یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه درد و دل های مردم باید روزی به پایان برسد، عنوان کرد: مردم استان از وضعیت بکارگیری نیرو در پارس جنوبی گلایه‌مند هستند و از طرفی نداشتن امکانات اولیه درد آور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز جمع مردم دیر و آبدان با بیان اینکه جامعه منتظر ویژگی‌هایی دارد، اظهار داشت: تمامی انقلاب‌هایی که در دنیا رخ داده است پیش زمینه هایی داشته اند و پیش زمینه ها کمک کرده‌اند تا این انقلاب ها به بار بنشینند اما نظیر انقلاب اسلامی نمی توان پیدا نمود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هدف انقلاب ما بسترسازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، گفت: بعد از جریان بعثت چشم ما به غدیر روشن شد و بعد از غدیر چشم مان به حرکت حسین ابن علی روشن شد و بعد از عاشورا منتظر یک حرکت بزرگ هستیم که طبق وعده الهی و پیامبران، اتفاق ظهور حضرت مهدی (عج) می باشد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: تمامی کسانی در صف انتظار هستند باید مهدی باور و مهدی یاور باشند و خودشان را برای یاری حضرت ولی عصر (عج) آماده نمایند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهدی باور بودن و مهدی یاور بودن دو ویژگی کلیدی برای ظهور است، عنوان کرد: مهدی باوری و مهدی یاوری امکان تحقق ندارد مگر قبل از آن دین محور و دین یاور باشد.

وی تصریح کرد: اگر دین را پذیرفتیم و پای آن استوار ماندیم، از دل آن مهدی باوری و مهدی یاوری شکل می گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امام زمان (عج) متعلق به همه بشریت است، ادامه داد: عدم آمادگی ما سبب تاخیر در ظهور می شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره به اینکه باید به ظهور اعتقاد قلبی داشته باشیم، عنوان کرد: منتظران چشم انتظار ظهور هستند تا عدالت برقرار شود و این یکی دیگر از ویژگی های تحقق ظهور می باشد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جامعه منتظر بیکار نمی ماند و به هر بهانه ای کاری انجام می دهد تا خشنودی و رضایت آن حضرت را فراهم کند و این مورد نیز یکی دیگر از ویژگی‌ها ظهور است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: امام راحل پرچم پر افتخار انقلاب را برافراخته نگهداشت. امروز پرچمدار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است و باید به کلام این شخصیت بی نظیر که نایب امام زمان (عج) است توجه کنیم تا از دایره منتظران مهدی فاطمه خارج نشویم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: خداوند متعال دو نوع مسئولیت به ما سپرده است که باید به آن‌ها عمل کنیم.

وی ادامه: دسته اول مسئولیت‌ها توسط پیامبر اکرم(ص) ساختار و چارچوب اصلی شان مشخص شده است و تغییر نمی کنند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این دسته از مسئولیت‌ها، نقطه شروع و پایان شان مشخص است و اگر در انجام شان تخطی کردیم خدشه وارد می شود.همانند اینکه مناسک حج را به درست انجام ندهیم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: دسته دوم مسئولیت ها به گونه ای است که خداوند به ما فرمان داده است و نتیجه نیز باید داشته باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این گونه مسئولیت‌ها چارچوب‌های شان تعیین نشده است؛ لذا مسیر بر عهده خود ما می باشد. همانند کار فرهنگی برای تربیت نسل صالح که نوع ابزار و چارچوب در دست خود ما است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این انقلاب ثمره خون شهیدان و بر اساس باورهای دینی مردم شکل گرفته است، گفت: پس باید حواس مان باشد تا لطمه ای به این انقلاب وارد شود.

وی تصریح کرد: دشمن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد که انقلاب پیروز نشود و بعد از پیروزی نیز به دنبال مهار انقلاب بود تا در دیگر کشورها گسترش پیدا نکند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: این انقلاب باید سرزنده بماند تا به انقلاب بزرگ تری به نام مهدی فاطمه متصل شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه این انقلاب بر پایه مردم سالاری دینی است‌، عنوان کرد: رای تک تک مردم در پیشبرد این انقلاب نقش دارد. مردم ما در جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند تا از انقلاب و خاک شان دفاع کنند و امروز علی رغم میل دشمنان حماسه دیگری در ۱۱ اسفندماه خلق خواهند کرد.

دیدار با مردم شیرینو، پرک و سیراف

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری همچنین در جمع مردم شیرینو، پرک و سیراف، با بیان اینکه گوش دادن به مشکلات مردم عبادت محسوب می شود، اظهار داشت: ما خوشحالیم این منطقه برای کشور درآمدزایی دارد اما زیبنده نیست مردم مناطق پیرامون مشکل داشته باشند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مسئولین امکاناتی که در دست شان است به طور عادلانه توزیع کنند، عنوان کرد: برخی از مشکلات اولیه جامعه برای مردم دست و پا گیر است. همین منطقه عظیم پارس جنوبی سفره‌ای است که خداوند متعال به ملت ایران عنایت کرده است و باید همه از این سفره پهن شده برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه درد و دل های مردم باید روزی به پایان برسد، عنوان کرد: مردم استان از وضعیت بکارگیری نیرو در پارس جنوبی گلایه‌مند هستند و از طرفی نداشتن امکانات اولیه درد آور است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمامی مدیران‌ شرکت‌ها و پالایشگاه‌های مستقر در این منطقه اگر با بودجه هایی که در اختیار دارند سالانه تعدادی از مشکلات را مرتفع نمایند، این مشکلات بر روی هم انباشته نمی شود و یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اگر حضور مردم در کنار این امکانات شیرین جلوه کرد، در کام تمام مردم کشور شیرین خواهد بود. نمی شود گوش و چشمان را ببندیم و نسبت به حرف های مردم بی تفاوت باشیم.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فلسفه تشکیل یک حکومت دینی در یک جامعه بر اساس دو محور عدالت اجتماعی و خدمت رسانی می باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: عدالت اجتماعی به این معنا است که زندگی مردم بالا و پستی نداشته باشد و خدمت رسانی نیز به معنای تلاش برای مرتفع شدن مشکلات می باشد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کارگزاران اسلامی باید در جهت اجرای عدالت اجتماعی و خدمت رسانی اهتمام بورزند، گفت: فلسفه وجودی انبیا برقراری عدالت اجتماعی و خدمت رسانی بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: مسئولان باید سعی کنند سطح زندگی آحاد جامعه را به گونه ای تنظیم نمایند که‌ عده ای احساس حقارت نکنند و فرودست و فرادست در جامعه نباشد و کسانی که خداوند به آن ها ثروتی داده است باید به نیازمندان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب وارداتی نیست، بیان کرد: مردم اراده کردند و انقلاب اسلامی پیروز شد. در طول ۴۵ سال مردم در ۲۲ بهمن ماه های زیادی شرکت کردند که نشان از پای کار بودن شان است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هر رای که به صندوق انداخته می شود نقش آفرین است، افزود: هر چقدر مشارکت بیشتر باشد، قدرت ما در مقابل دشمن بیشتر خواهد بود و اگر ضعیف به میدان آمدیم تردید نکنید دشمن به کشور طمع خواهد کرد و آن وقت دیگر جایی برای افسوس نخواهد بود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردم ما بر سر پیمان خود با امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و در هنگام حماسه ۱۱ اسفندماه، حماسه آفرین خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha