دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخابات

حوزه / نشست علمی_پژوهشی آشنایی با مجلس شورای اسلامی و شرح وظایف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نشست علمی_ پژوهشی شرح وظایف نمایندگان مجلس به مناسبت ایام انتخابات با حضور استاد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب روز گذشته با حضور طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد.

خانم زارعی‌فر در این نشست اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری، نهادی است متشکل از فقه‌های واجد شرایط که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی که وظیفه اصلی و خطیر آنها انتخاب رهبری است، نحوه انتخاب اعضا مجلس خبرگان رهبری از طریق انتخابات مردمی انجام می‌شود و هر هشت سال یکبار، انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تصویب قانون اساسی، نهادی در این قانون در نظر گرفته شد تا به برخی امور مهم و استثنائی مانند انتخاب رهبری بپردازد، از آنجا که این نهاد، وظایف خاصی بر عهده داشته، همواره حساسیت نسبت به آن زیاد بوده و هست که مجلس خبرگان در ۲۵ مرداد سال ۱۳۶۵ پایه گذاری شد.

وظایف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تشریح شد

استاد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب تصریح کرد: اعضای این نهاد، باید اشخاص آگاه، آشنا به مسائل روز، قانوندان و با تجربه باشند، تا به شناسایی ظریف‌ترین نکات و حل کردن پیچیده‌ترین مسائل بپردازند، آنها وظیفه مهم انتخاب رهبری را بر عهده داشته که بالاترین مقام کشور است و این موضوع، بیان کننده جایگاه مهم مجلس خبرگان رهبری می‌باشد.

وی تصریح کرد: انتخاب رهبر، تشخیص فقدان صلاحیت‌های رهبر و عزل رهبری، فعال بودن کمیته تحقیق و سایر کمسیون‌ها، تعیین پنج نفر برای عضویت در شورای بازنگری، انجام وظایفی از جمله انس با اقشار مختلف جامعه، انتقال دغدغه‌های نظام به مسئولان مرتبط و استخراج و بررسی دیدگاه‌های اسلامی از وظایف مجلس خبرگان می‌باشد.

انتهای پیام. /

وظایف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تشریح شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha