یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
.

حوزه/حجت‌الاسلام رادمرد امام‌جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به انتخابات پیشرو خاطرنشان ساخت: انتخابات مسیر حرکت و نوع حرکت را برای کشور مشخص می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت‌الاسلام رادمرد امام‌جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به انتخابات پیشرو خاطرنشان ساخت: انتخابات مسیر حرکت و نوع حرکت را برای کشور مشخص می‌کند، در زمانی اکثریت شرکت‌کنندگان در انتخابات به گفتمانی رأی دادند که آن گفتمان فکر می‌کرد با مذاکره می‌تواند مشکلات کشور را حتی آب‌خوردن مردم را حل کند، خب نشد و همه فهمیدند آن نوع گفتمان اشکال دارد و سنخیتی با مسیر امام و شهدا به آن شکلی که آنها طراحی کرده بودند ندارد؛ لذا در مسیر، تغییر ایجاد کردند چگونه؟ با انتخابات، خب الان هم اگر گله ایست نسبت به مجلس در عدم قانون‌گذاری درست یا نظارت دقیق، راه رفع گله شرکت در انتخابات است و رأی‌دادن به نماینده اصلح است

وی افزود: دشمن با تبلیغ عدم رأی‌دادن دارد به استقلال و آزادی و جمهوریت و اسلامیت این کشور حمله کرده، پس باید حرکت کرد، تبلیغ کرد که به رزمندگان مدافع از استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی اضافه شوند، فردفرد ما وظیفه داریم در مقابل این هجمه بایستیم و به اذن الله همین هم خواهد شد. شهدای ما رفتند با جانشان از این مملکت دفاع کردند و ما هم با حضور در انتخابات که الان جبهه مقابل ماست، اگر شهدا و رزمندگان ما نمی‌رفتند، دیگر انقلابی نمی‌ماند؛ یعنی یک اثر تاریخی می‌گذاشت و در تاریخ می‌نوشتند و ماندگار می‌شد که انقلاب شد؛ اما برای آن فداکاری نشد، الان هم روز انتخابات و روز رأی‌دادن، یک روز است لکن اثر آن یک روز برای چندین سال است.

وی در ادامه به برخی از ویژگی‌های نماینده اصلح اشاره کرد و گفت: نماینده اصلح آن کسی است که ۱. قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور ۲. دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، ۳. خستگی‌ناپذیر و دارای همت جهادی ۴. حاضر در بین مردم و دانای نیازهای جامعه، ۵. بصیر، هوشمند، باتدبیر و با برنامه ۶. اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، ۷. دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، ۸. پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت، ۹. استکبارستیز، شجاع و مقاوم در برابر فشارهای دشمن، ۱۰. مؤمن، باتقوا و متوکل به خدا، ساده‌زیست و دوری از اشرافی‌گری امانت‌دار، پاک‌دامن و به‌دوراز فساد

امام‌جمعه ماهدشت با اشاره به سالروز ولادت باسعادت امام‌زمان (عج) خاطرنشان ساخت: امام رضا علیه‌السلام به یکی از شیعیان فرمودند: «هر گاه خواستی بدانی نزد من چگونه هستی، بنگر من نزد تو چگونه هستم.» (إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَا لَکَ عِنْدِی، فَانْظُرْ إِلَی مَا لِی عِنْدَکَ) در واقع این‌که می‌فرمایند «هرگاه خواستی بدانی که نزد من چه جایگاهی داری، ببین من نزدت چه جایگاهی دارم.» اشاره به «قاعده گواهی دل» است که حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام بدان اشاره کردند: «سَلُوا القُلوبَ عَنِ المَوَدّاتِ؛ فَإِنَّها شَواهِدُ لا تَقبَلُ الرُّشا.» (غررالحکم، ص ۴۰۴) - از دل‌ها درباره دوستی‌ها بپرسید که دل‌ها گواهانی رشوه ناپذیرند - چه کنیم این محبت ایجاد شود؟ توجه به اعمالمان. اعمال ما ارتباط مستقیمی دارد با این مهم، یعنی اگر می‌خواهیم محبت حضرت در قلب ما جا بگیرد و هر روز بیشتر و بیشتر شود، اعمالمان رو درست کنیم، ملاک اعمال را حلال و حرام خدا قرار بدهیم. اعمال ناشایست شیعیان سبب دوری آن‌ها از امامشان شده است؛ و لذا اعمال شایسته می‌تواند در تسریع ارتباط با امام‌زمان (علیه‌السلام) مؤثر باشد. در توقیع شریف حضرت و نامه‌ای که برای شیخ مفید ره می‌نویسند، امام زمان (عج) می‌فرماید: (فَمَا یحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلاَّ مَا یتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَکْرَهُهُ وَ لاَ نُؤْثِرُهُ مِنْهُم. علّت مخفی‌شدن ما از آنان چیزی نیست جز آن چه از کردار آنان به ما می‌رسد و ما توقع انجام این کارها را از آنان نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha