شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت سردار ابوتقوی السعیدی

حوزه/ شرکت کنندگان در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت ابوتقوی السعیدی با قرائت بیانیه‌ای بر مواضع خود در حمایت از فلسطین و همه مظلومان جهان تأکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شرکت کنندگان در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت ابوتقوی السعیدی که در حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شده بود با قرائت بیانیه‌ای بر مواضع خود در حمایت از فلسطین و همه مظلومان جهان تأکید کردند.

ترجمه متن بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

﴿یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ﴾ (التوبة، ۱۲۳)

از زمانی که صهیونیست‌ها آن غده سرطانی در قلب ملت اسلامی مستقر شدند و با تدبیر انگلیس شروع به اشغال قبله اول مسلمانان کرده و به کشتار و آواره کردن مردم فلسطین در سرزمین خود ادامه دادند، بر مقاومت اسلامی واجب شد که از راه‌های مشروع وارد شده و جلو تجاوزات استعماری را بگیرد، پس از همه جهت اقدام کرد ولی خیانت برخی از سران به ظاهر اسلامی و عادی سازان با صهیونیست‌ها باعث ظهور نکبت و تضعیف مقاومت برای مدتی گشت تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (قدس سره) پیروز شد و در روحیه مقاومت دمید و مقاومت آزاده با تمام توان بازگشت و به برکت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (رحمه الله) و یاورانش چون کوه بزرگی شد که به سبب آن طوفان الاقصی در ۷ اکتوبر (۱۵ مهر) با برنامه ریزی و شجاعت خود جوانان فلسطینی پدید آمد چرا که آنها آن چنان آزار، اذیت، محاصره و گرسنگی را تحمل کردند که تاریخ مانند آن را ندیده بود و به جهانیان نشان دادند که صهیونیسم مستکبر و ستمگر را می‌توان با استواری و اراده از عرصه هستی محو کرد پس آنها به نام خدا مسیر خود را پیمودند و جبهه‌های مقاومت با وعده حمایت از حق و در هم شکستن باطل و شیاطین، به یاری آنان آمدند.

اکنون در سالگرد چهلمین سالگرد شهید سردار ابوتقوی السعیدی (رحمه الله) که با خیانت و تجاوز به دست شیطان بزرگ ترور شد، گروه‌های مقاومت اسلامی از فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن، بحرین و سایر کشورهای اسلامی برای تجدید بیعت در قم مقدس در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه دختر امام موسی کاظم (علیهما السلام) تجمع کردند تا با شهدای محور مقاومت اسلامی و رهبر آن امام خامنه‌ای تجدید بیعت کرده و نکات زیر را به جهانیان اعلام کنند:

۱- ما تجمع کنندگان برای آزادسازی فلسطین اشغالی از دستان وحشیانه صهیونیست‌ها تا آخرین قطره خون خود با خداوند متعال تجدید بیعت می‌کنیم و قبله نخستین خود را در زیر ظلم استعمارگران رها نمی‌کنیم و تا زمانی که سرزمین آنها از چنگ صهیونیست‌ها آزاد نشود، جبهه یکپارچه، سپر و پشتیبان ملت فلسطین خواهیم ماند.

۲- ملت فلسطین حق مشروع انتخاب حکومت خود را دارد و هیچ استعمارگر مطرود، مزدور و هیچ یک از کشورهایی که دستشان به خون مردم فلسطین آلوده است حق دخالت در آن را ندارد.

۳- از کشورها و مردم جهان به ویژه کشورهای اسلامی می‌خواهیم که از کشور صهیونیسم تبری جسته و سفارتخانه‌های آن را ببندند و سفیران جنایتکارش را اخراج کنند.

۴- از دولت‌های اسلامی منطقه می‌خواهیم که نیروهای اشغالگر آمریکای مستکبر و ستمگر را از منطقه بیرون کنند و سفارت‌خانه‌های آن را که به مقر تروریسم و جاسوسی و لانه‌ای برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم و کشورهای منطقه تبدیل شده است، ببندند. ما همچنین از آنها می‌خواهیم که مداخلات و حملات آشکار آمریکا به حاکمیت کشورهای منطقه عربی و اسلامی را محکوم و تقبیح کرده و به آمریکایی‌ها اجازه ندهند کاری کنند که کشورهای اسلامی به هر بهانه‌ای نقطه آغازی برای حمله به کشورهای همسایه گردند.

۵- سازمان ملل متحد باید به وظایف خود در محکومیت و توقف جنگ نابودگر صهیونیست‌ها بر ضد مردم بی دفاع فلسطین، رفع محاصره و بازگرداندن فلسطین به مردمش عمل کند تا خودشان و بدون مداخله کشورهای دیگر در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند. این یکی از وظایف سازمان ملل متحد برای تحقق خواست مردم در تمام نقاط جهان به ویژه فلسطین اشغالی است.

۶- از کشورهای آزاده جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی می‌خواهیم تا با پایان دادن به همکاری‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی با صهیونیست‌ها و کسانی که با آنها در ریختن خون کودکان و زنان مشارکت دارند، در حمایت از مظلومان فلسطین اشغالی بکوشند و برای بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از فلسطین تلاش کرده و در بازسازی سرزمین‌های فلسطینی که توسط این اشغالگر نازی ویران شده است مشارکت کنند.

۷- ما از مردم آزاده جهان می‌خواهیم که تظاهرات و حمایت خود از مردم فلسطین را متوقف نکنند و به فشار برای پایان دادن به این نسل کشی ادامه دهند و جنایات جنگی را که این اشغالگر نازی بر ضد کودکان، زنان و سالمندان فلسطینی مرتکب شده است و همچنین تخریب سیستماتیک زیرساخت‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و اماکن مقدس سایر ادیان را برای جهان آشکار سازند.

۸- حملات وقیحانه با پهپادها و هواپیماهای جنگی صهیونیستی- آمریکایی به عراق و بمباران مقر نهادهای امنیتی از جمله مقر حشد الشعبی که جان ده‌ها شهید و رهبران دلاور را گرفت، حمله به حاکمیت عراق از زمین و هوا می‌دانیم.

۹- حضور آمریکا در سوریه به منظور غارت ثروت نفتی این کشور و حمایت از تروریسم که نمایندگی آن را داعش بر عهده دارد می‌باشد و می‌خواهد آنها را دوباره به منطقه بازگرداند. همچنین اعلام می‌داریم ما خواستار پایان دادن به حضور اشغالگران صهیونیست در بلندی‌های جولان سوریه وغصب اراضی آن هستیم. ما همچنین حملات مکرر اسرائیل به حاکمیت جمهوری عربی سوریه و تخریب زیرساخت‌های آن را محکوم می‌کنیم.

۱۰- حملات وحشیانه مکرر صهیونیست‌ها به لبنان، بمباران مناطق مسکونی و ترور خبرنگاران و رهبران مقاومت، حمله به حاکمیت لبنان است.

۱۱- تجاوز وحشیانه آمریکایی-انگلیسی به یمن و نقض حاکمیت آن به منظور حمایت و تداوم ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در نابودی مردم بی دفاع فلسطین را محکوم می‌کنیم.

۱۲- سیاست انحراف از آرمان‌های عربی و اسلامی پادشاهی بحرین که در نقشه‌های صهیونیستی- آمریکایی در منطقه مشارکت می‌کند و مردم سرافراز و آزاده خود را سرکوب می‌کند محکوم می‌کنیم.

۱۳- قاتلان کودکان، حامیان آنها و کسانی را که با آنها همنوا می‌شوند و سیاست عادی سازی روابط را پی می‌گیرند تحمل نمی‌کنیم و همچنین از مجاهدان قهرمان مقاومت فلسطین که شگفت انگیزترین تصویر تاریخی را بر ضد استعمارگران صهیونیست ترسیم کرده و آن را طوفان الاقصی نامیدند، تجلیل می‌کنیم. ما همچنین از پایداری مردم سرافراز فلسطین به ویژه در غزه سرافراز که قدرتمندترین نیروی تروریستی منطقه را تحقیر کردند، تمجید می‌کنیم.

۱۴- در خاتمه به خدا، شهدا و آزادگان جهان عهد می‌کنیم که تا خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و حذف این رژیم نازی در کنار آنها باشیم و به مقاومت در برابر آنها تا متوقف شدن جنگ و پایان محاصره غزه ادامه دهیم. نوآوری در جنگ فراگیر پس از طوفان الاقصی در دست مقاومت است و پاسخ آن از مدیترانه تا دریای عمان خواهد بود. دستان ما نیز روی ماشه است، زیرا همه مقرهای آمریکایی-صهیونیستی به اهداف قانونی تبدیل شده‌اند.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ (آل عمران/۱۲۶)

نمایندگان اقشار مقاومت در همایش بزرگداشت سردار شهید ابوتقوی (دستیار نظامی جنبش نُجَباء و رهبر برجسته حشد الشعبی) و شهدای مقاومت اسلامی عراق در راه آزاد سازی بیت المقدس

پنجم شعبان ۱۴۴۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha