چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1139708
۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷
اراک

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه المهدی برادران در جمع طلاب گفت: با توجه به فرازهایی از مناجات شعبانیه انسان خودش را در برابر خداوند نیازمند می بیند و می تواند با پروردگار ارتباط برقرار کند و زمانی که انسان احساس بی نیازی از خداوند کند ،زمان سقوط اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، جشن خانواده ملی ریحان در مدرسه علمیه الزهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام میرمهدی مدیر مدرسه علمیه المهدی برگزار شد.

حجت‌الاسلام میرمهدی به شرح مختصری از مناجات شعبانیه اشاره کرد و گفت: مناجات شعبانیه به خاطر الفاظی که در آن به کار رفته است باعث میشود انسان خودش را در برابر خداوند نیازمند ببیند و بتواند با پروردگار ارتباط برقرار کند و زمانی که انسان احساس بی نیازی از خداوند کند، زمان سقوط اوست.

وی بیان کرد: دعایی مانند مناجات شعبانیه کم دیده می‌شود تا در آن به خداوند عرض کنیم خدایا توفیق بده که من به طرف تو سیر کنم، اول منادات داشته باشم، وقتی نزدیک شدم چون جای ندا نیست با تو مناجات کنم و از منادات به مناجات منتقل شوم .

وی افزود : این دعا از دعاهایی است که همه ائمه این مناجات را می خواندند، این دلیل بر بزرگی این مناجات است .

مدیر مدرسه علمیه المهدی تصریح کرد: حال باید دید بین آنها و خدای تبارک و تعالی چه مسائلی بوده است؟ هب لی کمال الانقطاع الیک، کمال انقطاع چه چیزی است؟ و بیدک لا بید غیرک زیادتی و نقصی و نفعی و ضرّی، آدم به حسب ظاهر می گوید خوب، همه چیز با اوست، هیچ منفعتی نمی رسد الا به خود شخص، اوست ضار و نافع، اینها چیزهایی است که دست ما انسان ها از آن کوتاه است.

وی اظهار داشت: دعا کنید که خدای تبارک و تعالی به ما توفیق بدهد که در این ماه شریف و ماه مبارک رمضان از این مسائل هم یک حظی ولو یک جلوه کوچکی در دلها و قلب های ما واقع شود.

در ادامه این جشن برنامه های فرهنگی برگزار شد از جمله : اجرای مولودی خوانی توسط نونهالان در جلسه، اهدای جوایز به آنها ، برگزاری مسابقه، اجرای دکلمه توسط طلاب، مولودی خوانی و پذیرایی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha