شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اراک

حوزه/ سومین جلسه کارگاه پیوند خوشبختی با حضور خانم نظام آبادی در مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، سومین جلسه ی کارگاه پیوند خوشبختی امروز با حضور خانم نظام آبادی مدیر و مشاور مرکز مشاوره ی پیام نو و با حضور طلاب مدرسه ریحانه النبی(س) به مدت ۳ ساعت برگزار شد.

خانم نظام آبادی در ابتدا درباره‌ی ترس های ازدواج از قبیل برخی ترس های موهوم ساخته‌ی ذهن، موانع اقتصادی، برداشت‌های ذهنی اشتباه از خانواده همسر، داشتن دیدگاه های فانتزی و غیرواقعی، داشتن بیماری، خیانت، عدم مسئولیت پذیری طرف مقابل پرداخت.

در ادامه شرکت کنندگان به گروه‌هایی تقسیم شدند و برداشت های خود را درباره آثار ازدواج موفق و پیامدهای ازدواج ناموفق بیان کردند.

نظام آبادی در پایان دوران آشنایی که ممکن است قبل از خواستگاری و یا بعد از آن شکل بگیرد و به عنوان مهمترین مرحله ی ازدواج اشاره کرد که حدود ۳ الی ۶ ماه طول می کشد و باید تحت نظر والدین صورت بگیرد.

وی گفت: در این زمان است که دو طرف باید به شناخت شخصیتی و فردی از یکدیگر و بعد شناخت در حیطه ارتباط های فرد در حیطه خانواده،اجتماع و محیط شغلی فرد و... پرداخته شود. در این زمینه خانواده ها هم باید آمادگی و همراهی لازم را با فرزندان داشته باشند.

نظام آبادی اظهار داشت: در دوره ی آشنایی صحبت های احساسی و داشتن حس دوست داشتن به یکدیگر مطلقا ممنوع می باشد.

در پایان درباره ی دوره ی نامزدی و دوران عقد مطالب مفیدی بیان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha