یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخابات

حوزه/ تمامی افرادی که متولد ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل هستند می توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

پیش بینی علی مطهری از میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس ۱۴۰۲

علی مطهری گفت: فکر می‌کنم نسبت به انتخابات سال ۹۸ مشارکت بیشتری را شاهد باشیم.

وی افزود: مهمترین هدف ما مسئله رفع تحریمها و بحث ایجاد توازن در سیاست خارجی و توازن در سیاست به غرب و شرق را دستور کار داریم که خود این در بهبود وضعیت اقتصادی مردم موثر است.

مطهری بیان کرد: ️مردم حق دارند اعتراض داشته باشند، اما اگر در انتخابات شرکت نکنند میدان برای رقیب باز و وضعیت بدتر می‌شود.

ائتلاف جماران و امنا در انتخابات مجلس ۱۴۰۲

شورای سیاسی جریان مردمی جماران با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) ائتلاف کرده است.

متن بیانیه شورای سیاسی جریان مردمی جماران به روایت ایسنا به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جریان مردمی جماران از سال ۱۳۹۶ با محوریت عده ای از جوانان دغدغه‌مند انقلاب اسلامی و با رویکرد تحول و اعتلای حکمرانی ناظر به «ایران آینده» و بر اساس اندیشه ناب انقلاب اسلامی فعالیت جریانی خود را آغاز نمود. این جریان در سال ۱۳۹۸ با هدف تشکیل مجلس انقلابی، با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همکاری داشت و نمایندگان موثر و انقلابی جماران در مجلس یازدهم توانستند در قالب «فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی» نقش موثری در پیشبرد اهداف تقنینی و نظارتی کارآمد ایفا کنند. اکنون برای تشکیل مجلس قوی در کنار دولت قوی و برای ایران قوی، با توجه به ضرورت تحول و پیشرفت در نظام حکمرانی کشور؛ و راضی نبودن به وضع موجود و نیاز به تعقل بیشتر، پس از بررسی های مضاعف در شورای سیاسی جریان مردمی جماران و با توجه به اصول، مولفه ها و اهمیت شاخص گرایی در معرفی نامزدهای اصلح در انتخابات مجلس دوازدهم، اعلام می دارد که جماران با ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امنا) برای تشکیل مجلس انقلابی تر و کارآمدتر همکاری خواهد کرد.»

لیست جبهه پایداری برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۴۰۲

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از فهرست جامعه مدرسین در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: جبهه پایداری انقلاب اسلامی که بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی و فرمایشات و مطالبات مقام ولایت فقیه، فعالیت‌های سیاسی اجتماعی خود را سامان داده است، در راستای نیل به صراط مستقیم و مصون ماندن از لغزش‌ها و انحراف، نظارت شورای فقها را برای خود یک اصل قرار داده و تاکنون در مسیر فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود این التزام را رعایت کرده است؛ بر این اساس اکنون که در آستانه انتخابات تعیین کننده و بسیار مهم مجلس خبرگان رهبری هستیم و عزیزان فقها و فضلا، خود را برای خدمت در این عرصه مهم در معرض انتخاب مردم قرار داده.اند ضمن تقدیر و تشکر از این عالمان مسئولیت شناس برآنیم که از فهرستی حمایت کنیم که تحت اشراف، دقت و جدیت زمان شناسانه و مؤمنانه مدرسین برجسته حوزه‌ی علمیه قم شناسایی و معرفی شده‌اند. مجلس خبر گان رهبری نیازمند حضور عالمانی است که علاوه بر توانمندی‌های فقهی و سیاسی از داشته‌های معنوی و اخلاقی نیز به طور ویژه برخوردار باشند.

این بیانیه می افزاید: بر همین اساس جبهه پایداری انقلاب اسلامی لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را نزدیک‌ترین لیست به معیارهای انقلاب اسلامی تشخیص داده و بنا دارد در حماسه ۱۱ اسفند از این فهرست اعلام حمایت کند.جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک هویت مستحکم و تأثیرگذار در میان خدمتگزاران به دین و نظام اسلامی است که در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی، ایستادگی خود را بر خط مستقیم ولایت فقیه و ارزش‌های اسلامی نشان داده است و در مسیر هدایت، نظارت و حمایت از تحقق حداکثری حضور دین در سیاست، فرهنگ و اقتصاد، اصرار و اقدام داشته است.

در ادامه بیانیه آمده است: چهره‌های شاخصی که در دوران‌های مختلف با هدایت و حمایت لیست جامعه مدرسین در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته‌اند در دوران حضور خود در آن جایگاه، نهایت خبره‌گی و وزانت را نشان داده‌اند و در این مقام، مورد عنایت و توجه رهبری معظم انقلاب و مردم مؤمن و انقلابی نیز بوده‌اند."«امثال جناب آقای یزدی یا جناب آقای مصباح، کسانی هستند که وقتی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، مجلس وزانت بیشتری پیدا می‌کند. نبودن اینها در مجلس خبرگان، به اینها هیچ‌گونه ضرری نمی‌زند. بله، برای مجلس خبرگان، نبودن اینها خسارت است."» این سخنان رهبر معظم انقلاب گرچه در تمجید و ستایش از دو فقیه پارسا و بصیر ایراد شده است، اما در کنه خود یک معیار و تراز را به امت اسلامی رهنمون می‌شود که الحمدلله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر آن معیارها پایبند بوده است.

۲۹۳ مکان برای تبلیغات انتخاباتی در خراسان جنوبی جانمایی شد

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲۹۳ محل خاص برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرهای استان جانمایی شده‌ است.

علیرضا صفری افزود: بعد از انتخابات پاکسازی این محل‌ها برعهده شهرداری‌های استان است.

وی گفت: شهرداری‌های استان تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود را برای برگزاری انتخابات باشکوه در اختیار مجموعه تصمیم گیری ستاد انتخابات استان قرار می‌دهند و تاکنون نیز همه امکانات و ظرفیت‌ شهرداری‌ها از جمله خودروها و ظرفیت نیروی انسانی در اختیار ستاد انتخابات قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین از ظرفیت آتش نشانی برای پوشش حوادث احتمالی انتخابات استفاده می‌شود و شهرداری‌ها در زمینه‌های مختلف با توجه و ظرفیت‌های مختلف خود همکاری و همراهی لازم را دارند.

وی افزود: شهرداری‌ها بازوی فرمانداران در زمینه برگزاری انتخابات پرشور هستند.

صفری همچنین گفت: برابر ماده ۷۶ قانون انتخابات، نصب پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی روی علایم راهنمایی، تابلوی بیمارستان‌ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی، سازمان‌های عمومی، ادارات دولتی و سازمان‌های وابسته به دولت و خودروهای دولتی، تاسیسات عمومی و دولتی و صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن، پست‌های برق و تلفن، تابلوها همچنین اماکن بخش خصوصی (مگر با رضایت اشخاص ذی‌حق) در سراسر کشور ممنوع است.

وی افزود: مرتکب تخلف در صورت اثبات جرم به مجازات درجه هفت موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی به‌ استثنای حبس محکوم می‌شود.

تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم ۳.۶ برابر افزایش یافت

فرماندار قم رقابت ۲۸۱ نامزد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم را مورد توجه قرار داد و گفت: تعداد نامزدهایی که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب سه کرسی نمایندگی رقابت می‌کنند، ۳.۶ برابر بیشتر از دوره قبل است.

عباس ذاکریان در ادامه با بیان اینکه حدود ۸۶۶ نفر از حوزه‌ انتخابیه قم، کهک و جعفرآباد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند اظهار کرد: طبق قانون، فقط افرادی می‌توانستند ثبت‌نام خود را نهایی کنند، که پیش ثبت‌نام را انجام، و مدارک‌شان را نیز بارگذاری کرده بودند.

فرماندار قم با بیان این مطلب که ۴۰۱ نفر ثبت خود را نهایی کردند اضافه کرد: در دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی که یازدهمین دوره بود، ۲۰۱ نفر ثبت نام کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ثبت‌نام کنندگان نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم نسبت به دوره قبل ۲ برابر افزایش یافته است ابراز امیدواری کرد: مشارکت و رقابت بالاتر و بهتری را در این دوره از انتخابات شاهد باشیم.

ذاکریان بیان کرد: در نهایت و پس از تایید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، ۲۷۴ نفر به عرصه رقابت وارد شدند.

ذاکریان همچنین یادآور شد: علاوه بر این افراد، تعدادی دیگری نیز از دیگر حوزه‌های انتخابیه، به قم انتقال یافتند، و در مجموع، ۲۸۱ نفر در این انتخابات از حوزه انتخابیه قم به رقابت خواهند پرداخت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، کل افرادی که در نهایت وارد عرصه انتخابات شدند، ۱۲۰ نفر بود ولی این دوره ۳.۶ برابر بیشتر از دوره قبل برای سه کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

رقابت ۵۱ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه دماوند و فیروزکوه

با آغاز رسمی زمان تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رقابت ۵۱ نامزد انتخاباتی در حوزه دماوند و فیروزکوه از روز گذشته آغاز و شور انتخاباتی در این دو شهرستان به چشم می‌خورد و مردم خود را برای خلق حماسه ای دیگر آماده می‌کنند.

رضا طاهرخانی، رئیس حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه گفت: در شهرستان دماوند در ۱۵۰ نقطه برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی توسط کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی جانمایی شده که از این تعداد، ۸۲ نقطه در روستاها و ۶۸ نقطه در شهرها است.

وی تأکید کرد: طبق قانون، همه کارکنان دستگاه‌های دولتی باید از انجام تبلیغات در زمان وقت اداری خودداری کنند و کسانی که در ادارات دولتی شهرستان دماوند مسئولیت دارند، مجاز نیستند که در بحث تبلیغات اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: آگهی اسامی ۵۱ نامزد به صورت نهایی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه منتشر شده که این نامزدها تبلیغات رسمی خود را از ساعت صفر روز پنجشنبه، سوم اسفندماه سال ۱۴۰۲ در این حوزه انتخابیه آغاز کرده اند.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه گفت: نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی می‌توانند تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، ۱۰ اسفند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را برای مردم حوزه انتخابیه ارائه کنند.

این مسئول یادآور شد: در حوزه انتخابیه دو شهرستان دماوند و فیروزکوه، ۱۶۸ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۱۱۷ شعبه برای دماوند است؛ از این تعداد ۸۸ شعبه ثابت شهری و ۳۰ شعبه ثابت روستایی و هفت شعبه سیار شهری و ۴۳ شعبه سیار روستایی به تصویب رسیده است.

طاهرخانی افزود: همچنین حدود ۱۱۰ هزار نفر واجد شرایط در این ۲ شهرستان وجود دارد که امید است با مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه یک روز تاریخی و یه یادماندنی رقم بزنیم.

آغاز برگزاری رزمایش انتخاباتی در حوزه‌های ۱۴ گانه مشهد

جمعه ۴ اسفندماه طی مراسمی با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و محسن داوری فرماندار مشهد در اتاق وضعیت و رصد انتخابات شهرستان مشهد واقع در بیمارستان امام رضا (ع)، رزمایش انتخاباتی در حوزه‌های ۱۴ گانه مشهد با دستور مقام عالی دولت آغاز شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: امیدواریم این مانور مقدمه خوبی برای اجرای واقعی انتخابات باشد و مردم عزیز ما بتوانند «مطمئن، آرام، با احترام و تکریم» آرای خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

نظری ابراز کرد: با هم‌افزایی و با اتکا به ۴ راهبرد مقام معظم رهبری، امیدواریم زمینه حضور باشکوه مردم را در انتخابات ۱۱ اسفند ماه به نحو شایسته فراهم کنیم.

در قالب این مانور انتخاباتی وضعیت آمادگی ۱۸۷۴ شعبه اخذ رای در شهرستان مشهد برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مورد سنجش و رصد قرار گرفت.

۲ هزار و ۷۴۰ دقیقه مناظره انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد ضبط شد

سید جواد هاشمی، رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری از اتمام ضبط مناظرات انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۴۰ دقیقه مناظره انتخاباتی در صدا و سیمای مرکز استان ضبط شد که همزمان با آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی از سه شبکه محلی و شبکه استانی دنا پخش می شوند.

رئیس ستاد انتخابات با قدردانی از تلاش های صدا و سیمای مرکز استان در ضبط مناظرات انتخاباتی افزود: مردم از طریق مناظراتی با برنامه ها، رویکرد و نقطه نظرات کاندیدای انتخاباتی آشنا می شوند.

وی بیان کرد: تعیین اعضای شعب اخذ رای، انتخاب بازرسین و ناظرین انتخابات، نماینده بخشداران و فرمانداران انجام گرفته است و در حال آموزش این افراد هستیم.

هاشمی عنوان کرد: گزارشاتی از سوگیری مدیران شهرستانی به ما می رسد، دو نفر از مدیران شهرستانی هفته گذشته عزل شدند تعدادی هم در کمیته تخلفات هستند و احتمالا عزل شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان بر پایداری شبکه خدماتی در زمان برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت:معاون عمرانی استانداری مدیریت شبکه خدمات را به عهده دارد که با قطعی آب ،برق و تلفن مواجه نشویم.

آمادگی ۴۵ گروه اجرایی برای حفظ پایداری شبکه برق در روز انتخابات

۴۵ گروه اجرایی از شرکت توزیع نیروی برق استان، برای حفظ پایداری شبکه برق خراسان جنوبی در روز انتخابات در آماده باش کامل هستند. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: این گروه‌ها که متشکل از ۹۷ نفر از نیروهای متخصص و اجرایی شبکه برق هستند به همراه تجهیزات مورد نیاز و با کمک ۳۹ دستگاه خودرو سبک و سنگین و مولدین برق اضطراری آماده بکار، از اکنون تا روز بعد از انتخابات در آماده باش کامل هستند تا با تلاش و همت خود نسبت به تامین برق پایدار استان، اقدام کنند.

دادگر با اشاره به وضعیت مطلوب کنونی شبکه‌های برق استان افزود: هم اکنون تمامی شهرستان‌ها به دیزل ژنراتور به تعداد و ظرفیت مناسب مجهز هستند.

وی گفت: با توجه به اهمیت صنعت برق به عنوان صنعت زیربنایی در تمام شئون جامعه به ویژه انتخابات به لحاظ الکترونیکی بودن فرآیند رأی گیری، برای هماهنگی و کنترل هر چه بهتر پایداری شبکه، جلسات و هماهنگی‌های مرتبط صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از تمامی همکاران صنعت برق استان دعوت کرد ضمن آمادگی لازم، روز جمعه یازدهم اسفندماه با حضور ارزشمند خود و خانواده هایشان در انتخابات، بر شور و نشاط انتخابات بیفزایند.

رای اولی های انتخابات ۱۴۰۲ متولد چه سالی هستند

تمامی افرادی که متولد ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل هستند میتوانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کنند.

طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، افرادی که تا روز انتخابات ۱۸ سال تمام داشته باشند، واجد شرایط رای دادن هستند.

برگزاری سومین مانور سراسری انتخابات در گلستان

سومین مانور سراسری انتخابات امروز در بیست و هفت حوزه انتخابیه استان گلستان برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: در این مانور، با به کارگیری ۸۷ دستگاه، سه نوع زیرساخت مورد آزمایش قرار گرفت.

سید علی مهاجر ادامه داد: پنج مدرک هویتی که مردم می‌توانند به عنوان یکی از اسناد برای رای دادن استفاده کنند نیز، ارزیابی شد.

وی افزود: سه هزار و ۷۵۲ مدرکی که در مانور امروز مورد استعلام قرار گرفت، کاملا مراحل انتخابات نیمه الکترونیک به خوبی انجام شد.

پوست اندازی اصلاح طلبان در فهرست انتخاباتی | این نامزدهای تایید صلاحیت شده در فهرست قرار نگرفتند

فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای انتخابات دوازدهم مجلس به وضوح گویای تصمیم جمعی چهره‌های سنتی این جریان برای واگذاری رقابت به اعضای جوان‌تر است.

جبهه اصلاحات ایران اگرچه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات مجلس دوازدهم به صورت حزبی و تشکیلاتی ورود نمی‌کند اما بیانیه ۱۱۰ نفر از چهره‌های اصلاح‌طلبی و اعتدالگرایان برای مشارکت در انتخابات گویای حرکت چراغ خاموش آنها در این انتخابات بوده است. این تصمیم سیاسی به نوعی حرکت با دست پس زدن و با پیش کشیدن و تاکتیک انتخاباتی محسوب می‌شد تا روایتگر یک مشارکت توام با غر زدن در رقابت مجلس دوازدهم باشد. انتشار فهرست صدای ملت با سرلیستی علی مطهری که در مجلس دهم نیز در فهرست امید اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان راهی مجلس شده بود مهمترین دلیل در اثبات چنین ادعایی است.

انتشار فهرست کامل نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم و گزارش‌های اولیه ثبت‌نام‌ها گواه تغییر رویکرد اساسی اصلاح‌طلبان برای معرفی نامزدهای انتخاباتی بوده است. بسیاری از چهره‌های سرشناس این جریان با گذشت بیش از ۲۵ سال از دوم خرداد ۱۳۷۶ و تجربه حضور در مجلس و شوراهای شهر تصمیم به نوعی بازنشستگی سیاسی و واگذاری میدان به چهره‌های جوان‌تر اصلاح‌طلبی گرفته‌اند. تصمیمی که به‌طور مشابه در ادوار اخیر انتخاباتی از سوی اصولگرایان نیز اتخاذ شده است و ضرورت نوگرایی در تشکل‌ها و ائتلاف‌های سیاسی رو ایجاب کرده است. رویکرد قانون‌نویسان در مجلس برای تعیین سقف حداکثر ۷۵ سال سن نامزدی مجلس نیز دال بر این تفکر جمعی در فضای سیاسی کشور بوده است.

فهرست‌های اصلاح‌طلبی ادوار مختلف مجلس با نام‌هایی همچون علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان و برخی چهره‌های سرشناس دیگر همچون محمدرضا عارف عجین شده بود. بی‌استقبالی مردم در انتخابات مجلس یازدهم به فهرست اصلاح‌طلبان با عاملیت حزب کارگزاران سازندگی ضرورت پوست‌اندازی در فهرست‌های انتخاباتی آنها را ایجاب کرد.

در دوره دوازدهم انتخابات مجلس، اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان تصمیم گرفته‌اند با نام و نشان دیگری بخت انتخاباتی خود را به محک بگذارند. علی مطهری با تجربه حضور در فراکسیون امید مجلس دهم این بار خود سرلیست یکی از فهرست‌های چهره‌های اصلاح‌طلبی برای انتخابات مجلس دوازدهم شده است. نامزدهای فهرست ۱۴۰۲ صدای ملت با حمایت برخی احزاب اصلاح‌طلب تفاوت‌های حداکثری با فهرست انتخاباتی ۱۳۹۴ و ۱۳۹۸ آنان دارد. تنها اسامی باقیمانده در فهرست جدید اصلاح‌طلبان در مقایسه با ادوار اخیر علی مطهری، زهرا ساعی و محمد عیسی انصاری فرد هستند.

برخی چهره‌های فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم که حزب کارگزاران حامی آن بود، همچون ابوالفضل رباطی، محمدهادی انتشاری، محمدنبی ابراهیمی و احمد مازنی در این دور از رقابت‌های انتخاباتی نیز تایید صلاحیت شده‌اند ولی اصلاح‌طلبان ترجیح داده‌اند از اسامی جدید در فهرست ۱۴۰۲ استفاده کنند.

برخی وزرا، مقامات ارشد و مدیران میانی دولت حسن روحانی به همراه چهره‌های دانشگاهی با تخصص‌های متنوع در رشته‌های مختلف نمود چشمگیری در فهرست جدید اصلاح‌طلبان دارند.

وزیر کشور از سومین مانور آمادگی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند بازدید کرد

وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور از سومین مانور آمادگی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند بازدید کرد.

سومین و آخرین مانور اجرای انتخابات با حضور بیش از سه هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، تمامی مراحل انتخابات مرور شد.

این شعب به گونه‌ای انتخاب شده بودند که گویای جغرافیای کشور باشد تا فرایند یک رای‌گیری از احراز هویت تا اخذ رای، شمارش آرا و اعلام نتیجه به ستاد مرکزی انتخابات را عملیاتی سازد.

به کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و پاسخگویی برخط به تماس شعب، از ویژگی‌های این انتخابات است که در این مانور مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت.

در بازدید احمد وحیدی وزیر کشور از محل استقرار کارشناسان مربوطه، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه شد و از نزدیک آمادگی‌های فنی برای روز انتخابات، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، همه شرایط و امکانات برای برگزاری یک انتخابات سالم، رقابتی و باشکوه در ۱۱ اسفندماه امسال آماده است.

۱۰۰ نقطه شهر خوی برای تبلیغات انتخاباتی تعیین شده است

شهردار خوی گفت: ۱۰۰ نقطه و جایگاه به منظور تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سطح این شهر تعیین شده و در اختیار کاندیداها قرار گرفته است.

حسن نصرالله‌پور افزود: انتظار می‌رود نامزدها و طرفدارنشان براساس مفاد دستورالعمل ابلاغی عمل کرده تا در آستانه سال نو ضمن حفظ سیما و منظر شهری زمینه ساز تحقق مشارکت حداکثری شهروندان در انتخابات پیش رو باشیم.

وی ادامه داد: کمیته امحای ستاد انتخابات شهرستان خوی با همکاری شهرداری تشکیل شده که همزمان با آغاز رسمی تبلیغات، فعالیت خود را شروع کرده تا هر گونه آثار تبلیغی نصب شده روی دیوارها و امکانات شهری را پاک‌سازی کند.

رییس کل دادگستری کرمان: ۲۰ پرونده تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره اینکه ۲۰ پرونده تخلفات انتخاباتی در استان کرمان تشکیل شده است، اعلام کرد: ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادسراها و دادگاه‌های سراسر استان، تخلفات و جرائم انتخاباتی را رصد می‌نمایند و مدارک تخلفات و جرائم انتخاباتی جمع آوری و مستندسازی خواهد شد.

جانمایی سه هزار متر مربع مکان تبلیغات انتخاباتی در رباط‌کریم

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رباط‌کریم گفت: با هدف سهولت دسترسی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری به امکانات تبلیغاتی و رعایت عدالت، حدود ۳ هزار مترمربع فضای مناسب برای تبلیغات انتخاباتی در این شهرستان جانمایی شده است.

امید احمدی در حاشیه بازدید از روند تبلیغات نامزدهای انتخاباتی درنقاط مختلف شهرستان رباط کریم اظهارد اشت: با توجه به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ و همچنین روزهای منتهی به پایان سال و لزوم جلوگیری از ایجاد منظر عمومی نازیبا در ایام نوروز، ستاد انتخابات با همکاری شهرداری‌ها، بخشداری و دهیاری های شهرستان رباط‌کریم مکانهای در نقاط شهرستان تدارک دیده تا کاندیداها پوسترهای خود را جاهای تعیین شده نصب کنند.

تبلیغات انتخابات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، از ساعت ۱۲ بامداد پنجشنبه سوم اسفند آغاز شده و تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه دارد.

شهرستانهای رباط کریم و بهارستان یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha