادی، عبدالجواد ابراهیمی‌فر، احمد دانش زنده مومن، محمود رجبی، سعید صلح میرزایی، محمدرضا ناصری کوچه بیوک

نامزدهای مشترک جامعتین

محمد علی موحدی کرمانی، علیرضا اعرافی، سید محمدعلی موسوی جزائری، قربانعلی دری نجف آبادی، غلامعلی صفایی، محمود محمدی عراقی، حسینعلی سعدی، غلامرضا مصباحی مقدم، محسن قمی، علی مومن پور، غلامعلی نعیم آبادی

حضور یک بازرس، به ازای هر ۱۳ عضو هیات‌های اجرایی مستقر در شعب

به همت استانداران و مدیران کل بازرسی و ادارات کل استان‌ها زنجیره‌ای از بازرسی برای انتخابات پیش رو تشکیل شده است.

۶۶ هزار نفر در هیات‌های بازرسی استانی و شهرستانی ، بازرسی بر حسن جریان انتخابات را عهده دارند، یعنی به ازای هر ۱۳ نفر عضو هیات‌های اجرایی مستقر در شعب اخذ رای، یک بازرس حضور دارد.

در انتخابات ۱۱ اسفند در بیش از ۹۰ هزار نقطه از کشور شعب ثابت و سیار اخذ رای مستقر خواهد بود.

حدود ۵۰ درصد از روسای هیات های بازرسی استان‌ها از معاونین استانداران و نیمی دیگر از مدیران کل بازرسی استانداری انتخاب شده‌اند. ساماندهی شعب انتخابات از وظایف بازرسان است.

راهبردهای چهارگانه ای که مقام معظم رهبری برای انتخابات مطلوب مطرح کرده‌اند، راهبرد سلامت و امنیت، بیشتر در حوزه کاری بازرسان انتخابات قرار دارد و این تکلیف به مثابه حق الناس بر دوش کارکنان این حوزه است. به استناد قوانین و مقررات در هر سازمان ، دستگاه و نهادی، مجموعه های نظارتی بالاترین اختیارات را بر اساس شرح وظایف‌شان دارا هستند. این موضوع در مجموعه‌های کلانی همچون شورای نگهبان و مجلس، قوه قضائیه و مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی گرفته تا تمامی ادارات و حوزه های نظارتی وجود دارد و این امر حاکی از درک درست قانونگذار از اهمیت بازرسی و نظارت است.

محمد مهدی عارف‌پور رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور در این زمینه گفته است: این تصور که «به دلیل ایام انتخابات گزارش تخلفات صلاح نیست»، از اساس نادرست است. چنین ملاحظه ای در ساختار و خانواده وزارت کشور وجود ندارد و وزیر محترم کشور نیز در امر انتخابات به خصوص تاکید دارند که هرگونه تخلفی، در هر سطحی و در هر زمانی مورد برخورد قاطع قرار بگیرد. هیات‌های بازرسی در حفاظت از سلامت انتخابات به شکلی مصمم و قاطع ورود خواهند داشت، اما این روند از جایگاه قانونی و نه با رویکردی قدرت طلبانه صورت خواهد گرفت.

افزایش ۱۰ درصدی تعداد شعبات اخذ رأی در استان آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در این دوره از انتخابات، در راستای تسهیل روند رای گیری برای مردم، ۱۰ درصد به تعداد شعبات اخذ رأی در سطح آذربایجان غربی افزوده شده است.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به وجود ۴۹ حوزه انتخابی اصلی و فرعی در استان، افزود: آذربایجان غربی ۱۲ کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس شورای اسلامی و ۳ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

وی همچنین از پیش بینی ۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رای در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات، در راستای تسهیل روند رای گیری برای مردم، ۱۰ درصد به تعداد شعبات اخذ رای در سطح آذربایجان غربی افزوده شده و ۷ شعبه نیز برای اخذ رای اقلیت های دینی در شهرهای ارومیه و سلماس تعیین شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به وجود ۳۵۲ نقطه صعب العبور در استان نیز اشاره کرد و افزود: برای مناطق صعب العبور تدابیر ویژه اندیشیده شده تا در نقاطی با احتمال بارش برف، مشکلی در حوزه حمل و نقل و اخذ رای به وجود نیاید.

معتمدیان همچنین با اشاره به ساماندهی ۲۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان، اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در قالب عوامل بازرسی، بر روند برگزاری انتخابات در آذربایجان غربی نظارت حداکثری خواهند داشت.

وی در ادامه از تائید صلاحیت ۳۷۵ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و افزود: ۳۲ کاندیدا برای هر یک از ۱۲ کرسی آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی رای اولی های استان را نیز بیش از ۱۵۱ هزار و ۳۵۰ نفر اعلام کرده و یادآور شد: در آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن و شرکت در انتخابات هستند.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه تدابیر و امکانات ویژه برای تبلیغات در انتخابات پیش بینی شده، افزود: برای رعایت عدالت انتخاباتی در تبلیغات، ۱۴۵ نقطه در سطح استان برای تبلیغات کاندیداها تعیین شده است.

وی در ادامه از ثبت نام ۱۸۳ کاندیدا برای تبلیغات در صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی خبر داده و اظهار کرد: تا این لحظه، ۹۹ نفر از کاندیداها برای مناظره تلویزیونی اعلام آمادگی کرده‌اند.

انصراف ۲ نامزد انتخابات مجلس در استان لرستان

مرتضی همتی و آذر نظری ۲ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس استان لرستان در بیانیه ای از ادامه رقابت های انتخابات مجلس دوازدهم انصراف دادند.

در بخشی از بیانیه مرتضی همتی آمده است ؛ اینجانب بنا به بررسی شرایط موجود و پیشنهاد بزرگان، متخصصین دلسوز و با توجه به تعدد کاندیداهای حاضر و مهیا نبودن فضای لازم جهت حضور در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، کناره‌گیری و انصراف خود را اعلام می‌کنم.

انصراف اینجانب بدون اعلام حمایت از هیچ شخص یا جناحی صورت گرفته و حامیان در انتخاب شخص اصلح با شناخت و شایسته سالاری و به دور از هرگونه جریان و طایفه‌گری صرفاً در راستای پیشرفت و توسعه استان انتخاب کنند.

همچنین آذر نظری در بیانیه ای از ادامه رقابت های انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان انصراف داد.

در بخشی از بیانیه آذر نظری آمده است: برای رسیدن مردم به پیروزی و تغییر وضع موجود و رفع تبعیض و بی عدالتی که نقطه مشترک همه می‌باشد، ایثار و گذشت از خود را ضروری دانستم و به نفع و مصالح مردم عزیز کناره گیری نمودم.

افزایش ۱۲۹ درصدی داوطلب زن در انتخابات مجلس خراسان شمالی

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی گفت: از همه گرایش‌ها و گروه‌های مختلف، نامزدهای تایید صلاحیت شده‌ای وجود دارند و همه گروه‌ها فرصت انتخاب دارند.

روح الله حسین پور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، ۱۰۹ نامزد برای مجلس شورای اسلامی در استان تایید صلاحیت شده‌اند که نسبت به دوره قبلی، افزایش ۶۵ درصدی دارد.

حسین پور بیان کرد: در حال حاضر ۶۹ نامزد برای حوزه انتخابیه بجنورد، ۲۲ نامزد برای حوزه انتخابیه اسفراین و ۱۸ نامزد نیز برای حوزه انتخابیه شیروان تایید صلاحیت شده‌اند تا برای رقابت بر سر کرسی‌های مجلس دوازدهم با یکدیگر رقابت کنند.

وی در خصوص بانوان نامزد شده برای شرکت در انتخابات نیز گفت: تعداد بانوان تایید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۱۲۹ درصد رشد داشته و از هفت نفر در دوره پیشین به ۱۶ نفر در دوره فعلی رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ نامزد زن در بجنورد، سه نامزد در اسفراین و سه نامزد دیگر نیز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیروان حضور دارند، گفت: به همین دلیل مردم می توانند با دست و بال باز، نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مدیرکل انتخابات استانداری خراسان شمالی همچنین اظهار کرد: ۹۲۶ شعبه اخذ رای در استان وجود خواهد داشت که ۶۲۷ مورد شعبه ثابت و ۲۹۹ مورد نیز سیار خواهد بود.

وی ادامه داد: ۴۲۲ شعبه شهری و ۴۹۴ شعبه روستایی کار رای گیری در روز انتخابات را انجام خواهند داد و اکنون اعضای شعب و نمایندگان فرماندار نیز مشخص شده‌اند و تلاش می‌کنیم تا همه شعبات ما در روز انتخابات به صورت کامل آنلاین و برخط باشند.

انصراف دو نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان

عبدالله صادقی، رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: یک نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان دیگر برای حضور در حوزه انتخابیه مرکز هرمزگان تغییر حوزه انتخابیه داده است که باید در هیئت مرکزی تایید شود.

وی گفت: همچنین در حوزه انتخابیه مرکز استان ۲ نفر از نامزدها انصراف دادند و تعداد نامزدهای این حوزه به ۶۴ نفر رسیده است.

صادقی گفت: از دیروز ۲۵ بهمن ماه تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است.

وی افزود: برنامه تبلیغاتی هر یک از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری ۲۰ بار از صداوسیمای مرکز خلیج فارس پخش می‌شود.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: یکی از کارهای این دوره از انتخابات، پخش مناظره نامزدها از رسانه ملی و راه اندازی کانال‌های حوزه انتخابیه است که مردم می‌توانند با آگاهی کامل نامزدهای اصلح خود را انتخاب کنند.

افزود: نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای تبلیغات محیطی نیز باید بنرهای ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متری خود را در مکان‌هایی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انتخاب کرده اند، نصب کنند.

«مردم‌سالاری» از کاندیداهای اصلاح‌طلب حمایت می‌کند

دبیرکل حزب مردم‌سالاری از حمایت قطعی این حزب از کاندیداهای اصلاح طلب در شهرستان‌ها خبر داد.

مصطفی کواکبیان امروز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در بخشی از سخنرانی خود در کنگره حزب مردم‌سالاری گفت: ما در تهران برخی افراد را داریم که البته باید با ذره بین اینها را پیدا کنیم اما در شهرستان‌ها قطعا از کاندیداهای اصلاح‌طلب حمایت می‌کنیم چون معتقدیم اگر اقلیت میانه‌رویی در مجلس وجود داشته باشد به هر حال می‌تواند مجلس را از شرایط فعلی نجات دهد.

درخواست تغییر حوزه‌های انتخابیه از سوی ۵ نامزد انتخابات مجلس

حجت الاسلام یعقوبی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۵ نامزد انتخابات مجلس درخواست تغییر حوزه انتخابیه داده اند که از این افراد ۲ نامزد از حوزه انتخابیه مشهد درخواست انتقال به حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه و ۲ نامزد هم از حوزه انتخابیه تهران درخواست انتقال به حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف را داشته اند.

او افزود: یک نامزد هم درخواست انتقال از یکی از حوزه‌های انتخابیه استان به حوزه انتخابیه دیگری در داخل استان را داشته است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: روند بررسی قانونی تغییر حوزه‌های انتخابیه این نامزدها در استان هم در هیأت اجرایی و هم در هیأت نظارت استان به اتمام رسیده و منتظر اعلام نظر هیأت مرکزی نظارت هستیم که هنوز به استان اعلام نشده است.

برگزاری همایش نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین

روز پنجشنبه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار قزوین و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی همایش نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هر سه حوزه انتخابیه استان قزوین برگزار شد.

در این جلسه که امیری اصفهانی معاون امنیتی و سیاسی دادستان کل کشور نیز حضور داشت، هماهنگی های لازم جهت استفاده از همه ظرفیت های قانونی در ایام تبلیغات نامزدهای انتخابات آتی صورت گرفت.

تمام حوزه های انتخابیه استان بوشهر فضای رقابتی دارند

معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: در موضوع رقابت، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر چهار حوزه انتخابیه فضای رقابتی مطلوبی دارد و طیف‌های مختلف سیاسی نمایندگان خود را دارند.

اکبر پورات در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت ویژه انتخابات و همچنین فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سطح استان بوشهر در چند محور ماموریت‌ انتخابات را پیش برده‌ایم و در بحث اجرا تاکنون تمامی فرآیندهای قانونی برابر زمانبندی مصوب انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، افزود در استان ۱۵۸ داوطلب در ۴ حوزه انتخابیه به تفکیک حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۴۹ نفر، حوزه دشتستان ۳۰ نفر، حوزه دشتی و تنگستان ۳۳ نفر و حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه ۴۶ نفر به رقابت خواهند پرداخت و ۷۸۳ شعبه نیز آماده رای گیری از مردم استان شده است.

پیش‌بینی مشارکت ۶۰ درصدی انتخابات در خراسان رضوی

سیدهادی طباطبایی، معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی امروز ۲۶ بهمن، در افتتاحیه «استودیو انتخابات» در ساختمان شهدای دولت استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: از امروز تا فرصت باقیمانده که ۱۵ روز تا انتخابات باقی مانده، با ۸ کمیته تخصصی در حوزه‌های حقوقی، اطلاع‌رسانی، امنیتی و ... در خدمت اصحاب رسانه هستیم تا پاسخگوی مسائل باشند و انتقال اطلاعات توسط اصحاب رسانه به افراد جامعه صورت گیرد تا مردم را نسبت به روند صحیح و سالم انتخابات مطمئن کنیم.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دیروز ۲۵ بهمن ماه آخرین فرصت تغییر حوزه‌های انتخابیه توسط نمایندگان بوده و سامانه بسته شده است، گفت: ۴۲ نفر درخواست تغییر حوزه‌های انتخابیه را داشتند و از امروز دیگر امکان جابجایی وجود ندارد. همچنین تاکنون ۵۳ نفر از کل افرادی که توسط هیات نظارت تایید شده‌اند، از ادامه رقابت انصراف داده‌اند.

طباطبایی با بیان اینکه بهترین دلیل ما برای صحت انتخابات حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای است، گفت: از ساعت اول رای‌گیری تا ساعت آخر که تجمیع آرا و جمع‌بندی نهایی است، نمایندگان نامزدها می‌توانند در شعب حاضر شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم در ۲۲ بهمن نشان دادند که حضورشان در صحنه‌های دفاع از نظام جدی است، عنوان کرد: بر همین اساس ما حضور ۶۰ درصدی مردم خراسان رضوی را پیش‌بینی می‌کنیم و با شناختی که از مردم داریم، امیدواریم به همین نتیجه برسیم.

آمادگی کامل «گنبدکاووس» برای برگزاری انتخابات/ ۲ مانور و ده‌ها نشست تخصصی برای شورآفرینی

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخاباتی پرشور خبر داد و گفت: تا کنون دو مانور انتخاباتی و ده‌ها نشست تخصصی با اقشار و گروه‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی و همچنین افزایش مشارکت برگزار کرده‌ایم.

مهدی دهرویه با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس از مدت‌ها پیش با تدابیر اندیشیده شده برای انتخابات اسفندماه، خود را برای این روز آماده کرده است، اظهار کرد: مطابق با آئین نامه اجرایی انتخابات تلاش کردیم از تمامی ظرفیت های قانونی برای افزایش شور و مشارکت مردم بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه ستاد انتخابات شهرستان گنبدکاووس تاکنون دهها نشست تخصصی با گروه ها و اقشار مختلف از جمله اصناف و بازاریان، ورزشکاران و جوانان، بانوان، دانشگاهیان و .... به منظور افزایش شور انتخاباتی برگزار کرده است، ادامه داد: ما برای برگزاری برنامه های دانشجویی، مردمی و .... مطابق قانون در این راستا آمادگی کامل داریم و هر گونه درخواستی مبنی بر برگزاری برنامه های قانونی را در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

شعار «همه با هم برای وطن» شعار ستاد انتخابات تهران برای ۱۴۰۲

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با تاکید بر اهمیت ساخت موشن گرافی های انتخاباتی، گفت: موشن گرافی انتخابات مفهومی تهیه شود.

محمد صائبی، مدیرکل روابط عمومی استانداری و رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان تهران در جلسه کارگروه اطلاع رسانی ستاد انتخابات با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در راستای تولید محتوای انتخابات بیان کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با شبکه تهران یک برنامه سلام تهران در شهرستان ورامین و در بازه زمانی باقی مانده تا روز انتخابات، ۵ برنامه دیگر نیز در شهرستان های دماوند، بهارستان، شهریار، رباط کریم وقدس برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های موشن گرافی انتخابات، افزود: ساخت موشن گرافی های انتخابات کماکان ادامه داشته و در حال انجام است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری با بیان این مطلب که این موشن گرافی ها بیشتر مفهومی بوده و مستقیما به انتخابات نمی پردازد، بر تولید محتواهای این چنینی توسط دستگاه ها تاکید کرد و افزود: نباید فعالیت های ادارات و دستگاه ها محدود به پخش از اخبار ۱۸ شبکه تهران شود و باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت های شبکه تهران برای اطلاع رسانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به شعار «همه با هم برای وطن» که توسط ستاد انتخابات برای انتخابات پیش روتعیین شده است از مدیران روابط عمومی خواست تا از این شعار در تمام‌ فضاهای رسانه ای، مکاتبات و… استفاده نمایند.

انصراف یک نماینده از رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی

حجت‌الاسلام اکبر احمدپور، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس یازدهم شورای اسلامی از رقابت‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف داد.

شهرستان‌های خواف و رشتخوار یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند و خواف، مرکز حوزه انتخابیه آن دو شهرستان است.

اصلاح طلب واقعی با انتخابات، با حاکمیت و با مردم قهر نخواهد کرد

آقای خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در دیدار اعضای حزب مجمع ایثارگران گفت: اصلاح طلب واقعی با کسی قهر نیست و قهر نخواهد کرد. گرچه ممکن است موضع داشته باشد و انتقاد کند و باید بکند ولی با انتخابات، با حاکمیت و بخصوص با مردم قهر نخواهد کرد. برعکس، دلش می خواهد درکنار مردم و با مردم و به نفع مردم عمل کند.

در مسئله انتخابات هم باید از انتخابات دفاع کرد. چرا که انتخابات راه رسیدن به یک نظام مردمی مردم سالاری است که می تواند خیر مردم را تامین کند و مردم در آن احساس رضایت کنند؛ هم دنیای مردم را بهتر کند و هم آنها که اهل آخرت هستند احساس کنند که در این دنیا می توانند مسیر آخرت خود را، بدون آنکه مزاحم کسی شوند و بدون اینکه کسی مزاحم آنها شود طی کنند.

تدوین اطلس امنیتی برای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: برای ۱۲ حوزه انتخابیه استان اطلس امنیتی آماده‌سازی و تدوین شده که بر این اساس وظیفه ایمن‌سازی انتخابات جهت ارکان امنیتی و انتظامی مطابق این اطلس مشخص است.

محمدرضا دبیری اظهار کرد: برخی شعب اخذ رای در خراسان رضوی با برند و مشخصه امنیتی تعیین شده‌اند و برای آنها طرح امنیتی تخصصی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی افزود: برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری انتخابات همراه با سلامت و امنیت و همچنین رقابت و مشارکت حداکثری نیازمند تامین زمینه مناسب برای این فرآیند سیاسی هستیم که لازمه تحقق آن، امنیت است.

وی تاکید کرد: انتخابات ۱۱ اسفند ماه ویژگی خاصی دارد و آن اینکه، این کارزار نخستین انتخابات بعد از جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان در سال گذشته است که با موج تهدیدات فراوان در شرق کشور همراه شده است.

حقیقت پور: لاریجانی نه فهرستی دارد، نه قرار است از فهرستی حمایت، نه با کسی ائتلاف کند

منصور حقیقت پور نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور علی لاریجانی با اشاره به شایعاتی مبنی بر لیست لاریجانی برای انتخابات مجلس گفت: بنده که اطلاعی از این موضوعی که می‌گویید ندارم و آقای لاریجانی نه لیستی دارند و نه قرار است از لیستی حمایت کنند و نه قرار است با کسی ائتلاف کنند.

وی افزود: البته آقای مطهری فامیل آقای لاریجانی هستند و به عبارتی هر اقدامی که ایشان انجام دهند به اسم آقای لاریجانی هم می نویسند.

وی در ادامه گفت: ولی این یک تحلیل عوامانه‌ای است که شما هر اقدامی که فامیل یک طرفی انجام داد را به نام یک شخصیت بنویسید.

دلیل نیامدن ۳۵ عضو خبرگان رهبری به انتخابات اعلام شد

حجت الاسلام والمسلمین دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس، جوانگرایی را دلیل عدم ثبت نام ۳۵ نفر از نمایندگان فعلی مجلس خبرگان رهبری ذکر ‌کرد و گفت: این نمایندگان اعلام کردند که سن‌شان دیگر اقتضاء نمی‌کند و ترجیح دادند که جوانان به میدان بیایند.

وی با تأکید بر این نکته که تمدن نوین اسلامی جهان را از چارچوب‌های اصیل ارزشی بهره‌مند خواهد کرد، افزود: انتخابات در تمدن رقیب غربی‌ها هدفی جز رسیدن به قدرت در چارچوب دنیای فانی دنبال نمی‌کند، اما در نظام جمهوری اسلامی وسیله‌ای است برای رسیدن به عدالت در دنیا و سعادت در دنیا و آخرت؛ این نقطه تفاوت را همه مردم عزیز ما باید با جدیت مراقبت کنند تا مسیر تمدن سازی در کشور به خوبی طی شود.

بیش از ۱۵ هزار نفر در شعب اخذ رأی خراسان جنوبی در خدمت مردم خواهند بود

سید محمدرضا طالبی، اظهار کرد: در بحث دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری الحمدالله از ابتدای شروع کار براساس برنامه‌زمان‌بندی که وزارت کشور در اختیار ما قرار داده فرایند کار را دنبال کردیم و هیچ‌گونه عقب‌ماندگی در این زمینه وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه عوامل اجرایی باید نسبت به قوانین و دستوالعمل‌ها مطلع و مسلط باشند، بر اهمیت دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در این راستا آموزش‌ عوامل اجرایی به صورت مرتب در حال برگزاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: با توجه به تغییر قانون انتخابات نیاز است عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی قوانین جدید را دقیق مطالعه کنند و به آن اشراف داشته باشند.

طالبی با بیان اینکه امسال ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در استان آماده‌ دریافت آرای مردم در روز انتخابات (۱۱ اسفند) است، تصریح کرد: برای هر شعبه اخذ رأی ۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در مجموع حدود ۱۵ هزار و ۳۲۰ نفر عوامل اجرایی و نظارتی در شعب اخذ رأی به صورت مستقیم برای اخذ آرای مردم فعالیت دارند.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha