دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1139685
۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
خنداب

حوزه /مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب گفت: هدف از آفرینش انسان، بندگی کامل و خالص است، ما بندگی می‌کنیم اما کامل نیست، چرا که بندگی کامل فقط از انسان کامل سر می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم سوسن گودرزی مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب امروز در نشست اخلاقی که به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج) در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: هدف از آفرینش انسان، بندگی کامل و خالص است.

وی گفت: ما بندگی می‌کنیم اما کامل نیست، چرا که بندگی کامل فقط از انسان کامل سر می‌زند، اگر انسان کامل وجود نداشته باشد عالم آفرینش لغو و بیهوده خواهد بود و اما خداوند حکیم است و کار بیهوده انجام نمی‌دهد.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه خنداب افزود: انسان کاملی وجود دارد که در بین ما زندگی می‌کند که با وجود ایشان هدف پروردگار تأمین می‌شود، انسان کامل را منجی می‌نامند که اعتقاد به منجی یک اعتقاد بین المللی است و اختصاص به شیعیان ندارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: فرقی که بین ما و ادیان دیگر وجود دارد، این است که ما معتقدیم منجی در بین ماست ولی ادیان دیگر معتقدند منجی هنوز به دنیا نیامده و در آخرالزمان به دنیا می‌آید.

وی اظهار کرد: منجی عالم بشریت که همان وجود مبارک امام زمان(عج) است، در شب نیمه شعبان سال دویست و پنجاه و پنج هجری به دنیا آمده و تا امروز در بین ماست.

گودرزی یادآور شد: از روایات می‌توان فهمید که شب نیمه شعبان شب عظیم و به منزله شب قدر است.

وی به روایتی از امام باقر(ع) در این رابطه اشاره کرد و اظهار کرد: در این روایت آمده است، "خداوند متعال قسم خورده است که در این شب هیچ سائلی را محروم برنگرداند".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha