دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سرهنگ صدفی

حوزه/ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم محدودیت های ترافیکی جشن های نیمه شعبان در شهر قم را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگاری حوزه، سرهنگ غلامرضا صدفی امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصاحب رسانه اظهار داشت: یکی از بزرگ ترین عملیات های ترافیکی در سطح کشور موضوع پشتیبانی پلیس راهنمایی و رانندگی از جشن های نیمه شعبان در قم است و حجم سنگینی از زائران مسجد جمکران که معمولا یک روز مانده به نیمه شعبان به قم می آیند را تحت پوشش قرار می دهد و هرسال برای این جشن ها در مسجد برخی طرح های ویژه ترافیکی اجرا می شود.

وی ابراز داشت: یکی از نقاط پر ترافیک و گره های ترافیکی در تقاطع خیابان های معلم و سمیه قم است و شهروندان قمی برای حضور در مراسم پیاده روی در بلوار پیامبر اعظم خودروی خود را در این محدوده نیاورند و به صورت پیاده تردد کنند.

صدفی با بیان این که محدودیت های ترافیکی مرتبط با جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران از ساعت ۱۶ امروز پنجشنبه آغاز خواهد شد گفت: از تقاطع خیابان های سمیه و معلم که ابتدای بلوار پیامبر اعظم محسوب می شود تا میدان آل یاسین(انتهای بلوار پیامبر اعظم) صرفا از ساعت ذکر شده تا پایان مراسم مسجد مقدس جمکران در بامداد یکشنبه هفته آینده برای عبور عابرپیاده خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم افزود: مسیر برگشت بلور پیامبر اعظم از میدان آل یاسین تا تقاطع معلم و سمیه صرفا برای اتوبوس ها و به منظور حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است و رفت و برگشت اتوبوس ها در این مسیر انجام می شود.

وی ادامه داد: در بزرگراه خلیج فارس هر سال خودروها از بلوار انتظار تردد می کردند اما امسال با توجه به این که برخی پارکینگ ها حذف شده است لزومی ندارد خودرو در آن رینگ تردد کند. از این رو از میدان بقیه الله(عج) مسیر بسته شده و محدودیت های تردد خودرو تا پل بقیع ادامه خواهد داشت و زائران می تواند در حاشیه پل بقیع از پارکینگ های نیایش و طیبی و یاوران مهدی که در آن مکان، جانمایی شده است استفاده کنند.

صدفی یادآور شد: در صورتی که بلوار خلیج فارس کِشش ترافیک خودروها را در روزهای پیش رو به خصوص شنبه آینده نداشته باشد خودروها از میدان ولی عصر به سمت پارکینگ های حاشیه بلوار شهید کبیری هدایت می شوند.

وی گفت: ورودی مسجد جمکران از سمت خیابان ظهور ۲ پارکینگ بیشتر ندارد و محدودیت ترافیکی از جلوی ۲ پارکینگ این خیابان اعمال می شود ضمن این که در تمام نقاط ورودی به مسجد جمکران، اجازه ورود موتورسیکلت داده نمی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی توسط مسافران افزود: از زائران و مسافران عزیز تقاضا داریم هنگام بازگشت از مراسم نیمه شعبان با خستگی رانندگی نکرده و ضمن استراحت کافی به شهرهای خود بازگردند.

وی افزود: برابر آمار، سال گذشته ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو در شب و روز نیمه شعبان وارد شهر قم و محدوده مسجد جمکران شدند که درصدی از زائران طی شب جشن باقیمانده و برخی پس از اقامه نماز و زیارت بامداد روز نیمه شعبان از قم خارج شده اند.

وی در پاسخ به سؤالی در زمینه آمادگی پارکینگ ها در صورت بارش های برف یا بوران که هواشناسی آن را پیش بینی کرده است نیز گفت: اگر بارندگی اتفاق بیفتد چون کف پارکینگ صاف و خاکی است دچار گل و لای می شود و برخی پارکینگ ها در مواقع بارندگی امکان استفاده ندارد.

صدفی گفت: مسافران و زائران با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری داشته باشند تا شاهد ترافیک روان و سالم و ایمن باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با بیان اینکه پلیس راهور استان قم رتبه دوم را در میزان رضایت مندی مردمی دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰۰ هزار خدمات از جمله شماره گذاری و صدور گذرنامه و غیره به شهروندان عزیز داشتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha