دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن ولادت حضرت ولی عصر(عج) نشست دانش افزایی معارف مهدوی با حضور حجت الاسلام جعفرپور در مدرسه علمیه الهیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با فرا رسیدن ولادت حضرت ولی عصر(عج) نشست دانش افزایی معارف مهدوی با همکاری موسسه خاتم النبیین(صلی الله و علیه و آله و سلم) و مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه در مدرسه علمیه الهیه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام جعفرپور از اساتید مؤسسه خاتم النبیین (صلی الله و علیه و آله و سلم) با اشاره به دعای امام رضا علیه السلام که درباره امام زمان(عج) وارد شده، گفت: امام رضا علیه السلام توصیه کرده اند که این دعا در قنوت نماز جمعه خوانده شود ولی این دعا آنچنان گهربار است که شایسته است آن را نه فقط در قنوت نماز جمعه بلکه در قنوت نمازهای یومیه خود نیز بخوانید؛ چرا که این دعا تفسیر دعای عهد و میثاق با امام زمان(عج) است.

وی افزود: دعای امام رضا علیه السلام شامل سه دعا برای حضرت ولیعصر(عج) است از جمله: دعای فرج، دعای سلامتی برای ایشان و دعاهای ویژه که مربوط به خود امام است مانند: الهی رزق من کن که سرباز آقا شوم.

حجت الاسلام جعفرپور با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی طلاب تبلیغ در زمینه مهدویت برای قشر نوجوان و جوان است، خاطرنشان کرد: مؤمن طاق از اصحاب ویژه امام صادق علیه السلام است که امام او را به سفر تبلیغاتی فرستاد و استقبال آنچنانی نشد و امام فرمودند: علیک بالاحداث: جوانان را دریاب.

وی با معرفی محصولات فرهنگی تبلیغی ویژه مهدویت در زمینه تبلیغ دانش آموزی گفت: سامانه بلاغ معارف مهدویت را در جلسات چند ساعته بیان کرده‌ و دو گوهر گرانبهای قرآن و عترت در این سلسله جلسات به بهترین شکل معرفی و بیان شده که مرجع مهمی برای تبلیغ محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرپور با بیان اینکه شناخت عترت باید شاخصه سازی و تصویرسازی شود ابراز داشت: برای هر امام یک خصوصیت شاخص در نظر بگیرید و در جلسات تبلیغی خود آن ها را بیان کنید.

وی در ادامه ی مباحث خود به مسئله امامت امام زمان(عج) پرداخته و ملاک های سربازی امام زمان(عج) را شرح داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha