شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز جمعه قم

امام جمعه قم، حضور در انتخابات را به عنوان عبادت اجتماعی عنوان کرد و گفت: تمام گرایش ها، سلایق، گروه‌ها و طرز فکرها در انتخابات نماینده دارند و هیچ گونه عذر و بهانه‌ای برای رویگردانی از صندوق رأی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز چهارم اسفند ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه قم، شرکت در انتخابات را بیعت با اسلام، رسول خدا، شهدا، ولایت و رهبری عنوان کرد و گفت: این حقیقت انتخابات است و کسانی که دل در گرو اسلام و ایران و عظمت و اقتدار ایران دارند در انتخابات مشارکت کنند.

امام جمعه قم ادامه داد: هر فرد، گروه، جریان، تشکل و طایفه باید به عنوان یک وظیفه ملی و اسلامی پای صندوق‌های رای حاضر شود.

شرکت در انتخابات عبادت اجتماعی است / بهانه‌ها کنار گذاشته شود

مدیر حوزه های علمیه کشور، حضور در انتخابات را به عنوان عبادت اجتماعی عنوان کرد و افزود: هر کس که در انتخابات حاضر می‌شود دیگران را هم بیاورد و تشویق به حضور در انتخابات نماید؛ باید نگاه به انتخابات به عنوان یک عبادت اجتماعی باشد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: جهانیان به انتخابات ایران توجه می‌کنند و باید همه بهانه‌ها کنار گذاشته شود، چرا که تمام گرایش ها، سلایق، گروه‌ها و طرز فکرها در انتخابات نماینده دارند و هیچ گونه عذر و بهانه‌ای برای رویگردانی از صندوق رأی وجود ندارد.

امام جمعه قم افزود: اگر کسی انتقادی هم دارد باید با دقت تلاش نماید تا نامزد اصلح را انتخاب کند و در تایید صلاحیت‌ها کف صلاحیت‌ها تعیین شده و همه نامزدها هم باید سعی کنند با رعایت قوانین، زمینه مشارکت بالا و انتخابات خوب را فراهم کنند.

وی انتخابات را جشن ملی مردم ایران عنوان کرد و گفت: این انتخابات می‌تواند برکات بسیاری برای مردم داشته باشد و مردم هم از فرصت استفاده کنند و در این عبادت اجتماعی شرکت کنند.

سکوت و بی غیرتی حکام عرب و مجامع بین المللی عامل جنایات در غزه

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نوارغزه، اظهار کرد: در نوار غزه شاهد یک نسل کشی بی رحمانه توسط رژیم صهیونیستی و مقاومت جانانه جوانان فلسطینی هستیم و مجروح شدن بیش از ۶۰ هزار نفر و شهادت ۳۰ هزار نفر و خاموشی و بی غیرتی حکام عرب و مجامع بین المللی این مصیبت و نسل کشی را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جریان مقاومت مانند زنجیره‌ای در جبهه‌های مختلف در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کرده است افزود: هیچ چیز این زنجیر و رشته مقاومت را قطع نخواهد کرد و جوانان جبهه مقاومت، نقشه‌های مستکبران را نقش بر آب می‌کنند و پرچمداران عالم اسلام و محور مقاومت، انتقام مقاومت را از ستمگران خواهند گرفت.

جشن‌های نیمه شعبان باشکوه برگزار شود

امام جمعه قم با گرامیداشت روز نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت از تمام تلاش‌ها و اقدامات مردم و مسئولان قم برای برگزاری این جشن بزرگ قدردانی و تشکر کرد و گفت: از دیرباز جشن‌های نیمه شعبان قم برجسته بوده است و امروز هم مردم باید تلاش کنند تا این جشن باشکوه‌تر برگزار شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم توجه به معارف مهدوی در کنار جشن‌های نیمه شعبان گفت: در این جشن بزرگ باید هم شور باشد و هم معارف متعالی مهدویت به نسل‌های جدید منتقل شود و این ارزش‌ها به صورت جذاب و هنرمندانه به مردم و نسل جوان عرضه شود.

لزوم مطالعه و بررسی منشور روحانیت

وی در ادامه با گرامیداشت سوم اسفند سالروز صدور منشور روحانیت گفت: به همه روحانیت و مردم توصیه می‌کنم به این منشور و سایر تعالیم امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را مدنظر و مورد توجه قرار دهند.

خطیب جمعه قم افزود: در این منشور محورهای مهمی در رابطه با نظام، انقلاب و روحانیت بیان شده است که وظایف روحانیت در توجه و عمل به این منشور را سنگین تر می‌کند.

ضرورت طراحی الگوی معماری بر اساس ارزش‌های ایرانی اسلامی

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز مهندس و یاد و نام خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان عالِم، متکلم، ریاضی دان و فیزیک دان بزرگ ایرانی گفت: این شخصیت بزرگ در بسیاری از علوم تحول ایجاد کرد و در علوم مختلف جزء شخصیت‌های برجسته تاریخ بشر است.

وی با بیان اینکه رشته معماری و شهرسازی تاثیرات فرهنگی در کشور دارد افزود: در چند دهه گذشته مراکز علمی و مهندسی ما الگوهای نو در معماری و شهرسازی بر اساس ارزش‌ها اسلامی تولید نکرده اند و هنوز در شهرسازی از غرب الگوبرداری می‌شود.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: معماری خط و مسیر فرهنگی می‌دهد و باید دانشگاه و حوزه تلاش کنند الگوهای معماری و شهرسازی منطبق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی تولید کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha