سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی

حوزه/رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: خداوند خطاب به انسان می‌فرماید، تو را در عالم بالانشین می‌کنم، لذا در نگاه سیاسیون باید این را القا کنیم که خدای متعال می‌فرماید، آن‌هایی که در نقشه راه من حرکت می‌کنند، عزیز و بالانشین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین اختتامیه و معرفی قهرمانان قرآن چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران، که عصر امروز چهارشنبه، دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: ما شعار این دوره را «یک کتاب، یک امت و مقاومت» قرار دادیم. بحث مقاومت یک دامنه عریضی برای فهم ما دارد. اولین قدمش آن است که انسان وقتی پا به عرصه می‌گذارد، چیزی نمی‌داند و باید برای فهم تلاش کند، بیشتر بشناسد، بفهمد و علم بیاموزد.

وی افزود: مقوله علم از ناحیه باری‌تعالی است و به همین جهت دنیا، دنیای جهاد و تلاش است. خدا در قرآن می‌فرماید: «ای انسان تو حرکت می‌کنی تا خدای متعال را ملاقات کنی»؛ مقاومت دوم، مقاومت کنش انسان برای بهتر شدن در نقشه راه تعیینی باری تعالی است که این نقشه راه جز قرآن و عترت چیز دیگری نیست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ایستادگی، قدم عملی استقامت و مقاومت است، افزود: مقاومت اجتماعی چگونه است؟ اگر خدا می‌خواهد به ما هدیه‌ای در رابطه با مقاومت بدهد، بهتر از این هدیه نمی‌شد که به پیامبرش داد. خدا می‌فرماید تو را در عالم بالانشین می‌کنم لذا در نگاه سیاسیون باید این را القا کنیم که خدای متعال می‌فرماید آن‌هایی که در نقشه راه من حرکت می‌کنند، عزیز و بالانشین هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه در این ایام رژیم سفاک صهیونیستی بر باریکه غزه حمله‌ور شد و کودکان و خانواده‌ها را عزادار و شهید کرد، گفت: در این جریان جهان اسلام به پا خواست. ما این شعار را انتخاب کردیم تا مقاومت برای فهم، مقاومت در عمل تا رسیدن به خدا و مقاومت در جهان سیاست و در جهان معاصر را معنا کنیم.

وی در ادامه به حضور پرشور قرآنیان در این دوره از مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: دوره چهلم با شرکت ۱۱۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی از آمریکا گرفته تا هلند برگزار شد. در مرحله ابتدایی و بعد از داوری بیش از ۴۴ کشور برای شرکت در مرحله نهایی و نیمه نهایی حاضر شدند. شرکت‌ کنندگانی از ایران اسلامی هم حاضر بودند و این مسابقات در بخش خواهران، برادران و دانش‌آموزان برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه ایران اسلامی مفتخر است که در این عرصه، قدرتمند حاضر شده است، گفت: در این ۴۰ سال بیشترین جوایز در مسابقات قرآنی جهانی علاوه بر ایران را شرکت‌کنندگان ایرانی دریافت کرده‌اند و ۷۰۰ جایزه توسط شرکت‌کنندگان ما کسب شده است. ایرانی اسلامی این افتخار را دارد که پایگاه مستمر برگزاری مسابقات قرآنی است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha